Dlouhých deset let čekali fanoušci této fenomenální skupiny na to, až se „Linkini“ opět vrátí do České republiky. Když v loňském listopadu pořadatelé festivalu Aerodrome ohlásili headlinera právě tuto americkou partičku, nastala doslova pranice o ...

RECENZE: Linkin Park rozhýbali Aerodrome Festival 2017

Co si určitě zabalit na festival?
zdroj: Thinkstockphotos Co si určitě zabalit na festival?
aktualizováno 02.07.2017, 00:00 | 02.07.2017, 00:00 | Andrea Fialová/Krasna.cz

Dlouhých deset let čekali fanoušci této fenomenální skupiny na to, až se „Linkini“ opět vrátí do České republiky. Když v loňském listopadu pořadatelé festivalu Aerodrome ohlásili headlinera právě tuto americkou partičku, nastala doslova pranice o lístky na tento festival, do které jsem se ihned zapojila i já. Pak už jen vyčkávat na 11. červen, kdy konečně uvidím skupinu, na které jsem vyrůstala.

Na Aerodrome jsme dorazili ve chvíli, kdy na pódiu řádil Machine Gun Kelly, kterého můžeš znát i díky písni Bad Things, kterou pár měsíců hrají i česká rádia. Svou energii znamenitě dokázal předávat i stále rostoucímu publiku. Atmosféra byl pohodová, spousta lidí už si užívala koncert, jiní chillovali v areálu a užívali si krásného slunečného dne. My po kontrole u vstupu chvíli sledovali vystoupení Machine Gun Kellyho, pak jsme vyrazili hledat „merch“. Ačkoliv jsem si tedy doma říkala, že si vlastně s sebou nemusím brát kdo ví kolik peněz, nakonec jsem po pár minutách vysolila 700 Kč za „turnétričko“ Linkin Park. Nicméně si pořád myslím, že investice to byla výhodná.

linkin park - 1
(Foto: Archiv blogerky)

Přesně v půl osmé za velkého potlesku dorazila na pódium i kanadská partička Simple Plan. Frontman kapely Pierre překypoval energií, s davem komunikoval i v češtině a ani vtípky nechyběli. Kromě nových písniček kapela během svého hodinového vystoupení vytáhla i oblíbené kousky, jako Welcome to my life, Your love is a lie nebo Crazy. Když se z reproduktorů rozezněl hit Summer paradise, vzduchem začaly poletovat nafukovací míče, které si někteří šťastlivci mohli odnést domů. Byla možná trochu škoda, že kluci dorazili na pódium zrovna ve chvíli, kdy se všichni trousili na hlavní hvězdy večera jako švábi na pivo, a příliš lidí nevěnovalo pozornost tomu, co Pierre vlastně říká. Často tak položil k davu nějakou otázku, na kterou odpovědělo jen pár jedinců, což působilo poněkud rozpačitým dojmem. I tak se Simple Plan díky svému repertoáru podařilo poměrně slušně rozhýbat diváky před příchodem Linkinů.

linkin park - 2
(Foto: Archiv blogerky)

Co si obléknout na hudební fesťák?
Na čí koncerty bych šla, kdyby to ještě šlo?
Nezbytnosti na festival

Po 45 minutách čekání konečně na pódium přišli Linkin Park v čele s Chesterem Benningtonem. Ani jednoho z 25.000 návštěvníků festivalu tento okamžik nenechal chladným. Pokud se vrátím o pár hodin později, musím přiznat, že cestou na festival si naše banda posteskla, že jsme si za celý ten půlrok, co máme lístky doma, nenašli ani jednu chvilku na to, abychom si naposlouchali jejich nejnovější album One more light. Po postesknutí přišly na řadu i vtípky, co budeme tedy na koncertě dělat. Naše obavy se rozplynuly během chvilky, kdy kromě písniček z nového alba zazněli i hitovky ze starších alb, jako What I’ve done, In the End, New Divide. A fanoušci dávali najevo svou spokojenost, často zpívali tak nahlas, až nebyl slyšet ani samotný Chester.

linkin park - 3
(Foto: Archiv blogerky)

Zhruba týden před koncertem jsem četla recenzi na nové album Linkin Park, ve kterém autor mimo jiné prohlásil, že nové album není nic moc, a že celkově už to s nimi není ono. Už během koncertu jsem doufala, že pan kritik stojí celou dobu v první řadě, a hambou se propadal, že něco takového vyplodil. Ačkoliv i skalní fanoušci na Facebooku festivalu protahovali obličeje, že nové album One more light už je spíše „taková diskoška“, neviděla jsem nikoho, kdo by se nudil, nečetla jsem ani jeden negativní komentář ani recenzi. A důvod je jasný – lepší koncert tu asi dlouho nebyl. Z tohoto ohledu hodnotím akci jako povedenou.

Do příštího roku bych však pořadatelům doporučila investovat více do sociálních zařízení – promiňte, ale mít k dispozici jen pár Toi Toiek pro 25.000 lidí, to považuji za výsměch (a ani se nedivím, že řada lidí pak volila strategii odskočit si po skončení akce v nedalekém Tescu, které má nonstop). Poměrně dobře hodnotím stánky s občerstvením, u kterých se sice tvořily celkem slušné fronty, ale personál zvládal obsluhovat dostatečně rychle – nicméně minimálně naše partička řešila problém s hotdogy, které byly studené. Ale ani tyto nedostatky nám nezkazily náladu a dojem z opravdu povedených koncertů.

1 hlasů

•