Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Chceš změnit svůj jídelníček, způsob stravování a celkově bys ráda začala žít zdravěji? Přináším ti několik důležitých bodů, díky kterým docílíš své vysněné postavy a budeš se cítit lépe.

Cesta za lepším životním stylem

Zdravý životní styl
zdroj: Thinkstockphotos Zdravý životní styl
aktualizováno 20.03.2013, 00:00 | 20.03.2013, 00:00 | Angel-ina*/Krasna.cz

Chceš změnit svůj jídelníček, způsob stravování a celkově bys ráda začala žít zdravěji? Přináším ti několik důležitých bodů, díky kterým docílíš své vysněné postavy a budeš se cítit lépe.

Já sama jsem se rozhodla se sebou od nového roku začít něco dělat. Ne, že bych si dávala nějaká novoroční předsevzetí, ale hlavně bych se sebou chtěla být jednou pro vždy spokojená, cítit se fajn a začít se zdravě a pravidelně stravovat.

Tím nejdůležitějším krokem k cestě za zdravým životním stylem je hlavně to, abys měla ty sama snahu své stravování a celkově životní styl změnit. Je nejvyšší čas přestat pořád něco odkládat a říkat si, že zítra je taky den.

Co se týče jídelníčku… Bylo by dobré co nejvíce omezit smažená jídla, rychlíky z fastfoodů nebo potraviny s vysokým obsahem konzervantů. Nejlepší je samozřejmě vynechat tyto nezdravá jídla a potraviny úplně. To samé platí i o sladkém. Když už tě přepadne chuť na něco sladkého, zkus čokoládovou tyčinku vyměnit za sladký pomeranč. Do jídelníčku rozhodně zařaď hodně zeleniny. Ta ti prodlouží glykemický index, díky kterému se budeš cítit sytější a nebudeš mít hlad. Ovoce si dopřej také. Smaž se ho ovšem jíst více dopoledne, než odpoledne. Je to kvůli jeho velkému obsahu sacharidů u některých druhů ovoce. Na večeři ovoce vhodné není. Nevynechávej ani pravidelný přísun masa, luštěnin a celozrnného pečiva.

PŘEČTI SI TAKÉ:
TEST: Pohyb, nebo dieta?
Začala jsi cvičit? Naordinuj si k tomu nejvhodnější dietu

Důležitý je i pitný režim. Zkus vypít jeden a půl až dva litry tekutin denně. Nejlepší je čistá voda. Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň.

Pokud se ti nedaří stále zhubnout tak, jak by sis přála, polož sama sobě otázku. Stravuješ se pravidelně? Pokud vydržíš celý den bez jídla a večer do sebe nacpeš vše, co ti přijde pod ruku, není se čemu divit, proč se rafička na váze nechce posunout na menší číslo. Pravidelnou stravou se ti zrychlí metabolismus, který pak začne fungovat tak, jak by měl, a za nějakou dobu při pravidelném stravování bys měla poznat změnu. Snaž se jíst každé tři hodiny menší porce. Pamatuj na to, že by si měla jíst alespoň pět krát denně.

Pokud si myslíš, že dokážeš svoji vysněnou postavu získat bez jakéhokoliv pohybu, tak jsi na omylu. Je třeba se hýbat. Pokud nepatříš zrovna mezi sportovní nadšence, snaž se chodit rychlejší chůzí, doma u televize nebo ve svém volnu si udělej několik dřepů, sed lehů, sklapovaček nebo úklonů do stran. Zkus si vytvořit svůj malý cvičební plán a ten se snaž dodržovat. Uvidíš, že výsledky se dostaví.

Možná si říkáš, že toto jsou věčně omývané rady a ano, možná máš pravdu, ale jsou to rady, které skutečně fungují. Jen to chce je dodržovat.

Pokud ráda vaříš nebo tě baví připravovat si různá jídla, která dobře vypadají, nech se inspirovat na internetu. Dnes je mezi námi blogerkami spousta slečen, které jsou zdravým životním stylem přímo posedlé a své zkušenosti se snaží předávat dál. Skvělé recepty a typy na dobrá jídla najdeš například na blogu mé oblíbené blogerky Kamilky. Její blog najdeš na adrese: http://zrzunka.blogspot.cz/

Přeji ti šťastnou cestu za lepším životním stylem!



6 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •