Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Každý to známe... Spokojeně si pospáváme ve vyhřáté posteli, zdá se nám o tom nejkrásnějším blonďákovi, když v tom zazvoní budík. Odporný zvuk, který musí probrat snad každého spáče.

10 tipů, aby se ti ráno lépe vstávalo

aktualizováno 08.06.2011, 16:58 | 30.03.2011, 00:00 | Krásná.cz / čtenářka

Každý to známe... Spokojeně si pospáváme ve vyhřáté posteli, zdá se nám o tom nejkrásnějším blonďákovi, když v tom zazvoní budík. Odporný zvuk, který musí probrat snad každého spáče.

Blog
(Foto: Krásná.cz / čtenářka)
Lea Jennifer

www.very-pink-rabbit.blog.cz



A tobě nezbývá nic jiného, než se vyhrabat z té měkoučké postele a pořádně bouchnout do budíku, abys nepřišla o sluch. Ti, co vlastní budíky s automatickým odkládáním, jsou na tom možná ještě hůře. Slavou větu "Ještě pět minut, a pak opravdu vstanu" snad nemusím připomínat :) A rázem je půl osmé, a my nevíme, kam dřív skočit.

Přestože nás o důležitosti vstávání a ranní rozcvičky učili již kreslení Králíci z klobouku, většina z nás je po ránu schopná sotva se docourat do koupelny. Jak se tedy vyhnout takovýmto ranním nepřijemnostem a vstávat s úsměvem? Mám pro vás pár tipů!

1. Měj dostatek času

Vstávej tak, abys všechno stíhala a abys nemusela dělat věci na poslední chvíli. Pokud víš, že na snídani ti ráno zbývají tak čtyři minuty, vstaň klidně o deset minut dřív a tu snídani si dopřej. Je lepší všechno dělat pozvolna a v klidu, aby se tvé tělo probralo. Já třeba vstávám hodinu před tím, než mi jede autobus. Tím, že nejsi hned od probuzení ve stresu a máš dostatek času, budeš celý den mnohem více v pohodě a klidu.

2. Vstávej v dobré náladě

Já vím, lehce se to říká, ale hůře koná. Když ti zazvoní budík a tebe to v mžiku vytrhne z krásného snu, je jasné, že nebudeš v dobré náladě. Ale ještě v posteli si zkus si přehrát vše dobré, co tě ten den čeká. Těšíš se na kroužek? Nebo až si odpoledne vyrazíš s kámoškou? Je spoustu věcí, které si můžeš dát jako motivaci ke vstávání, ale můžu ti zaručit, že tato metoda opravdu funguje!

3. Přísun čerstvého vzduchu

Čerstvý vzduch tě probere. I přesto, že je venku zima, otevři alespoň na chvilku okno a nadýchej se čerstvého vzduchu. V noci se tvůj pokoj velmi rychle zadýchá. Někteří lidé taky doporučují nechat na noc zapnuté topení. Celá místnost se vytopí a vstávat z vyhřáté postele není takový problém. U téhle varianty ale můžeš rychle prochladnout díky přechodům z tepla do zimy.

4. Trik s budíkem

Pokud patříš k těm, které budík sice probudí, ale oni ho vypnou a spí dál, vystačíš si s jednoduchým trikem, který určitě znáš. Stačí si budík dát někam daleko od postele. Jak daleko záleží na tobě. Platí ale určitě pravidlo, že čím dál, tím delší cesta a tím víc tě to probudí. Opět je tu ale menší varování. Když vstaneš moc rychle, do hlavy se ti nahromadí krev a zatočí se ti hlava. Mně se tohle stává dost často, proto radši preferuji pomalé vstávání :) Ještě je tu ale jedna možnost. Dnes už existuje spoustu druhů budíků, které tě zaručeně přinutí vstát. Vyzkoušej třeba budík, který se po zazvonění sám skutálí na zem a bude jezdit po místnosti tak dlouho, dokud ho nevypneš :) (Tip: gadgetzone.cz)

 

Rozšiřujeme řady blogerek a blogerů!

I ty můžeš rozhodnout o tom, zda se noví autoři a autorky zařadí mezi pravidelné přispěvatele. V rubrice další blogy najdeš nové texty od nových lidí a hlasováním v anketě na konci článku dáš najevo svůj názor. Pokud dotyčný/á bude mít hodně kladných ohlasů, budeš jeho/její příspěvky číst pravidelně.

Nebo chceš psát taky? Více informací se dozvíš ZDE.



5. Fyzické probuzení

Podívejme se teď na kočky. Když vstanou, dokážou se celé hodiny protahovat. Zkus to taky a nepodceňuj roli ranní rozcvičky :) Odborníci doporučují zívat (klidně nahlas), pořádně se protahovat nebo si dát menší rozcvičku. Do té se samozřejmě nikomu nechce, ale já myslím například jen nenáročnou chůzi, běh na místě, nebo rotaci na rotačním disku. (Tip: efitness.cz)

6. Dej posteli good bye

Když už sis dala tu práci a vstala, tak tě jakási kouzelná síla táhne zase zpátky do postele? Stop! Prostě se tam nevracej. Pomůže třeba co nejdříve opustit ložnici. Ovšem málokterá z nás má zvlášť ložnici a zvlášť pokoj. Zkus tedy svou postel ustlat nebo přes ni přehoď deku, pokud to obyčejně neděláš. Do takové ustlané postele už se ti nebude chtít vracet tolik jako do té rozehřáté a neustlané ;)

7. Nahoď zdravou barvu


Co nejdříve po probuzení si opláchni obličej studenou vodou. Ale jako opravdu studenou! Teplá voda totiž neprokrví obličej tak důkladně jako studená a také tě tolik neosvěží. Po dlouhém spánku je tvůj obličej bledý a zapadlý? Díky studené obličejové spršce získá správnou narůžovělou barvu. Navíc na umytý obličej se mnohem lépe nanáší make-up, pudr aj..

8. Zažeň žízeň


Předpokládejme, že spíš osm hodin. Za tu dobu tvé tělo nedostane vůbec žádné tekutiny. Nějaké má sice ještě z večera, ale teď ráno potřebuje dodat nové. Vypij ráno tedy alespoň jednu skleničku (čtvrt litru) nějakého pití. Pro dobrý ranní start je vhodný třeba čaj nebo káva. Pozor na džusy, sice se doporučují, ale jen v malém množství, protože jsou močopudné a můžou pak příliš zaměstnávat tvůj močový měchýř. Já osobně doporučuji dát do sklenky vlažné vody kolečko citrónu a půl lžičky cukru. Takový nápoj vás dokáže nastartovat :)

9. Zažeň hlad

Zde platí to samé co u předchozího bodu. Pokud si myslíš, že když naplníš žaludek vodou, už nemusíš jíst, jsi na omylu. Ani vynechávání snídaně není zdravé. To, co slýcháváš skoro každý den v reklamách v televizi, že snídaně dělá den, je pravda. Ze snídaně totiž tělo bere až 30 procent energie na celý den. Neodkládej tedy snídani s tím, že si něco koupíš ve školním bufetu. Snídat by se mělo do jedné hodiny od probuzení, už jen proto, abys měla energii na cestu do školy :)

10. Smile please

Pokud ranní vstávání zvládáš bez problémů, můžeš si pogratulovat. Pokud ne, sem si jistá, že to chce jen pevnou vůli. A nezapomeň, že s úsměvem jde všechno lépe. Usměj se tedy na sebe jen tak do zrcadla a pochval si účes nebo oblečení. Vždyť už jen tím, že vstaneš dříve z postele, získáš ještě spoustu výhod. Nejsi od rána ve stresu, stihneš si ještě zopakovat učivo na test, vychutnáš si snídani a můžeš si ještě v klidu skočit třeba na Facebook a popřát všem krásné dobré ráno :)

Anketa
Tento článek napsala Lea Jennifer. Chceš její texty číst pravidelně?
655 hlasů
ANO
92 hlasů
NE
Hlasovalo 747 lidí
 



21 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •