Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Je mnoho blogerů, kteří touží po velké návštěvnosti. Jenže ono to není tak jednoduché.

Jak na čtené články?

Tablet
zdroj: Thinkstockphotos Tablet
aktualizováno 29.11.2014, 00:00 | 29.11.2014, 00:00 | Krásná.cz / čtenářka

Je mnoho blogerů, kteří touží po velké návštěvnosti. Jenže ono to není tak jednoduché.

Každý si představuje, že mu po týdnu na počítadle naskočí 100 lidí. Všichni se tomu smějí... ale proč by ne? Stačí publikovat skvělý článek, oslovit pár blogerů a lidí bude spoustu!

1. Moc dlouhé články nikoho nezajímají


Většina lidí ocení kratší příspěvky, kdy blogger shrne celé téma do pár odstavců, přidá fotku a ukončí to. Jistě se najdou i lidé, kteří si rádi přečtou článek na pět A4, ale těch je velmi málo.

Na druhou stranu, články o deseti řádcích nikoho nezaujmou. Je důležité najít zlatý střed.

2. V bodech se čte všechno lépe

I kdyby byl článek krátký, ale celý v jednom odstavci, vypadal by "nepřístupně", nebo až nudně. Je lepší, když je post rozdělen do několika odstavců a když jsou důležité věci odděleny od těch méně podstatných (tučné písmo, kurzíva..). Lidé mají větší chuť do čtení a v textu se neztrácejí.

PŘEČTI SI TAKÉ:

Fenomén VLOGŮ vládne internetu! Pochlub se i svým videem
Pro-ana blogy: Šílenost, nebo jen touha po dokonalosti?
MICHAELA VANČUROVÁ: Chceš-li být vidět, musíš trochu provokovat

3. Originalita

Tohle téma už bylo milionkrát rozebírané. Přesto ho tu musím znova zmínit.

V dnešní době je téměř nemožné, napsat něco, co nikdo před Vámi neudělal. Samozřejmě se najdou blogeři, kteří vymyslí naprosto báječnou věc, kterou nikde jinde nenajdete, ale těch blogerů je pramálo.

Pořád se to ale dá pojmout jinak. Z věci, kterou dělalo tisíc lidí, můžete udělat naprostou novinku. Stačí změnit několik drobností, a hned je to jinak.

A když nejde ani to, tak si pamatujte, že žádné kopírování. To je v blogovém světě ta největší ubohost.

4. Posloupnost

Ať už se jedná o tipy nebo myšlenkové pochody, článek musí mít posloupnost. Popisovat oči, pak přejít k nohám a potom zase mluvit o nosu, to není ono. Lidé, jakožto primitivní stvoření, potřebují všechno hezky popořádku. Takže úvod, to důležité (stať) a závěr. A článek musí pochopitelně mít pointu, která vyjde v (nejčastěji) v závěru.

5. Přidat další věci

Anketa, fotka, citát... je toho opravdu dost. Každý článek je třeba něčím okořenit. Návštěvníci každou změnu ocení a budou se vracet častěji s tím, že je zase čeká něco nového.

Samozřejmě je tu i rada ohledně trapčení a podobných věcí, ale to je pod úroveň. To Vám sice návštěvnost přidá, ale důstojnost ubere. Proto se raději vyhněte blbostem, které přinesou negativní ohlasy.

I když všechno splníte, nezaručí Vám to velkou čtenost. Tady bylo jen jak na samotné články, ale samozřejmě k tomu patří aktivita, komentování ostatních blogů a hodně, hodně času.

Doufám, že Vám tento článek pomohl. Hodí se spíše pro začínající blogery, kteří neví jak. Na druhou stranu, i ti pokročilejší by si to mohli připomenout. I po pěti letech blogování se dá škobrtnout.

Článek pro tebe napsala blogerka Nany J z blogu krasna-sluchatka.blog.cz.



4 hlasů
Vaše hodnocení