Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Nejsem zrovna typ, co by ráno vstal a řekl si: „Jo! Dneska půjdu běhat a shodím konečně to cukroví.“ Abys sis neřekla, že ti zde radí naprostý amatér, začnu svým příběhem.

Jak se donutit jít běhat

Běh
zdroj: Thinkstockphotos Běh
aktualizováno 31.03.2017, 00:00 | 31.03.2017, 00:00 |

Nejsem zrovna typ, co by ráno vstal a řekl si: „Jo! Dneska půjdu běhat a shodím konečně to cukroví.“ Abys sis neřekla, že ti zde radí naprostý amatér, začnu svým příběhem.

Asi tři roky zpátky jsem závodně běhala. Trénovala jsem skoro každý den. Mnohdy se mi nechtělo, ale jak se říká: „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Snaha se vždy vyplatila, a když jsem stála na stupínku vítězů, věděla jsem, že to stálo za to. Ovšem pak mě postihla nepříjemná nemoc a já musela s během přestat. Když jsem nemoc překonala, chtěla jsem se zase začít hýbat. Začínala jsem opravdu pomalu. Krůček po krůčku. Dnes zase ráda vyběhnu a závodím s větrem. Tudíž všechny rady a tipy jsou zde ověřené mnou samotnou.

 

1. Začít zlehka

 

Začít zlehka? Zdá se to jako prkotina, co? Hodně lidí nevědí, kde jsou jejich meze a často to vážně přeženou. Druhý den nemohou ani chodit a na běh nadávají. Pokud chceš začít běhat, musíš začít poklusem. Zní to strašně nudně a ani to nezní in, když řekneš, že jsi šla klusat. Ale tvoje tělo není nejspíš navyklé na kilometry velkou rychlostí. Navíc by sis mohla něco natáhnout. Když zjistíš, že už nemůžeš, prostě přestaň a třeba to dojdi. Hlavně nesmíš běžet rychleji a pomaleji. To je to nejhorší, co můžeš udělat. Závodíš jen sama se sebou. Až příště půjdeš, uběhneš delší vzdálenost, nebo poběžíš rychleji. Prostě běhej podle toho, jak se cítíš ty.

 

2. Dát si režim

 

Musíš si dát dny, kdy půjdeš běhat, ať už budou na obloze tři mraky, nebo žádný. Neříkám, že máš jít běhat ve sněhové bouři. Prostě si řekni, že třeba v pondělí a čtvrtek si půjdeš zaběhat.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Umíš správně běhat? Odhalujeme nejčastější chyby
Jak si vybrat nejlepší bundu na běh
5 důvodů, proč budeš díky běhání neodolatelná!

 

Kromě dnů by sis měla dát i nějaký režim v tom, kdy se protáhneš a kdy napiješ. K tomu mohu dát krásný příklad. Moje mamka se nikdy neprotahovala. Jednou ale šla běhat s profesionálním běžcem a musela se protáhnout. Její tělo nebylo zvyklé a skončila s natrženým svalem.

 

3. Píchání v boku

 

Určitě nemáš ráda takové to „píchání“ v boku, které začne a nechce přestat. Mám vyzkoušené, že to je buď za:

A) Před během jsi jedla, nebo ses přepila.
B) Špatně dýcháš. Správně by ses měla nadechovat nosem a vydechovat pusou, kterou máš, dalo by se říct, po celou dobu běhu uvolněnou.


Nejlepší způsob, jak se píchání v boku zbavit, je to rozchodit. Ono to přejde, neboj.

 

4. Oblečení

 

Mně osobně sportovní oblečení na běh strašně moc navnadí. Úplně největší slabost mám pro tenisky. Když se mi vážně nechce jít běhat a uvidím svoje běžecké tenisky, dostanu strašnou chuť se v nich jít aspoň projít. No a když se procházím s tak „fešnými“ teniskami, není na škodu si pročechrat vlasy. A najednou už běžím, ani nevím jak.


Možná to je trochu dřina, ale ten pocit, když doběhneš, stojí za to. Moje tělo si zaslouží žít zdravě, a pokud jediné, co pro to mohu udělat, je obléknout se a vyběhnout, proč ne. To jak se k tomu postavíš ty, je už jen na tobě. Přeji hodně sluníčka a úspěchů!

 

Článek pro tebe napsala Verča.

3 hlasů
Vaše hodnocení