Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Ode dneška za rok si budete přát, abyste začali právě dnes.

Jak se motivovat ke cvičení? Kroky úspěchu!

1
zdroj: Thinkstockphotos 1
aktualizováno 17.08.2015, 00:00 | 17.08.2015, 00:00 | Krásná.cz / čtenářka

Ode dneška za rok si budete přát, abyste začali právě dnes.

Spousta z vás určitě zná pocit, že by se sebou měla začít něco dělat. Neustále se odhodláváte začít cvičit, lépe se stravovat, ale ne a ne začít. A nebo patříte mezi ty, co už se párkrát cvičit odhodlali, ale vždy jen pár dní. Proč je pro nás tak těžké vydržet cvičit? Protože nám chybí dostatečná vnitřní motivace. I já jsem v minulosti cvičení několikrát vzdala, ale tentokrát už to vzdát nehodlám.

Nejprve si ujasněte, čeho chcete dosáhnout a proč toho chcete dosáhnout. Například - chci cvičit, protože mám zdravotní problémy. Chci cvičit, protože jsem sama se sebou nespokojená. Motivace vnější, třeba že váš přítel chce, abyste zhubla, je taky dobrá a účinná, ale bohužel jen krátkodobá. Vy sami si musíte stanovit, proč to chcete a musíte to chtít pro sebe.

Dávejte si splnitelné cíle. Když si dáte cíl, že budete cvičit 5x týdně nejméně hodinu denně, je velmi pravděpodobné, že u cvičení moc dlouho nevydržíte. Buďte realisté. Slibte si, že budete cvičit minimálně 3x týdně 30 minut denně a postupně můžete své výkony zvyšovat. Hned sice nebudete vypadat jako modelky, ale už během 4 týdnů na svém těle uvidíte pokroky. A své pokroky si zaznamenávejte. Dejme tomu, že se jednou za 14 dní zvážíte a vyfotíte. Po dvouch měsících fotky dejte k sobě a porovnejte je. Vidíte ten rozdíl?

PŘEČTI SI TAKÉ:

Seznam tvé motivace ke cvičení!

Ztrácíš motivaci hubnout? Co tě znovu nakopne?

Jak najít motivaci ke cvičení

Vybavte si inspiračními obrázky. Obrázky jsou aspoň pro mě nejvíc motivující. Mám je skoro všude - na mobilu, v počítači, v pokoji..každý den se na ně dívám. Možná byste si takový obrázek měli dát i na ledničku a třeba vás odradí od mlsání.

Mlsání je naší další překážkou. Neustálá chuť na něco, uždibování sladkostí. Vždycky až si budete chtít dát něco hodně moc sladkého, vzpomeňte si, jak jste si cítili naposled, když jste dokončili cvičení a jak jste se cítili, když jste snědli půlku dortu. Ještě nikdy jsem nelitovala dobře odvedeného tréninku, ale sezení doma a žraní u televize ano.

U cvičení poslouchejte svou oblíbenou hudbu a aby vás cvičení nenudilo, zkuste jej střídat. Necvičte pořád podle jednoho videa pořád ty samé cviky dokola. Existuje milion kombinací a videí, podle kterých můžete cvičit. Zkuste jich co nejvíc!

Pouhé přemýšlení o cvičení ještě nikdy nikomu k lepšímu tělu nepomohlo. Proto se nadechněte a začněte a vydržte! Časem si za to poděkujete.

Článek pro tebe napsala blogerka Lucienne z blogu
reach-goal.blog.cz.



19 hlasů
Vaše hodnocení