Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Napsat opravdu úspěšný článek se může zdát jako hotová věda. Existují přitom 4 jednoduché kroky, které když dodržíš, máš vyhráno. Jaké to jsou?

4 jednoduché kroky k úspěšnému článku

Psaní článků
zdroj: Thinkstockphotos Psaní článků
aktualizováno 01.08.2018, 00:00 | 01.08.2018, 00:00 | Deni Hartmannová/Krasna.cz

Napsat opravdu úspěšný článek se může zdát jako hotová věda. Existují přitom 4 jednoduché kroky, které když dodržíš, máš vyhráno. Jaké to jsou?

Titulek a perex


Všichni lidé pohybující se v médiích moc dobře vědí, že článek prodává jeho titulek. Titulek, popřípadě perex, jsou důvodem, proč lidé na článek kliknou, nebo si časopis či noviny koupí, v případě tištěných médií. Důkazem toho je bulvár nechvalně známý svými lživými zavádějícími titulky, které mnohdy se samotným obsahem nemají mnoho společného, v těch horších případech dokonce nic. Proč by to dělali, kdyby to nefungovalo, že ano. Lidé zkrátka slyší na skandály a bulvár na tom vydělává. Tímto tě rozhodně nenavádím k tomu, abys v titulcích lhala, v žádném případě. Snaž se ale titulky psát tak, aby byly poutavé a nalákaly potencionální čtenáře. To stejné platí u perexu, v tom odhal ve zkratce, o čem článek bude, a nalákej k dalšímu čtení.


Tip č. 1: Místo „Naše dovolená v Itálii“ vyzkoušej například „Jak jsme se ztratili po cestě do Benátek“, místo „Léto 2018“ zase „5 mých zážitků letošního léta, které by měl vyzkoušet každý!“.

Tip č. 2: Statistiky dokazují, že větší úspěch sklízí titulky obsahující čísla a ještě větší ty, které obsahují lichá čísla. Co ti říkají titulky typu „3 důvody, proč...“, „6+1 způsobů, jak...“?
 

Téma a obsah
 

Jestli ti jde jen o čísla vyjadřující kliknutí na článek a na ničem jiném ti nezáleží, na další kroky už hledět nemusíš, obsah článků může být vlastně o ničem, protože ti nebude vadit, že všichni článek pár vteřin po otevření zase zavřou. Předpokládám ale, že tak to v tvém případě není. Proto je důležité zvolit téma, které bude zajímavé a právě tak i psát. Obsah nesmí čtenáře nudit. Používej překvapivá fakta, neboj se vyhledat si různé statistiky, protože ty lidi obvykle zaujmou, a neomílej pořád to samé dokola, ale udržuj určitý spád.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Stinné stránky blogování
Chceš psát pro Krásná.cz? Přihlas se!
Jak se co nejlépe zlepšit ve psaní


Členění textu


Ještě chvíli zůstaneme u snahy o udržení pozornosti čtenářů. Nikoho nebaví číst jeden dlouhý nečleněný text. Člověk se v něm přirozeně začne ztrácet, čímž ho čtení přestane bavit a v drtivé většině nedojde ke konci.


Rozhodně přitom neváhej při členění textu, vytvářej odstavce a neboj se prokládat text i fotkami. Může se to zdát jako malichernosti, ale je to velmi důležité.


Tip č. 1: Fotky používej buďto vlastní, nebo z fotobank. Zapomeň na vyhledávání na Google apod., fotky mohou podléhat autorským právům a ty se přece nechceš dostat do problémů.


Tip č. 2: Až budeš text zarovnávat, tak buď do bloku, nebo vlevo. Rozhodně se vyhni zarovnání na střed nebo dokonce tomu, že bys text nezarovnala vůbec. To pak má stejný efekt jako text bez odstavců.


Otázky


Pokud zvolíš téma, které bude pro lidi zajímavé nebo dokonce nějakým způsobem kontroverzní, přirozeně budou mít nutkání se k němu vyjádřit. To ještě podpoříš tím, když budeš pokládat otázky, na které budou mít lidé tendenci reagovat. Můžeš tak učinit už v článku samotném a hlavně na konci. Vymysli dvě nebo tři zajímavé otázky týkající se obsahu nebo tématu a na konci je polož. Uvidíš, že se brzy dočkáš komentářů obsahujících odpověď.


Máš nějaké vlastní tipy, jak na úspěšný článek, a dodržuješ tyto kroky?
 



2 hlasů
Vaše hodnocení
 

Všechny blogerky a blogeři

  •