Už jsi někdy četla historický román, nebo dáváš přednost jiným žánrům? Já jeden nedávno přečetla a chci se s tebou podělit o své dojmy!

RECENZE: Tři mince pro Charona – Franck Ferric

1
zdroj: krasna.cz/archiv blogerky 1
aktualizováno 07.05.2016, 00:00 | 07.05.2016, 00:00 | Deni Hartmannová/Krasna.cz

Děj

Několik historických událostí posledních dvou tisíciletí spojuje jedna postava – Sisyfos. Hrdina řecké mytologie je za neodpustitelnou urážku potrestán bohy, a tak je znovu a znovu zbavován paměti a musí procházet nejrůznějšími událostmi dějin. Aniž by věděl, kdo je nebo odkud pochází, prožívá dobrodružství i nekonečné utrpení. Zbaví se Sisyfos svého prokletí?

Úryvek

Zvedám se. V mých svalech praská a moje kosti vržou. Vidím svoje paže., nohy, trup. Moje kůže je pokrytá zelenošedým lišejníkem. Jsem Lidský Strom a prohlížím si jednotvárnou pláň, která mě obklopuje. Země je jediným, ohromným zoraným polem pod bezbarvým nebem bez jakéhokoliv nebeského tělesa. Nekonečné, rovnoběžné brázdy běží od jednoho obzoru ke druhému a setkávají se pouze s bílými balvany a se zlomky kostí. Jediné, co narušuje vodorovnost této krajiny zbavené života, je olše, která se tady pochmurně a osamoceně tyčí uprostřed ničeho. Ale vím, že už moc dlouho nevydrží.

- strana 151, kapitola 6

PŘEČTI SI TAKÉ:

Tipy na knihy k vodě

Zaměřeno na oddechové knihy

Mafií zadlužený policista a řada vražd, to je kniha Osudový dluh

Mé dojmy

Přiznám se, že knihu nemohu zařadit k mým favoritům. Přestože se jedná o zajímavý námět a autor je mistr popisu, kniha mě po celou dobu čtení nudila. Obsahuje totiž především pasáže, během kterých se více méně nic neděje. Do čtení jsem se musela vyloženě nutit. Nejspíš se najdou lidé, kterým by toto nevadilo, a naopak by si užívali detaily popisu, já k nim ale bohužel nepatřím, a tak tato kniha nebyla mým šálkem kávy. Určitě bych ji také nezařadila mezi knihy pro náctileté.

Shrnutí

Název: Tři mince pro Charona
Autor: Franck Ferric