RECENZE: Ve znamení sovy – Tamara Tainová

čtení
zdroj: Thinkstockphotos čtení
aktualizováno 24.08.2015, 00:00 | 24.08.2015, 00:00 | Deni Hartmannová/Krasna.cz

A je možné se s ní někdy vyrovnat a zase normálně žít?

Děj

Lea Laurentová pracuje jako ošetřovatelka v bratislavské zoologické zahradě. Na první pohled vypadá jako obyčejná dívka, musí ale žít s velkým tajemstvím. Její matka trpí těžkou chorobou, což ji připravilo jak o dětství, tak i o kamarády a normální život. Její jediný přítel je kolega z práce Tony, ani ten o ní však neví zdaleka všechno. Jednoho dne se Lea setká se sympatickou architektkou Mandy. Zdá se, že se vše začíná obracet k lepšímu. Díky Mandy získá nové kamarády a vypadá to, že se konečně ocitla v kruhu fajn lidí bez přetvářek a lží. Nebo je všechno možná úplně jinak, než se zdá...

kniha
(Foto: Archiv blogerky)

Úryvek

„Mami, nepotřebuješ něco? Mám ti zítra donést nějakou knihu?“
„Nechci knihy, nedokážu se soustředit na čtení,“ přiznala smutně.
„Mohla bys mi ale koupit nějakou kokosovou tyčinku. V dolním bufetu. To by bylo fajn.“
Okamžitě jsem vyskočila ze stoličky.
„Počkej, až budou končit návštěvní hodiny,“ přitáhla si mě za ruku. „teď buď se mnou.“
Seděla jsem u ní a snažila se povídat. O otci, o tetě Vilmě a o malé Kajce, která za mnou chodila jako pejsek. O nových kamarádech. Na moment mi bylo, jako bychom se neviděly několik měsíců, jako by maminka byla dlouhou dobu pryč. Vzpomněla jsem si na děsivou knihu, kterou měl otec v knihovně. BYL JSEM DLOUHO PRYČ. Jak symbolické! Máma unaveně poslouchala, občas tiše přikývla, ale většinou bloudila pohledem po místnosti, kde bylo několik stolků. U každého seděl nějaký pacient s rodinou.
„Setkáváme se tu všichni jako sovy,“ ukázala rukou okolo sebe.
Po těle mi přeběhl lehoučký mráz.
strana 51, kapitola 9

3 songy, které neznáš, ale budeš je milovat!
Druhá polovina prázdnin: Plavkám už odzvonilo? Kdepak!

Mé dojmy

Zajímavý a originální námět i příběh samotný. Kniha se dobře a rychle četla, byla plná nových a nových zvratů. Ti, kteří něco podobného zažili, v knize jistě najdou spoustu jim dobře známých situací. Těm ostatním některé pasáže budou možná připadat až šílené, přestože mohou být reálné. Až do konce knihy není úplně jasné, jak vlastně skončí. Donutí čtenáře se opravdu zamyslet, což bych řekla, že byl možná i záměr autorky. Za mě má tato kniha velký palec nahoru!

Shrnutí

Název: Ve znamení sovy
Autor: Tamara Tainová