Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Opět nastal ten letní čas, kdy s Leou vyrážíme někam pryč, někam mimo Českou republiku, někam za dobrodružstvím.

36 hodin ve Varšavě

varsava - 7
zdroj: Archiv blogerky varsava - 7
aktualizováno 30.08.2017, 00:00 | 30.08.2017, 00:00 | Krásná.cz/enthusiaster

Tyhle naše výlety mám ze všeho nejraději, protože není nic lepšího, než cestovat s někým, s kým si ve všem naprosto vyhovuješ, máš stejné nápady, plánuješ navštívit a vidět stejná místa a věci a hlavně s někým, s kým ani po týdnu nemáš ponorku. A tohle všechno Lea splňuje na 110%.

varsava - 1

varsava - 12

varsava - 23

Pokud už jsi tady občas zavítala, tak jsi možná četla můj loňský článek z našeho výletu do Bratislavy, no a letos jsme se rozhodly, že vyrazíme o něco dál. Narazily jsme na levné letenky z Varšavy do Osla a bylo jasno.

varsava - 34

varsava - 44

varsava - 50

Naše první kroky vedly na nádraží, odkud jsme jely vlakem do Bohumína, kde jsme pak přesedly na autobus směr Varšava. Šest hodin v autobuse se původně zdálo jako věčnost, ale když máš dobrého parťáka, wifi a polské rádio, tak se dá zvládnout (neříkej mi, že jsem zapomněla zmínit jídlo, hodně jídla!) vše.

varsava - 51

varsava - 52

varsava - 53

PŘEČTI SI TAKÉ:

Cestuj s málo zavazadly!
Cestování s malou kabelkou? Ano, i to je možné!
21 důvodů, proč odjet poznávat svět

varsava - 2

varsava - 3

varsava - 4

Do Varšavy jsme dorazily okolo šesté večer hned vedle stanice Warsawa centralna před nejvyšší a nejfotogeničtější budovu Polska - Palác kultury. Hned vedle byla naštěstí stanice metra a my se tak vydaly najít náš budoucí byt, ve kterém jsme měly strávit dvě noci, než odletíme do Norska.

varsava - 5

varsava - 6

varsava - 8

Ubytované jsme byly asi hodinu pěšky od centra přes Airbnb. Byt byl takový velmi hipster a trošku polorozpadlý. Představ si zásuvku, kterou musíš zapřít knihami, aby ti vůbec fungoval internet, zámek, který uměla otevřít jen Lea #Terslaboch a mega divné zrcadlo ve sprše, jehož účel raději nechci vědět.

varsava - 9

varsava - 10

varsava - 11

V den příjezdu jsme se nezmohly na nic víc než na nákup večeře a vína. A řeknu ti, že ať byl ten byt jakýkoliv, tak balkón tam byl perfektní!

varsava - 13

varsava - 14

varsava - 15

Druhý den jsme se vydaly pěšky do centra města a i když to ráno vypadalo, že bude pršet a my vyrazíme v jeanách, tak si to počasí na poslední chvíli rozmyslelo a my už po pár krocích myslely, že se rozpustíme. Naší první zastávkou tudíž bylo Starbucks, kde jsme si okamžitě daly něco ledového a neumím ani popsat, jak těžké bylo jít z jejich klimatizované kavárny zase zpět do toho vedra.

varsava - 16

varsava - 17

varsava - 18

Naší další zastávkou byl opět Palác Kultury. Ta budova má prostě něco do sebe. Přísahám, že jenom fotky jí mi zabraly tak 30% paměťovky. Každopádně vedle této kouzelné stavby jsme narazily na nápis "Warszawa" a všichni, kdo nás znají, ví, že by byl pro nás hřích se před ním nevyfotit.

varsava - 19

varsava - 20

varsava - 21

Protože jsme největší jedlíci na světě, tak jsme se rozhodly, že si koupíme něco k jídlu a projdeme se k řece. Bylo nám řečeno, že je to taková "polská náplavka", ale tam, kde jsme se usadily my, bylo dost mrtvo. Nám to ale tolik nevadilo, nepotřebujeme kolem sebe zrovna davy, takže lavička a výhled na fotbalový stadion, ve kterém se konalo UEFA Euro 2012, nám naprosto stačili. Co jsem ale trošku podcenila, byla obuv, jelikož k řece to nebylo zase až takový kousíček a moje boty se rozhodly mě zničit a já tak dál pokračovala s kapesníčkem v botě, aby mi nekrvácela pata.

varsava - 22

varsava - 24

varsava - 25

Bylo neskutečné horko, ale asi 70% obyvatel Varšavy se po městě loudalo v jeanách a dlouhém rukávu. NECHÁPU! Našly jsme takovou krásnou ulici se spoustou drahých restaurací., a protože už jsme opravdu umíraly, tak jsme se rozhodly si dát alespoň vodu a na chvilku si odpočinout.

varsava - 26

varsava - 27

varsava - 28

Po pauze jsme se domluvily na tom, že se zajdeme podívat do Muzea moderního umění. Aby bylo jasno. Dalo by se tomu říkat mnoha názvy, ale "muzeum" to určitě nebylo. Protože kdyby ano, tak už si může muzeum otevřít opravdu kdokoliv, kdo má doma pár starých krámů na vyřazení.

varsava - 29

varsava - 30

varsava - 31

Co bylo ale na tomto místě kouzelného, byla kavárna, kterou jsme s Leou obdivovaly už od první chvíle, co jsme tam vkročily.

varsava - 32

varsava - 33

varsava - 35

Večer jsme se už vydaly na cestu zpět do bytu, protože vidina vstávání ve tři ráno a hodinové cesty na autobus nebyla zrovna lákavá. Po cestě zpět se nám stala ale úplně úžasná věc. Stály jsme na přechodě a za mnou přišla nějaká paní, která mi nabídla náplast s tím, že to bude určitě lepší, než ten kapesníček, co mi čouhá z boty.

varsava - 36

varsava - 37

varsava - 38

Jak už jsem říkala, budíček na tři ráno jsme nastavily, ale jak už to tak bývá, když člověk potřebuje usnout, tak mu to prostě nejde. My tak odpadly až okolo jedné ráno a ta hodina chůze do centra na autobus byla opravdu výzva. To bude pro tentokrát vše a my se vidíme příště v Oslu.

varsava - 39

varsava - 40

Když jsem fotila tuhle fotku, tak mě málem přejel autobus.