Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Potřebuješ shodit pár kilo, a to ideálně bez velké námahy? Nemusíš drasticky měnit svůj životní styl, a přesto půjdou kila sama dolů.

12 triků pro HUBNUTÍ BEZ NÁMAHY

aktualizováno 21.10.2011, 00:00 | 21.10.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Potřebuješ shodit pár kilo, a to ideálně bez velké námahy? Nemusíš drasticky měnit svůj životní styl, a přesto půjdou kila sama dolů.

Nemusíš se pouštět do drastické diety a úmorného cvičení. Stačí se zamyslet nad tím, kolik nezdravých jídel jíš, zda tvému jídelníčku nechybí důležitá vláknina a vitamíny, a jestli máš pravidelný pohyb. Chce to k sobě být upřímná a kriticky najít, v čem nejvíc hřešíš.

 

S hubnutím ti pomohou drobnosti, které nestojí tolik námahy, a přitom mají velký efekt. Určitě je vyzkoušej.

 

1. Nejdřív se napij

 

Ne nadarmo se říká, že hlad je jen převlečená žízeň. Když tě honí mlsná, zkus se napít, to by mohlo tvé chutě zahnat. Místo obyčejné vody si zkus dát ředěný džus nebo čaj, uspokojíš své chuťové pohárky.

 

2. K telce si ber menší porce

 

Jsi zvyklá jíst u televize? Při jejím sledování se ale na jídlo nesoustředíš a sníš toho mnohem víc, než když bys věnovala pozornost jídlu. Pokud si nedokážeš upřít přímo sledování televize, odměř si alespoň předem menší porci jídla. Zejména, pokud si k telce bereš misku chipsů nebo popcornu, hrozí, že jí slupneš celou, aniž by sis to vůbec uvědomila.


3. Nakrm se vůní

 

Určitě sis všimla, že když někdy vaříš, načicháš se už samotné vůně a pak nemáš hlad. A některé vůně dokážou takhle omámit tvou hlavu naprosto spolehlivě. Vsaď na jablko, banány nebo mátu. Můžeš čichat přímo k těmto plodům, nebo si pořiď éterické oleje s jejich vůní.

 

4. Menší talíř, méně sníš

 

Dávej si jídlo na menší talířky a porcuj ho na malé kousky. Pak budeš mít pocit, že jsi toho víc snědla a spokojíš se s mnohem menší porcí, než jsi byla zvyklá, ale přitom nebudeš mít hlad.

 

5. Barevné kouzlení


Barvy mají vliv na naše podvědomí. Blahodárně na snížení našeho apetitu působí třeba zelená nebo modrá. Naopak červená, oranžová nebo žlutá tvou chuť povzbudí. Nemusíte hned malovat kuchyň, své udělá i barva talířů či prostírání.

 

 

6. Neodpírej si

 

Nedokážeš žít bez čokolády nebo dortíků, i když víš, že se na tvé postavě podepisují spíš negativně? Nesnaž se upřít si je úplně. To bys vydržela jen chvilku, a pak bys jich v nestřeženém okamžiku spořádala pořádnou porci. Řekni si, že je ze svého jídelníčku neškrtneš úplně, ale omezíš se. Co třeba dopřát si dortík jen jednou týdně, a ideálně nějaký jogurtový s ovocem, který bude méně kalorický, než jeho čokoládový či krémový kolega?

 

7. Dodržuj pitný režim

 

Tohle pravidlo najdeš v každém článku o hubnutí. Nic, co bys nevěděla. Jenže je pro tebe naprosto nepředstavitelné, že bys měla denně do sebe nalít víc než dva litry? Zpestři si to. Místo vody si dopřej ochucenou vodu – co do ní vymačkat šťávu z limetky, rozkrájet zázvor a citron, vhodit tam pár lístků máty? Takový nápoj ti hned zachutná.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Co jíst, když hubneš
7 triků, jak začít HNED hubnout
Nejčastější PROBLÉMY PŘI HUBNUTÍ a jak na ně

 

8. Mlsej zdravě

 

Honí tě večer mlsná a jsi zvyklá dát si něco nezdravého? Vyměň sušenky za zdravější raciolky, pytlík chipsů za trošku nízkotučného sýra, popcorn za pomeranč.

 

9. Počítej každý krok


Je pro tebe problém najít si čas na pravidelné lekce ve fitku či hodinku v posilovně? Zamysli se nad tím, kdy bys mohla udělat krok navíc. Co vynechat výtahy, jezdící schody, autobus či vlak (nebo zkusit vystoupit o zastávku dřív a dojít to)? Na rande či odpoledne s kamarádkou nemusíš jít do kina nebo cukrárny, ale klidně na dlouho procházku.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Zhubni díky SUPER SLEVÁM

 

10. Zbav se vody

 

Tvé tělo může zadržovat přebytečnou vodu. Zařaď do svého jídelníčku proto potraviny, které ti pomohou s odvodňováním. Rozhodně ti prospěje okurka, grapefruit nebo česnek.



11. Dobře se vyspi

 

I nedostatek spánku negativně ovlivňuje naši váhu. Měla bys spát minimálně sedm hodin denně. Ve spánku tvé tělo spaluje energii, a pokud se nenacpeš přesně před tím, než hupsneš do peřin, musí sáhnout do tukových zásob.

 

12. Pasta nebo žvýkačka

 

Chceš se donutit nejíst, zejména večer? Vyčisti si zuby. Chuť mentolu v puse by mohla tvé chutě mlsat zahnat. Po obědě ti pomůže žvýkačk nebo mentolový bonbon, ale vybírej si nějaký bez cukru.

10 hlasů
Vaše hodnocení