Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Víme, jak se jim vyhnout.

12 zásadních chyb, kterých se dopouštíme při hubnutí

Jídelníček v souvislosti s hubnutím - 1
zdroj: Thinkstockphotos Jídelníček v souvislosti s hubnutím - 1
aktualizováno 11.01.2016, 17:49 | 11.01.2016, 17:49 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Víme, jak se jim vyhnout.

Jednoduché chyby ve stravování mohou zmařit vaše nejlepší úsilí, jak se i po opulentních svátcích nacpat zpět do oblíbených džínů. Pokud se hodnota na váze zasekla nebo jen skáče nahoru dolů, je zde možnost, že se při hubnutí dopouštíte jedné z těchto dvanácti chyb.

 

Spoléháte se na rychlé diety

 

Potřebujete zhubnout 5 kilo, a tak jste se rozhodli pro rychlou dietu. Naplánovali jste si jíst celý den pouze grapefruit nebo zelnou polévku? Sice si snížíte denní příjem kalorií na méně než 1000 a špíčky se pěkně rozplynou, ale váš metabolismus se zpomalí. V momentě, kdy s dietou skončíte, budete mít tělo, které spaluje kalorie mnohem pomaleji, zato váha půjde nahoru rychleji než kdykoliv předtím.

 

Vynechání snídaně

 

Vynechat snídani vypadá jako jednoduchý způsob, jak snížit kalorie, ale výsledkem může být nenasytný hlad po zbytek dne. To může vést k neplánovanému mlsání v kanceláři během dne, super velké porci na oběd, takže počet kalorií ve výsledku závratně stoupne.

 

Naopak snídaně, pokud mají vysoký obsah bílkovin a vlákniny, mohou snížit pocit hladu po celý den. Ve skutečnosti je dokázáno, že lidé, kteří jedí snídaně pravidelně, si snadněji udrží svou váhu.

 

Pozor na malé pamlsky během dne

 

Možná si počítáte kalorie pozorně při každém jídle, ale co všechny ty pamlsky mezi tím? Balíček preclíků na vašem pracovním stole, malý kousek koláče na kolegové oslavě po obědě, ochutnání zmrzliny od kamarádky... Všechny tyto zbytečné pamlsky vám přidávají na kaloriích a mohou sabotovat jinak dobře naplánované hubnutí. Pokud je pro vás počítání kalorií důležité, můžete si zapisovat každé sousto a mít tak přehled.

 

 

Žádné svačiny

 

Zatímco bezmyšlenkovité mlsání může pneumatiku kolem vašeho pasu zvětšit, mlsání s rozumem může dělat pravý opak. Lidé, kteří snědí několik malých jídel a svačin za den, mají větší šanci kontroly nad hladem a také větší šanci zhubnout. Malá svačinka pomáhá udržet váš metabolismus jet na plné obrátky, a to zejména v případě, že je bohatá na bílkoviny. Ořechy jsou dobrou a na protein bohatou volbou a výzkumy poukazuje na fakt, že lidé, kteří rádi mlsají na ořechách bývají štíhlejší než ti, kteří mlsají preclíky.

 

Přežírání light potravinami

 

Odtučněné potraviny mohou hrát ve vaší stravě důležitou roli. Jen nezapomeňte, že potraviny s nízkým obsahem tuku nejsou totéž jako nízkokalorické potraviny a neznamená to, že si je můžete dát bez výčitek. Pokud máte plný talíř dortíku s nízkým obsahem tuku, můžete se stát, že ve finále sníte více kalorií, než kdybyste měli klasickou porci normální dortu. Nejlepším způsobem, jak zjistit, kolik tuku, cukru a kalorií obsahují konzumované potraviny, je zkontrolovat nutriční hodnoty na obalu.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Jak hubnout a netrpět?
Co jíst v poledne, abys po tom nepřibrala?
Akné se pořád vrací? Pozor na to, co jíš a piješ

 

Popíjení příliš mnoho kalorií

 

Při počítání kalorií mají mnozí z nás tendenci přehlížet to, co přijmou v nápojích. To je velká chyba, když si uvědomíte, že některé instantní kávy a alkoholické nápoje mají více než 500 kalorií. Dokonce i kalorie v ovocných šťávách a v různých bublinkových nápojích vám přidají navrch - a ne málo. Co je horší, tekuté kalorie nezaženou pocit hladu a po jejich vypití nebudete jíst o nic méně.

 

Když pijete příliš málo vody

 

To je jedna z chyb, která se dá snadno napravit. Voda je nezbytná pro spalování kalorií. Pokud jste dehydratovaní, váš metabolismus se zasekne, a to znamená, že proces hubnutí se zpomalí. Výzkumy naznačují, že dospělí lidé, kteří vypijí osm a více sklenic vody za den, spálí více kalorií než ti, kteří vypili méně. Zkuste přidat sklenici vody ke každému jídlu a pamlsku.

 

Extrémní hubnutí
(Foto: oficiální zdroj)

 

Mléčné výrobky

 

Mléko, sýry a zmrzlina jsou tabu pro mnohé, kteří chtějí zhubnout, ale tabu na mléčné potraviny může být kontraproduktivní. Některé výzkumy naznačují, že tělo spaluje více tuků, když má dostatek vápníku, a naopak produkuje více tuku, když je vápníku málo. Doplňky stravy obsahující vápník nefungují stejně jako mléčné výrobky, které obsahují i jiné sloučeniny. Většina dietologů doporučuje konzumovat odtučněné nebo polotučné mléko a sýr a jogurty - zejména kysané.

 

Fast foody

 

Fast food je pohodlný způsob, jak se po hektickém dni najíst. ano, můžete si zde objednat salát nebo jinou zdravou variantu, ale když už jste tam, dokážete skutečně odolat mléčnému koktejlu nebo jiné "drobnosti"? A pokud se necháte zlákat jednoduchostí rychlého občerstvení jednou, mohlo by se to stát zvykem.

 

Podle jedné dlouhodobé studie na lidech, kteří jedli rychlé občerstvení více než dvakrát týdně, přibrali navíc 5 kilo ve srovnání s těmi, kteří jedli rychlé občerstvení méně než jednou týdně.

 

Vážení se každý den

 

Každodenní vážení je recept na frustraci a nepřináší užitečné informace. Je důležitější se podívat na dlouhodobý trend s vážením se jednou za týden. Pokud je vaším cílem zhubnout jedno nebo dvě kila týdně, budete spokojenější, když se postavíte na váhu a kila budou pryč. Takový výsledek je více motivující než skákání nahoru dolů s váhou, které může doprovázet každodenní vážení.

 

Nastavení si nereálných cílů

 

Dát si za cíl, že zhubnete za týden 10 kilogramů, je s největší pravděpodobností nereálné, a tudíž je jasné, že selžete. Pokud si myslíte, že nebudete schopni dosáhnout vámi stanoveného cíle, raději ani nezačínejte hubnout. Pokud začnete a za týden zhubnete pouhých 5 kg, namísto dobrého pocitu můžete mít pocit, že to nefunguje a je to celé nanic. Proto si je třeba nastavit reálný cíl pro úspěšné zvládnutí diety. Pokud si nejste jisti, jaké by měly být vaše cíle, poraďte se s dietologem.

 

Vyhýbání se fyzické aktivitě

 

Pokud vůbec nevyvíjíte fyzickou aktivitu, celé břemeno hubnutí je na vašem stravování. Pokud budete více aktivní, můžete více jíst a přesto hubnout. Klíčem k úspěchu je si najít cvičení, které si oblíbíte. Pokud vás běžecký pás nudí, zkuste plavání, tanec, jízdu na kole, nebo ping pong, popřípadě nyní moderní nordwalking. Nebo vyzkoušejte různé aktivity, dokud nenajdete takovou, která vás bude bavit.



0 hlasů
Vaše hodnocení