Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Není ti lhostejné tvé zdraví a řešíš vyvážený jídelníček? Víme, co by ti v něm rozhodně nemělo chybět.

25 potravin, které bys rozhodně měla mít ve svém jídelníčku

Přírodní krása
zdroj: Thinkstockphotos Přírodní krása
aktualizováno 26.08.2014, 17:35 | 26.08.2014, 17:35 | / Krasna.cz/Cookie

Není ti lhostejné tvé zdraví a řešíš vyvážený jídelníček? Víme, co by ti v něm rozhodně nemělo chybět.

Máme pro tebe seznam 25 potravin, které tvému zdraví prospějí a rozhodně bys je neměla ve svém jídelníčku opomíjet. Díky nim se budeš cítit víc fit, jsou blahodárné pro správné trávení a spalování a díky vyváženému obsahu živin působí pozitivně i na vzhled tvých nehtů, vlasů a pokožky. S chutí do nich!


1. Čistá voda


Životodárná voda, důležitost pitného režimu. Naprosto nejpřirozenější a nejzdravější tekutina vůbec, kterou můžete svému tělu dát. Umožňuje vstřebávání živin, je hlavně obrovskou zásobárnou mikroživin a harmonizuje. Díky správnému pitnému režimu se vyvarujete mnoha onemocnění, která vznikají především z nedostatku vody v našem těle. Bolesti hlavy, opakované ztráty vědomí, obezita, anémie, ledvinové kameny... Nedostatek pitného režimu také způsobuje, že se mění cukry na tuky a oslabuje se lymfatický systém, vzniká celulitida, kožní onemocnění, překyselení, zácpa, cukrovka, oční potíže nebo gastroenteritida a mnoho dalších. Ve světě jsou známé léčebné terapie, kdy se pacienti léčí pouze pomocí pravidelným pitím čisté vody. Výsledky jsou více než vynikající, lidé se zbavují jak léků, tak především svých zdravotních problému, které jsou řešeny v zárodku problému. Pijte hojně čistou vodu, mluvím zejména o vodě v skleněných lahvích: molekuly vody se o sklo dokážou odrážet a voda je tak stále ,,živá'' neboli v pohybu.

 

2. Borůvky

 

Podporují hubnutí, vysoký obsah vitamínu C nás chrání před volnými radikály. Obsahuje velmi silné antioxidanty a to antokyan, pterostilben a karoten. Působí při léčbě cukrovky, mají regenerační účinky, chrání před viry. Pomáhají při kožních onemocněních, čistí krev, podporují správnou funkci ledvin a pečují o naše oči.


3. Jahody

 

Taktéž jako borůvky pomáhají udržovat štíhlou linii, podporují správnou činnost ledvin, zmírňují kožní onemocnění, především ekzémy. Jahody jsou bohaté na mnohé vitamíny, především vitamín C. Pečují o naše srdce a pomohou při onemocnění dnou, anémií, revmatu, zácpě a jsou prevencí před onemocněními jater.

4. Mandle


Mají silně protirakovinné účinky, snižují cukr v krvi, takže můžete pravidelnou konzumací mandlí předejít cukrovce. Mají vysoký obsah vlákniny, obsah vitamínů, především pak vitamínu E, jsou plné antioxidantů a obsahují fytosteroly.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Ovoce, které tě chrání před nemocí
Ovoce, s kterým rozhodně NEZHUBNEŠ
Vsaď na čerstvé šťávy z ovoce a zeleniny: Zasytí, jsou zdravé a blahodárné pro tvou krásu


5. Rajčata


Mají silné protirakovinné účinky, chrání buňky, mají vysoký obsah zinku. Rajčata jsou také známá svými omlazujícími účinky, udržují štíhlou linii a zklidňují. Podporují dobré psychické naladění a povzbuzují činnost žaludku. Odstraňují nám z těla tzv. špatné tuky a jsou zásadotvorné.


6. Třešně


Obsahují vitamín A, B a C. Čistí střeva a podporují správné trávení. Obsahují např.: kyselinu listovou, vlákninu, vápník, železo a draslík. Mají opravdu vysoký podíl stopových prvků. Likvidují volné radikály, mají vysoký obsah organických kyselin a působí blahodárně na naši pleť.

 


7. Brokolice


Pomáhá udržovat štíhlou linii, má protirakovinné účinky, podporuje naše srdíčko a je vysokým zdrojem hořčíku, železa a vitamínu C.


8. Ostružiny

 

Podporují silně naši imunitu, mají silné protirakovinné účinky, pečují o zdraví našich cév, chrání naše klouby, chrání nás před volnými radikály, urychlují regeneraci a regenerují sliznice. Ostružiny také dokážou zajistit prevenci před křečovými žílami, hemeroidy či vysokým tlakem.


9. Pomeranč


Skvělý pomocník při nachlazení a také osvědčená prevence. Pomeranče jsou plné vitamínu C, který přirozeně posiluje obranyschopnost našeho organismu, dále obsahují vitamíny A a B, obsahují přibližně 80 % vody, obsahují vlákninu, vápník, draslík, riboflavin, kyselinu panthotheinovou a mnohé další. Snižují vysoký krevní tlak, pomáhají čistit střeva a odstraňovat z nich usazeniny, pečují o náš zrak, jsou vhodné při bolestech žaludku.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Bojíš se rakoviny vaječníků? Ochrání tě antikoncepce a zelenina, uškodí kouření
Sezónní dieta - zhubni s tím, co teď roste
I po ovoci a zelenině kyneme! Na jaké druhy si dávat pozor!


10. Jablka


Neobsahují téměř žádný tuk, mají vysoký obsah vitamínů a minerálů, podporují detoxikaci, mají vysoký obsah vlákniny, podporují imunitu, regenerují a obsahují přibližně 80 % vody. Pro naše zdraví jsou naprostým pokladem, omlazují, osvěžují tělo i ducha a navíc podporují ledviny a svaly.


11. Špenát


Pečuje o naše buňky, obsahuje draslík, sodík, vápník, železo, bílkoviny, vit. A, C, B, betakaroten. Je výbornou prevencí civilizačních chorob a je velmi prospěšný pro naše oči. Pozor ale na přítomnost kyseliny šťavelové, která nedělá dobře lidem např. s onemocněním dnou.


12. Semínka Quinoa


Bezlepková potravina, bohatá na řadu aminokyselin. Vysoký obsah vlákniny zajišťuje lehkou stravitelnost, bohatý zdroj minerálů, bílkovin a vitamínů. Působí protizánětlivě, je dobrá pro krásnou pleť, správné trávení, má protirakovinné účinky, podporuje správnou srdeční činnost a poskytuje vysokou podporu detoxikace organismu.


13. Dýně Hokkaidó


Obsahuje železo, zinek, fosfor, dále hořčík, draslík, beta-karoten, nenasycené mastné kyseliny, lecitin, vápník a mnohé další. Je prevencí nádorových onemocnění, podporuje náš imunitní systém, působí blahodárně na psychiku, pomáhá našemu srdíčku a regeneruje naše buňky.


Článek pro tebe napsala blogerka Cookie z blogu veganmind.cz.

 

Dalších 12 zdravých potravin se dozvíš už zítra!




0 hlasů
Vaše hodnocení