Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jedná se veskrze o příjemná a nenáročná cvičení, která však mají obrovské pozitivní účinky na náš organismus.

5 rychlých protahovacích cviků, kterými začít lepší den

Domácí cvičení
zdroj: Thinkstockphotos Domácí cvičení
aktualizováno 04.09.2017, 00:19 | 04.09.2017, 00:19 | Krásná.cz

Jedná se veskrze o příjemná a nenáročná cvičení, která však mají obrovské pozitivní účinky na náš organismus.

Vyzkoušejte tuto jednoduchou protahovací sestavu, která vám zabere chvilku, ale s vaším tělem (a často i myslí) udělá doslova zázraky!

 

1. Protažení v lehu na zádech


Položte se na zem a udělejte si kolem sebe dostatek prostoru. „Paže s nádechem vzpažte a protáhněte se co nejvíce do dálky až do konečků prstů na nohách i na rukách. S výdechem uvolněte a s nádechem proveďte znovu. Při dalším opakování si navíc zkuste uvědomit otevření podpaží tak, jako byste chtěly přitisknout ramena a horní část nadloktí co nejvíce do podložky. Krásně tak uvolníte lymfatické uzliny v podpaží a umožníte tak lymfě lépe protékat pažemi,“ doporučuje Jana Havrdová z nezávislé iniciativy Česko se hýbe. Cvik proveďte cca 3x a uvolněte.

 

2. Klubíčko


V lehu na zádech si pokrčte kolena a přitáhněte je k hrudníku. Dlaně položte na kolena a s výdechem přitáhněte ke kolenům i hlavu. V poloze vydržte několik nádechů a výdechů a zkuste se také malinko rozhoupat ve směru Vaší páteře. Protahujete a při houpání současně jemně masírujete svaly podél páteře.

 

Protahovací cviky
(Foto: oficiální zdroj)

 

3. Protažení hýždí


V lehu na zádech pokrčte levou nohu v koleni, pravou nohu položte vnější stranou kotníku na levé koleno. Chytněte se pod levým kolenem a obě nohy zdvihněte současně do výšky. Na pravé straně ucítíte intenzivní protažení hýžďových svalů. Dejte pozor na ramena a hlavu, které by měly zůstat volně ležet na podložce. Ve výdrži zůstaňte cca 20 sekund, poté cvik proveďte na druhou stranu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jednoduché CVIKY pro tvůj zadeček, které zaberou pár minut
Cviky na břicho, které skutečně fungují!
Konečně účinné cviky na stehna!

 

4. Rotace
V lehu na zádech upažte obě paže. Pravou nohu zdvihněte, pokrčte v koleni a přetočte doleva. Levou paží pomozte pravé noze k prohloubení pozice. Obě ramena zůstávají na zemi, hlava se přetáčí do protisměru, tedy doprava. Protahujete svaly hýžďové, prsní i zádové. Opět v pozici zůstaňte cca 20 sekund a poté se vraťte do výchozí pozice v lehu na zádech a cvik proveďte na druhou stranu.

 

Protahovací cviky
(Foto: oficiální zdroj)



5. Protažení zadní strany nohy


„Zadní strana nohou má silnou tendenci ke zkrácení. Tento cvik ji pomáhá velmi efektivně protahovat,“ upozorňuje Jana Havrdová. A jak na to? V lehu na zádech pokrčte obě nohy v kolenou a chodidla si položte na podložku. Poté jednu nohu natáhněte v koleni a uchopte se pod kolenem a stále nataženou nohu si přitáhněte směrem k hrudníku.

 

Protahovací cviky
(Foto: oficiální zdroj)

 

„Pokud jste na tom s flexibilitou dobře, můžete si nataženou nohu chytit výš na lýtku nebo až u kotníku a pomalu stáhnout druhou nohu na podlahu. Když se Vám to podaří, tak současně se zadní stranou jedné nohy protahujete i sval bedrokyčlostehenní na druhé noze, který má také tendenci ke zkrácení. Spolu s povolenými hýžďovými a břišními svaly pak vytváří nerovnováhu v oblasti kyčelního kloubu, která následně vede k chybnému držení těla a dominovým efektem například k bolestem zad,“ varuje Jana Havrdová. Při cviku klidně dýchejte a vydržte alespoň 20 sekund. Poté nohy vystřídejte.



0 hlasů
Vaše hodnocení