Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Cvičíš, abys něco zhubla, nebo aby sis nemusela vyčítat každý kousek čokolády? Potěší tě, že cvičení má mnohem víc úžasných benefitů. Až dočteš tento článek, vydáš se do fitka s ještě větší chutí.

5 tajných benefitů cvičení, o kterých jsi dosud neslyšela

Cvičení
zdroj: Thinkstockphotos Cvičení
aktualizováno 28.06.2018, 16:44 | 28.06.2018, 16:44 | Krásná.cz

Cvičíš, abys něco zhubla, nebo aby sis nemusela vyčítat každý kousek čokolády? Potěší tě, že cvičení má mnohem víc úžasných benefitů. Až dočteš tento článek, vydáš se do fitka s ještě větší chutí.

Není pochyb o tom, že pravidelný pohyb je prospěšný a to z hlediska fyzického i psychického. Díky sportu je člověk fyzicky i mentálně silnější, cítí se i vypadá dobře. Jaké další benefity sport nabízí?

 

Cvičení zlepšuje duševní zdraví

 

Ať už se jedná o silové tréninky, běh, jízdu na kole či bruslích nebo třeba jógu, cvičení pozitivně ovlivňuje duševní zdraví. „Na základě svých zkušeností a zkušeností svých klientů mohu potvrdit, že pravidelný pohyb dokáže zlepšit paměť, kvalitu spánku a velice často pomáhá i s chronickou únavou,“ vyjmenovává benefity cvičení hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová. Fyzioterapeut Mgr. Zdeněk Krátký z Lékařského domu Praha 7 k tomu dodává: „Cvičení může mít velmi významný vliv v souvislosti s depresemi. Rezistentní trénink dokáže výrazně snížit příznaky úzkosti, které bývají mnohdy spojeny s depresí, výkyvy nálad, poruchami spánku a únavou.“ Díky cvičení se budete lépe cítit a budete sami se sebou spokojenější. Sport přinese do vašeho života vyrovnanost a celkově ho zlepší, na rozdíl od přísných diet, které vás spíše rozhodí a rozkolísají vaši náladu. Stačí si najít sport, který vás bude bavit, nebude pro vás pouhou povinností a uvidíte, jak vám to prospěje i po psychické stránce.


ČTĚTE TAKÉ:

Nemáš čas na cvičení? Angela tě naučí, jak i zaneprázdněný člověk může zhubnout 25 kg
DIY: Chceš mít o svém cvičení přehled? Vytvoř si FITNESS PLÁNOVAČ
Nejlepší WORKOUT VIDEA, se kterými tě cvičení bude bavit!

 

Pohybem si vybudujete krásné tělo

 

K tomu, abyste si vybudovali zdravé a štíhlé tělo, je potřeba zaměřit se na jídelníček. Při redukci váhy je nezbytné být alespoň v mírném kalorickém deficitu, tedy přijímat méně kalorií, než tělo vydá. V počátku sice může jít váha dolů i bez zařazení pohybu, ale kalorický deficit zkombinovaný se cvičením je mnohem účinnější, což potvrzuje i hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová. „Proces hubnutí je efektivnější, pokud člověk zkombinuje správně nastavený jídelníček se sportem. Posilováním ale především vytvarujete hezké křivky, přibudou svaly a tím se zefektivní i spalování tuku.“

 

Fit
(Foto: oficiální zdroj)

 

Pravidelné posilování zpomaluje stárnutí


Zajímavým benefitem posilování či celkově cvičení je zpomalení stárnutí a udržení svalové hmoty a fyzické síly i ve starším věku. Tento benefit ocení zejména ti, kteří mají převážně sedavý životní styl (kancelářský typ práce). U tohoto typu lidí dochází ke zvýšenému úbytku svalů už od 30. roku života a to v rozmezí cca 1 % svalů za rok. Co se týče síly je úbytek 1–3 %. „Pokud budete aktivně cvičit a jíst dostatečné množství bílkovin, můžete úbytek síly a svalů posunout až o 20 let. Kromě toho cvičení celkově působí proti stárnutí,“ říká Hollerová.

 

Cvičení pozitivně ovlivňuje hustotu kostí


Pokud máte jídelníček chybně nastavený a chybí v něm některé důležité látky delší dobu, můžete tím snížit hustotu kostí a obecně si přivodit řadu zdravotních problémů. „Nesnažte se radikálně zhubnout, nedržte nesmyslné diety. Naučte se jíst správně a takovým způsobem, který vám bude vyhovovat celoživotně. Striktní diety jsou často nebezpečné, hrozí u nich únava, poruchy spánku, větší riziko zánětů, problémy se štítnou žlázou, u žen dokonce neplodnost či jiné hormonální problémy,“ upozorňuje Bartolomějová. Abyste se vyhnuly ztrátě kostního minerálu, stravujte se vyváženě a zařaďte silové cvičení. „Silové cvičení zvyšuje hustotu kostí a dokáže snížit riziko osteoporózy,“ říká Hollerová a potvrzuje slova Bartolomějové: „Abyste však zvýšily kostní minerální hustotu, nesmíte především zanedbávat stravu.“ Nezapomínejte především na vápník, vitamin D bílkoviny a zásadotvorné potraviny.

 

Cvičení je lék na všechno


Cvičení pomáhá se stresem a depresemi, ale kromě toho umí bojovat třeba i se záněty a je účinné i při snižování LDL (špatného) cholesterolu. „Důležitým benefitem cvičení je snižování obezity a nápomocné může být i při metabolických poruchách,“ doplňuje další benefity cvičení MUDr. Myslíková. „Pokud zvládáte techniku cvičení, pak vám může silový trénink pomoct i od bolestí zejména ve spodní části zad. To však neplatí, pokud taháte příliš velké váhy a nezvládáte správnou techniku cviků. V takovém případě si spíše uškodíte,“ uzavírá Hollerová.



0 hlasů
Vaše hodnocení