Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Klasický každoroční scénář. S nástupem chmurného podzimu se rázem cítíme unavení, nemáme na nic chuť, máme častější sklony ke špatné náladě a jediné, na co se v průběhu dne těšíme, je teplo domova.

Bez energie a chuti něco dělat? Pět tipů, které to změní

Únava
zdroj: Thinkstockphotos Únava
aktualizováno 29.11.2017, 16:13 | 29.11.2017, 16:13 | Krásná.cz

Klasický každoroční scénář. S nástupem chmurného podzimu se rázem cítíme unavení, nemáme na nic chuť, máme častější sklony ke špatné náladě a jediné, na co se v průběhu dne těšíme, je teplo domova.

Týkají se tyhle výkyvy nálad i vás? Víte, že na nich mají velký podíl i vaše stravovací návyky? Přinášíme vám pět výživových tipů, díky kterým opět získáte chuť do života i v těchto chladných dnech.

 

1. Nevynechávejte jídla


Ano, není to žádná novinka, ale stále mnoho lidí si neuvědomuje důležitost pravidelného stravování. Tělo je závislé na přísunu energie, aby mohlo správně fungovat. Když budete jíst vyvážené pokrmy v pravidelných intervalech po celý den, udržíte hladinu cukru pod kontrolou. Pokud ale vynecháte jedno jídlo dne, rapidně vám klesne nejen hladina cukru, ale i zásoba energie. Nejdůležitější přísun živin je ráno, protože tělo celou noc hladovělo. Nezapomínejte ani na výživnou odpolední svačinku, která vyplní dlouhou mezeru mezi obědem a večeří.


2. Všeho moc škodí


Pokud se nechcete zbytečně okrádat o energii, měli byste si hlídat porce jídel. Pokud nebudete jíst dostatečně velké porce, nedodáte svému tělu potřebné palivo. Když mu zase dopřejete až moc, spotřebujete značnou část energie na trávení, což se projeví únavou. Jezte jen tolik, kolik skutečně potřebujete. Pokud budete dbát na pravidelnost ve stravování, uvidíte, že pak nebudete mít potřebu „náletů“ na ledničku.

 


3. Zajistěte dostatek bílkovin


„Víte, že bílkoviny mají na starost více než budování a udržování svalové hmoty? Bílkoviny vás nejen dobře zasytí, ale dodají potřebné živiny pro správnou funkci mozku. Díky nim zůstanete vždy v pozoru a jen tak na něco nezapomenete,“ vysvětluje Susan Bowermanová, expertka společnosti Herbalife, a dodává: „Potraviny bohaté na proteiny také pomáhají zvýšit produkci určitých chemických látek v mozku, které vám pomohou se lépe soustředit. A to se vyplatí, ne? Zabijete dvě mouchy jednou ranou – najíte se a budete produktivní.“


4. Nepodceňujte pitný režim


Naše tělo potřebuje pravidelný přísun nejen výživných jídel, ale i tekutin. „Krátkodobý nedostatek tekutin způsobuje bolest hlavy, zhoršené soustředění, pocit hladu a únavu. Dlouhodobý deficit zase může za předčasné stárnutí tkání i potíže s klouby a páteří. Kromě čisté vody si v chladných dnech dopřejte mátový čaj, který zahřeje, uklidní a dodá potřebnou dávku energie,“ doporučuje Susan.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Ráda si přispíš? Budeš v šoku, co s tebou udělá půlhodina spánku navíc
Pomoc, nedokážu se soustředit
Přepadá tě při učení únava? Pryč s ní!


5. Záruka úspěchu? Vsaďte na balanc


Bílkoviny, sacharidy a tuky představují tři základní složky naší potravy. Jsou také hlavním zdrojem energie pro náš organismus. Ten je schopen tyto živiny systematicky zpracovávat, avšak ne všechny stejně rychle. Proto je velmi důležité zásobovat tělo systematicky, abyste měli dobité baterky po celý den. „Dopřejte si proteinový shake s čerstvým ovocem – sacharidy vám dodají rychlou energii, zatímco bílkoviny se postarají o dlouhotrvající výdrž,“ uzavírá Susan.


Naše tipy:


Když není energie vařit, ale tělo si žádá živiny, přijdou vhod:

 

Výživa proti únavě - 2
(Foto: Archiv firem)


* Cereální drink Shake-it je čistě přírodní, hotový za pár minut a doplní rychle energii. Doporučujeme pořídit Shake-it Starter set (549 Kč, dostupné na www.shake-it.cz), což je kombinace čtyř příchutí oblíbeného cereálního drinku (4x5 porcím koktejlu) a praktického Shakeru, zabalená v krabici, kterou stačí už jen převázat mašlí a dát pod stromeček.


* Mana Drink (65 Kč/balení, k dostání v balení po 12 kusech na mojemana.cz) stačí protřepat, otočit víčkem a vypít. Balení má 330 ml a dodá ti 400 kcal a hlavně potřebné živiny.


Když přijde mlsná, jde to i zdravěji:

 

Výživa proti únavě - 1
(Foto: Archiv firem)


* Když přijde chuť Na sladké, nemusíš hned sáhnout po koblihách nebo čokoládě. Zkus třeba Čirokové sušenky s oříšky Biolinie (58 Kč, prodává www.probio.cz). Jsou bezlepkové a díky tomu je mohou i lidé s alergií na lepek nebo s celiakií. Většina ingrediencí použitých k jejich pečení pochází z ekologického zemědělství.


* Pro milovníky slaného křupání a chipsů je tu mix zeleniny Mixit Křupavá zelenina (50 g, 139 Kč, prodává mixit.cz). Křupavá sušená zelenina ochucená jen solí a sýrem, beze stopy oleje nebo chemie.


Když potřebuješ dodat sílu:

 

Výživa proti únavě - 3
(Foto: Archiv firem)


* Tablety Floradix se železem a vitamíny (369 Kč). Únava a pocit vyčerpání mohou být prvními projevy nedostatku železa. Tablety jsou navíc obohaceny o kyselinu listovou, důležitou například pro těhotné ženy.


* Doplněk stravy Magnolie Forte, Favea Plus (60 tablet, 299 Kč). Tablety v sobě kombinují přírodní sílu rostliny magnolie s účinkem vitamínů skupiny B, a jsou tak dokonalým koktejlem proti podzimní a zimní únavě, pocitům vyčerpání, depresím a špatné náladě.


Jak jste na tom vy? Má počasí vliv na vaši produktivitu?



0 hlasů
Vaše hodnocení