Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jaké ráno, takový celý den. Dopřejte si dobrou a zdravou snídani, která vám pomůže vykročit do dne pravou nohou.

Bojuješ s podzimní únavou? Nastartuj den zdravou snídaní

Snídaně do postele
zdroj: oficiální zdroj Snídaně do postele
aktualizováno 02.11.2017, 16:36 | 02.11.2017, 16:36 | Krásná.cz

Jaké ráno, takový celý den. Dopřejte si dobrou a zdravou snídani, která vám pomůže vykročit do dne pravou nohou.

Po dlouhém nočním půstu je vaše tělo vyhladovělé a dehydrované. Snídaní doplníte tělu živiny, nastartujete metabolismus a dodáte mu energii na celé dopoledne. Nezapomeňte, že výživná snídaně vám pomůže zahnat dopolední chutě na nezdravé pamlsky.

 

Proč zdravě snídat?

 

• Vyvážená snídaně vám dodá potřebnou energii na zvládnutí náročných pracovních úkolů během dopoledne. K snídani vybírejte potraviny bohaté na bílkoviny, které pomohou zahnat hlad, a s vysokým obsahem vlákniny, která zas dodá pocit sytosti. „Po ránu je vaše energetická nádrž téměř prázdná. Pokud si dopřejete snídani obsahující správné živiny, vaše tělo a mozek vám poděkují optimálním výkonem,“ vysvětluje Susan Bowermanová, výživová expertka společnosti Herbalife.

 

• Dejte si zdravou snídani a stabilizujte svoji hladinu krevního cukru. Tím potlačíte neudržitelné chutě na sladké a jiná nezdravá jídla během dopoledne. Zdravá snídaně se promítne i do vašeho stravování v průběhu celého dne. Pokud tělu dopřejete vyváženou a sytou snídani, nebudete mít potřebu zahánět hlad nezdravými pamlsky.

 

• Přísun bílkovin v dopoledních hodinách vás nejen zasytí, ale také přispěje k udržení zdraví svalů. „Většina žen zařazuje do jídelníčku bílkoviny spíše k obědu a večeři, ale k snídani už ne. Bohužel tento vzorec neposkytuje nejlepší podmínky pro tvorbu a regeneraci svalové tkáně. Syntézu svalových bílkovin zlepšíte, když rozdělíte příjem bílkovin rovnoměrně do celého dne,“ dodává Bowermanová.

 

Chléb s pomazánkou
(Foto: Archiv firem)

 

Jak na zdravou snídani?

 

Vyvážená snídaně by měla obsahovat dostatečné množství bílkovin, ideálně 20 až 30 gramů. Tento objem proteinů vás zasytí, podpoří zdraví svalů a společně s vybranými zdravými sacharidy zajistí přísun energie. Sacharidy si dopřejte v podobě čerstvého ovoce nebo zeleniny. Pokud vám to dovolí váš denní rozpočet kalorického příjmu, klidně si ke snídani dejte i kus celozrnného pečiva.


Jak rychle snídat?


Nemusíte se do jídla nutit hned, když se necítíte probuzená. Petra Skalská, poradkyně pro výživu PestryJidelnciek.cz doporučuje: „Ihned po probuzení nastartujte zažívání sklenicí vody s citronem a snídejte poté zhruba během následujícípůl hodiny.“

 

Snídaně do postele
(Foto: oficiální zdroj)

 

Není to zase taková věda, že? S tímto jednoduchým vzorcem je snadné připravit zdravou a vyváženou snídani. Přinášíme navíc deset nápadů na snídaně, které nejen dobře chutnají, ale dodají vašemu tělu vše, co potřebuje.


ČTĚTE TAKÉ:

Chceš dopřát tělu detox? Ukázkový jídelníček na celý týden
Za dva týdny štíhlejší! Detailní jídelníček
Jak těžké je nahánět kila? JÍDELNÍČEK PRO přibírání!

 

1. Míchaná vajíčka s čerstvým špenátem a kapkou balzamikového octa. Čerstvé ovoce.


2. Proteinový shake s nízkotučným nebo rostlinným mlékem a ovocem.


3. Bílý jogurt s čerstvým ovocem a skořicí, nebo nakrájenou zeleninou a trochou mletého pepře.


4. Ovesné vločky zalité nízkotučným nebo rostlinným mlékem, doplněné proteinovým práškem a čerstvým ovocem.


5. Kukuřičné tortilly plněné nízkotučným sýrem, černými fazolemi a jemnou rajčatovou salsou. Čerstvé ovoce.

 

Ovoce
(Foto: oficiální zdroj)


6. Celozrnné toasty potřené avokádem s plátkem krůtí šunky. Čerstvé ovoce.


7. Rozmačkané tofu, lehce orestované na olivovém oleji s čerstvou zeleninou a bylinkami. Čerstvé ovoce.


8. Celozrnné krekry se sýrem ricotta, posypané lesními plody.


9. Plátek lososa na opečeném celozrnném toastu. Čerstvé ovoce.


10. Snídaně „co dům dal“: zbytek vloček, proteinového prášku, zeleniny a ovoce v různých kombinacích jsou vždy správnou volbou.

 

A jak jste na tom vy? Preferujete sladké nebo spíše slané snídaně?



0 hlasů
Vaše hodnocení