Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jak spálit kalorie při sezení? I když většinu dne trávíš na židli, nemusí to být na tvé postavě vidět.

Jak při pouhém sezení spálit spoustu kalorií?

Kavárna
zdroj: Thinkstockphotos Kavárna
aktualizováno 03.08.2016, 16:23 | 03.08.2016, 16:23 | Krásná.cz

Jak spálit kalorie při sezení? I když většinu dne trávíš na židli, nemusí to být na tvé postavě vidět.

Hodiny sezení ve škole, pak doma u počítače. Na léto možná hledáš brigádu, ale ideálně někde v kanceláři – tedy zase jen hodiny a hodiny sezení. Takový životní styl znamená bohužel také znatelné zpomalení metabolismu, a tím i přibývání na váze. Výzkumy ukázaly, že příliš mnoho sezení rovněž zvyšuje riziko vzniku cukrovky, rakoviny, zpomaluje metabolismus a způsobuje řadu dalších nepříjemných důsledků. Jak nedostatek pohybu kompenzovat a postarat se o to, aby ses nerozrůstala do nechtěných rozměrů?


I při sezení ale můžeš spalovat. Existuje hned několik způsobů, jak ztrácet energii během pouhého sezení.


Úsměv!

 

Usmívat se na učitele, nebo kolegy či zákazníky má jeden dobrý důvod navíc. Při úsměvu zapojuješ množství svalů, které spotřebovávají energii. A co teprve skutečný smích! Smích, který trvá od 10 do 15 minut, spálí až 40 kalorií. Navíc když jsi veselá a hodně se směješ, může se ti zrychlit srdeční frekvence o 10 až 20 procent, což zrychlí tvůj metabolismus. To znamená, že spotřebováváš kalorie, i když ses už přestala smát.


Čím víc svalů, tím víc spaluješ

 

Svaly spotřebovávají dvanáctkrát více kalorií, než tuk. Každý kilogram svalové hmoty zvyšuje bazální metabolismus do té míry, že tělo spaluje o 100 kalorií denně víc, i když jsi úplně v klidu. Proto ti, kteří jsou častěji fyzicky aktivní, spalují více kalorií i při klidovém režimu.

 

Cviky pro štíhlejší stehna - 3
(Foto: myzeny.sk)


Cvičení na židli

 

Neseď celý den zcela bez hnutí. Pod stolem můžeš například cvičit nohama, zdvihat je, protahovat si je, třepat s nimi. Nebo je zkus napnuté zdvihnout a držet – třeba než dopíšeš email. Posílíš stehenní a břišní svalstvo. Když něco čteš, protahuj nebo procvičuj ruce, které v tu chvíli nepotřebuješ. Často se snaž také vstát a dojít na záchod, pro poštu, do kuchyňky, vyřídit vzkaz kolegovi, místo abys mu jen zatelefonovala. Jde o nepatrný pohyb, ale můžeš jím spálit až 300 kalorií za den.


Na čem sedíš?

 

Klasická pohodlná židle s opěrkou je jistě praktická, zkus ji ale občas nahradit velkým gumovým míčem. Sedí se na něm stejně pohodlně, jen musíš držet rovnováhu – a tím držíš břišní svaly a tonus zad pěkně v pohotovosti. Tím budeš příjemně protažená, posílíš si svalstvo a celý den během sezení spaluješ mnohem více kalorií, než na obyčejné židli.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš zhubnout? Stačí cvičit ČTYŘI minuty denně!
Hubni chytře! Spaluj tuky VE SPÁNKU
12 triků pro HUBNUTÍ BEZ NÁMAHY

 

Vyvětrej si

 

Mnohem více tělo spaluje, pokud se musí ohřívat. Proto je fajn, pustit si oknem do místnosti čerstvý vzduch. Chladnější teplota aktivuje tzv. hnědý tuk, který spotřebovává znatelně více energie, aby organismus zahřál.

 

Kofeinová pauza

 

Dáváš si pauzu na kávičku? Dobře děláš. Kofein může sloužit jako katalyzátor metabolismu. Ovšem pozor. Pokud si kávu osladíš, nebo si dopřeješ energetický nápoj, který kromě kofeinu obsahuje i plno cukru, neděláš pro své hubnutí to pravé. Vsaď na čistou kávu bez mléka a cukru, nebo zelený či černý čaj.



6 hlasů
Vaše hodnocení