Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Blogerka Pavlína prošla neuvěřitelnou proměnou. Díky pravidelnému cvičení a zdravé stravě zhubla osm kilogramů. Co během hubnutí jedla a pila? To všechno ti poví v dnešním článku.

INSPIRUJ SE: Česká blogerka neuvěřitelně zhubla! Jaký jídelníček jí pomohl?

S-hejvi
zdroj: Archiv blogerky S-hejvi
aktualizováno 14.04.2016, 00:11 | 14.04.2016, 00:11 | Krásná.cz

Blogerka Pavlína prošla neuvěřitelnou proměnou. Díky pravidelnému cvičení a zdravé stravě zhubla osm kilogramů. Co během hubnutí jedla a pila? To všechno ti poví v dnešním článku.

O proměně blogerky Pavlíny jsme psali v tomto článku, kde se dozvíš její tipy, jak bojovat s motivací, na co při hubnutí vsadit a podělí se i o své fotky z proměny a pár čísel z jejího hubnutí. Dnes se zaměříme na jídleníček.

 

Co jsem jedla před hubnutím?

Začnu tím, jak to u mě vypadalo dříve. Když to napíšu hodně stručně, tak jsem byla neskutečný dobytek. Moje neustálé šmejdění po kuchyni a v lednici mě opravdu nemohlo dohnat jinam, než k těm 62 kilům, které jsem vážila. Abych byla konkrétní, moje strava před začátkem hubnutí obsahovala hlavně bílé pečivo. Od obyčejných rohlíků, chleba, až po croissanty s párkem, které běžně koupíte v supermarketu, a do toho jsem se kolikrát odvážila tohle celé doplnit sladkými variantami, jako jsou koblihy, donuty a o sušenkách či podobných věcech ani nemluvím. Kdybych si dala jeden kousek za den, až takový hřích by to nebyl, ale problém byl v tom, že já jsem jedla jenom tímhle stylem. Sladké k snídani, mastné k obědu, nezdravé k večeři. Nemohla jsem se divit tomu, že se mi hubnutí nedaří a až teď vidím, proč to tak bylo. K tomu mé chození po hospodách, kde jsem si dala průměrně čtyři piva a zajedla to pizzou nebo hranolky s tatarkou.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Vyvracíme 5 největších mýtů o hubnutí
TEST: Umíš zdravě hubnout?
Nejčastější chyby, které děláme při hubnutí

 

Co jsem změnila?

Se začátkem hubnutí tohle všechno šlo pryč a první věc, se kterou jsem začala a zároveň mi byla tím největším pomocníkem, je webovka kaloricketabulky.cz. Jak už jsem psala, trochu nevšední způsob, ale takhle stránka mě naučila, co jaké potraviny obsahují. Jaké jsou vhodné pro hubnutí a jaké naopak způsobují nadváhu. Najdete tam všechno, na co si vzpomenete, ať už od jednotlivých kousků ovoce, až po hotová jídla. Založila jsem si tam vlastní profil a od 23. dubna jsem si každý den vážila a zapisovala, co jsem snědla. Chtělo to mít čas, ale díky tomu jsem zjistila, kolik kalorií jsem za den zkonzumovala a mohla se tak orientovat v tom, kolik si jich také mohu dovolit, abych hubla anebo kolik jich sníst, abych si udržela aktuální váhu.

 

Pro příklad, podle mojí váhy, věku a aktivního pohybu mi stránka vypočetla, že můj kalorický příjem pro udržení váhy by měl být 1918 kcal za den. Pro hubnutí by číslo mělo být o něco menší, a to 1440 kcal za den. Většinou jsem tohoto čísla ani nedosáhla, protože jsem ani neměla hlad a takový jídelníček mi stačil - i když měl málo kalorií, maximálně mě zasytil - a o tom to bylo. Krásně jsem se v tom orientovala a kdo říká, že nějaké počítání kalorií je blbost, tak já sama musím říct, že není. Těch 8 kilo nezmizelo samo a tohle je věc, která mi zaručeně pomohla. Pro ukázku sem dávám zápis jednoho dne, kde je zaznamenané co jsem snědla, včetně pohybu, který jsem dodržela, abyste mohli vidět, jak to vůbec vypadá.

 

S-hejvi
(Foto: Archiv blogerky)


Možná si někteří klepete na čelo, ale já jsem si na tenhle způsob zvykla a vždy si najdu čas, abych se podívala, co je pro mě vhodné a co si můžu dovolit. Takhle totiž nejvíc vidím rozdíly v tom, jaké věci jsem dříve jedla a že se můj jeden oblíbený čokoládový donut rovnal mému aktuálnímu obědu. To by k tabulkám bylo asi vše, je mi jasné, že každý by na tohle neměl nervy a ani čas, tak se to pokusím napsat i trochu jinak.

 

Hlavním bodem bylo vyřazení bílého pečiva. Nahradila jsem ho celozrnným. Zamilovala jsem si žitný chleba od Penam fit day! Dále jsem omezila přílohy, což jsou brambory, těstoviny, rýže - i když samozřejmě kolikrát si je dám, neznamená to, že je nejím vůbec, jen ne jako dřív. Zařadila jsem více ovoce - hlavně tedy dopoledne. Mojí nedílnou součástí se stala snídaně, která se většinou skládá z bílého nízkotučného jogurtu a do něj si dávám buď banán, jahody, pomeranč nebo jablko. K tomu jednu lžičku skořice a do toho sušené brusinky, oříšky apod. Už si ani neumím představit, že bych snědla ochucený nebo čokoládový jogurt, pro mě je takhle varianta 100x chutnější a hlavně zdravější! V tom byl celý princip změny - nahradit špatné potraviny těmi zdravějšími nebo si vytvořit sama zdravější formu. Zařazení zeleniny byla taky samozřejmost a já jsem z těch, kteří mají štěstí, že jim chutná snad úplně všechno včetně zeleniny vařené. To mi právě sloužilo jako příloha k obědu, kdy jsem si třeba udělala zapečený lilek nebo vařenou brokolici s kuřecím masem. Pro mě teď zase chutnější varianta, než nějaký guláš s knedlíkem, na který už nemám ani pomyšlení. Jednu potravinu bych vám ale doporučila, a to je avokádo. I když je hodně kalorické, obsahuje jen zdravé tuky, které jsou přírodní a lehce stravitelné. Pro mě číslo 1!

 

S-hejvi
(Foto: Archiv blogerky)

 

Jak vypadá můj jídelníček?

Když to zase shrnu můj jídelníček se tedy momentálně skládá hlavně z ovoce, zeleniny, tmavého pečiva, knackebrotu, kvalitních sýrů, masa - převážně kuřecího a ryb, bílých jogurtů a když mám chuť na něco sladkého, tak je to kvalitní müssli tyčinka anebo vysokoprocentní čokoláda. Samozřejmě se už našly první dny, kdy jsem si dopřála i nepečený dort s jahodami a se zakysanou smetanou nebo kousek tvarohového koláče od mamky, ale hlavní princip je v tom, že základ stále tvoří zdravé potraviny a jeden takový hřích mi nemůže ublížit. Na rozdíl od dřívějška, kdy jsem jedla jen takové věci. Mám tu pro vás další dvě fotky, jak například vypadají mé snídaně.

 

S-hejvi
(Foto: Archiv blogerky)

 

Jenom voda?

No a v poslední řadě musím zmínit pitný režim. Začala jsem pít pravidelně 3 litry čisté vody denně. Vůbec mi to nepřijde moc a zvykla jsem si na ni. Někdy ji dochutím čerstvým citronem a bohatě mi to stačí. Nemám chuť na žádné sladké minerálky, už ani džusy, které jsem dřív milovala a colu už vůbec ne. Ráno si ráda dávám černý nebo zelený čaj opět s citronem a teď musím poděkovat, že jsem se nikdy nestala závislákem na kávě, protože to by byl kříž.

 

Další články si přečti na Pavlíny blogu, kde najdeš i její další tipy na chutný a zdravý jídelníček.



11 hlasů
Vaše hodnocení