Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jarní počasí láká k pobytu na čerstvém vzduchu. Spojte příjemné s užitečným a zlepšete si chůzí kondici, načerpejte novou energii, pročistěte si hlavu a protáhněte celé tělo.

Chceš být fit? Neuvěříš, čeho dosáhneš s obyčejnou chůzí

Běhání
zdroj: Thinkstockphotos Běhání
aktualizováno 15.03.2017, 00:50 | 15.03.2017, 00:50 | Krásná.cz

Jarní počasí láká k pobytu na čerstvém vzduchu. Spojte příjemné s užitečným a zlepšete si chůzí kondici, načerpejte novou energii, pročistěte si hlavu a protáhněte celé tělo.

Prospějete vašemu zdraví a navíc se budete cítit skvěle. Inspirujte se dnešními tipy, jak zařadit více chůze do vašeho života. Zhluboka se nadechněte a vykročte vpřed.


Šťastnější díky chůzi


Chůze je pohyb, který je člověku od přírody nejpřirozenější. Proto si často myslíme, že chůzí nedosáhneme žádných cvičebních výsledků. Chůze je naopak vynikající způsob, jak přidat do svého života pohyb. Více kroků vám také zlepší náladu, protože při chůzi vaše tělo přirozeně uvolňuje hormony štěstí, kterými jsou serotonin a dopamin.


Nastartujte tělo
 

Rozhodli jste se zařadit aktivní chůzi do denního režimu, ale jak začít? Pokud vůbec nejste zvyklí na pohyb, určitě není dobré start hned „přepálit“. Optimální je postupně dosáhnout 60 minut chůze denně. „Ideální je zvolit svižnou chůzi každý druhý den, aby svaly měly čas na odpočinek a regeneraci. Tělu také prospěje lehké protažení před a po chůzi,“ říká Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife. Začněte nejdříve chůzí po rovině a až se vám zlepší kondice a budete se cítit jistější, můžete zvolit i kopcovitý terén.

 


Náročnost zvyšujte postupně


Méně než 5 000 kroků denně značí sedavý způsob života. Když se přiblížíte počtu 10 000 kroků denně, budete cítit velký rozdíl. Rozplánujte si však chůzi tak, abyste čas, rychlost a intenzitu zvyšovali postupně, jak se bude zlepšovat vaše kondice.


• 100 – 1 000 kroků navíc je drobná změna, která vás nebude stát skoro žádné úsilí. „Pozměňte vaše zaběhnuté stereotypy třeba tak, že zaparkujete dál od supermarketu, vystoupíte z autobusu či tramvaje o jednu zastávku dříve nebo vyjdete schody a vynecháte jízdu výtahem,“ doporučuje Samantha Clayton.


• 1 000 – 5 000 kroků navíc dosáhnete například tak, že se po obědě vydáte na dvacetiminutovou procházku. Dále vstávejte od pracovního stolu několikrát denně a dělejte pětiminutové chodící přestávky. Také při velkém úklidu bytu nebo domu aktivně zapojíte celé tělo a navíc spálíte nějakou tu kalorii navíc.


• 5 000 - 10 000 kroků navíc už je velký cíl. To odpovídá 6 až 7 km denně. Samantha má pro vás pár rad, jak toho docílit: „Zvolte cestu po schodech a ze schodů 5 až 6krát denně, vezměte svého psa na dlouhou 40minutovou procházku nebo si v práci udělejte dvě delší pauzy, které využijete pro svižnější procházku.“ Ve dvou se to lépe táhne, proto si naplánujte procházku s parťákem nebo parťačkou. Společně vám cesta bude utíkat rychleji a ani si neuvědomíte, kolik kilometrů jste už ušli.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Jak účinně spálit 100 kalorií?
Odhal tajemství ladné chůze modelek
To je objev! Chůze ženy odhalí, zda snadno dosáhne orgasmu


Spočítejte si počet kroků


Investice do jednoduchého krokoměru se vám vyplatí. Můžete si ho připnout na oděv, nebo ho mít v kapse či na ruce v podobě náramku. V dnešní době existuje také mnoho aplikací na měření kroků pro chytré telefony, které jsou zadarmo ke stažení. Navíc se můžete zúčastnit různých soutěží a „chodeckých výzev“, které byste mohli brát jako zábavnou a užitečnou startovací motivaci. A nezapomeňte, že každý krok se počítá.



0 hlasů
Vaše hodnocení