Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Po dlouhé lenivé zimě si naše tělo žádá potřebnou očistu, aby bylo s blížícím se jarem znovu fit.

Chceš dopřát tělu detox? Ukázkový jídelníček na celý týden

Ovoce
zdroj: Thinkstockphotos Ovoce
aktualizováno 08.02.2016, 16:28 | 08.02.2016, 16:28 | Krásná.cz

Po dlouhé lenivé zimě si naše tělo žádá potřebnou očistu, aby bylo s blížícím se jarem znovu fit.

Nabrala jsi přes zimu nějaké to kilo navíc nebo jsou ti kalhoty těsnější kvůli novým tukovým zásobám? Tělo si teď zaslouží trochu polevit a očistit. Vyzkoušej proto náš jídelníček, který se hodí pro očistu organismu po náročných zimních dnech svátcích a je vytvořen na míru ženskému tělu.

 

Obecné doporučení v příjmu energie z jednotlivých živin je následující:


Sacharidy by měly tvořit maximálně 50 % celkového energetického příjmu, což je přibližně 3 g na kg hmotnosti na den.


Tuky by měly tvořit nanejvýš 30 % celkového energetického příjmu, mělo by být cca 1g na kg hmotnosti na den i méně.


Bílkoviny by měly tvořit přibližně 15 % celkového energetického příjmu, minimální množství ale je 0,8g na kg hmotnosti.


Zajímá tě, jak by měl vypadat ideální talíř?


Sestaven by měl být ze zeleniny. Čím více pestré zeleniny, tím lépe. Zeleninu si dopřejte syrovou, ale i upravenou na různé způsoby.


Čerstvé ovoce by mělo být zařazováno do jídelníčku každý den. Spíš sezónní druhy a vyvarujte se kompotům a jiným slazeným úpravám, jako je kandované ovoce. Nejezte jen jeden druh, ale kupujte si více druhů a barev, ať to není jednotvárná strava.

 

Harmonie těla
(Foto: oficiální zdroj)


Bílkoviny a tuky zařazujte podle potřeb vašeho organismu. Především bílkovin musí být dostatek. Ryby, maso, vejce, luštěniny, ořechy, semínka a zakysané mléčné produkty. Z hlediska tuku je vhodné i kvalitní máslo a za studena lisované rostlinné oleje.


Přílohy a vše kolem. Omezujte bílou mouku a potraviny z ní vyráběné, jak jen bude ve vašich silách. Ze staromódní stravy plné bílého pečiva, brambor a těstovin sáhněte i po jáhlech, pohance, ovesných vločkách, divoké rýži a třeba žitném kváskovém chlebu. Dbejte i na nerozvařování potravin, aby byl glykemický index nižší.


Hříchy v podobě nezdravého, smaženého, kalorického, sladkého, konzervovaného, instantního a celkově nevhodného, zařazujte co nejméně. Zkuste svůj mlsný jazýček namlsat na kvalitní chutné jídlo a uvidíte, co se bude dít!

 

Je snazší začít co nejdříve, dokud řešíš jen pár kilo navíc, jakmile jde třeba o více než deset kilo, bojuje se s nimi mnohem hůř a na náš organismus má taková nadváha již výrazně negativní dopad.

 

Jak hubnutí po zimě nastartovat, jak je to s hubnoucími tabletkami a zázračnými dietami a jak jsou na tom s hubnutím ženy a jak muži prozrazuje v následujícím videu Petra Řehořková z estetické kliniky Petra Clinic.

 


ČTĚTE TAKÉ:

Ideální jídelníček studenta: Jak mít fit tělo i mozek
Správný jídelníček před a po cvičení je základem úspěšného hubnutí
25 potravin, které bys rozhodně měla mít ve svém jídelníčku

 

Vhodné potraviny pro zimní detox a energizující očistu jsou především česnek, cibule, zázvor, koriandr, listová zelenina, zelená zelenina celkově, řepa, jablka, hrušky, grep, ananas… Zařaďte je do svého každodenního jídelníčku, neprohloupíte. Vsaďte také na lněné semínko nebo goji - harmonizují střevní prostředí, zlepšují imunitu a s detoxem jdou ruku v ruce.

 


"V jídelníčku jsou záměrně zařazeny potraviny, které pročišťují organismus ," popisuje Kristýna Báčová, DiS., nutriční specialistka ze Světa zdraví 4Life. "Zároveň je ale jídelníček bohatý na vitaminy a minerály, aby bylo doplněno to, o co tělo přišli vlivem zpracovávání většího množství cukru a alkoholu," dodává s upomínkou na hříšné období vánočních svátků, silvestrovských oslav, masopustního hodování nebo opulentního valentýnského rande.

 

Detox jídelníček
(Foto: oficiální zdroj)

 

Rozpočítání:


DEN – kJ – B – S – T – VLÁKNINA:
PO-5405-59-132-56-30
ÚT-6481-87-223-55-30
STŘ-6496-65-231-67-27
ČT-5363-96-197-27-26
PÁ-5576-58-125-48-34
SO-6209-65-164-37-17
NE-5106-61-205-31-23


Tipy navíc:


Muž v dospělosti by měl přijímat přibližně 10 080 kJ za den. Žena v dospělosti by měla přijímat přibližně 8 240 kJ za den.
 

Jestli jste aktivní sportovci, energii můžete navyšovat. Jestli máte opačný problém, dbejte na navýšení výdeje pohybovou aktivitou a upravte stravu, snižte energetický příjem jídlem o cca 2000 kJ na den. To znamená redukční příjem pro ŽENY 5 000 – 7 000 kJ. U MUŽE je to cca 8 000 – 9 000 kJ. J e to pouze obecné tvrzení, souvisí s tím mnoho faktorů.


Naše strava se skládá ze základních živin – sacharidů, tuků a bílkovin a dále pak z minerálních látek, stopových prvků a vlákniny.

 

Řada lidí si po zimě dopřává i jednodenní či dlouhodobější půst. Mírné snížení hmotnosti (nebo alespoň její dlouhodobé udržení), dobrá fyzická i zdravotní kondice – to vše (i něco navíc) jsou benefity, kterými se vám tělo odmění při dodržování pravidelných jednodenních půstů. "Krátké půsty částečně umožňují prodloužit noční regeneraci i odpočinek. Organismus se nezaměstnává sofistikovaným procesem trávení a má více času na znovuobnovení sil," vysvětluje nutriční terapeutka Lenka Mikyska. Pravidelné kratší půsty (např. 1x za týden, 1x za 14 dní) navíc pomáhají udržovat stálou hmotnost a v některých případech, při dlouhodobém dodržování, napomohou mírné redukci hmotnosti.

 

Více o půstech vám prozradí následující video.

 

7 hlasů
Vaše hodnocení