Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Pokud ses rozhodla pro některou z redukčních diet, nezapomínej na dostatečný příjem tekutin. Pokud totiž nebudeš pít, kila dolů tak snadno nepůjdou. Nevěříš?

Chceš hravě zhubnout? Stačí správně pít

Čaj pro zdraví i štíhlou linii
zdroj: Thinkstockphotos Čaj pro zdraví i štíhlou linii
aktualizováno 11.09.2012, 00:00 | 11.09.2012, 00:00 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Pokud ses rozhodla pro některou z redukčních diet, nezapomínej na dostatečný příjem tekutin. Pokud totiž nebudeš pít, kila dolů tak snadno nepůjdou. Nevěříš?

Prostřednictvím vylučování, pocení a dýchání člověk ztratí denně průměrně 2,5 až 3 litry vody. Také záleží na váze, věku a životním stylu. Část vody se znovu přijme v jídle a zbytek je třeba pro udržení rovnováhy doplnit pitným režimem.

 

Příjem tekutin musí být pravidelný


V případě zvýšené fyzické aktivity nebo vysokých teplot je třeba příjem tekutin ještě zvýšit. Pitný režim by měl být dodržován v průběhu celého dne. Jednorázové zavodnění těla příliš zatěžuje ledviny a z těla odplavuje potřebné minerály. Proto se snaž pít pravidelně a přiměřeně.


Toxiny musejí ven

 

Při odbourávání tukové tkáně dochází k vyplavování toxických látek a prostřednictvím pitného režimu dochází k jejich vyplavování z těla. V opačném případě přicházejí bolesti hlavy, únava, křeče, pokles fyzické i psychické výkonnosti či dehydratace pokožky. A stejně jako pravidelný přísun jídla, i dostatečné zavodňování organismu je prevencí zbytečného zadržování tuků a vody.

 


Není pití, jako pití

 

V pitném režimu se často doporučují neslazené čaje. Jenže některé obsahují kofein a kofein patří mezi látky, které tělo odvodňují. Proto se černý čaj, káva nebo i alkohol mezi tekutiny vůbec nepočítají. Stejně tak koncentrované 100 % džusy nejsou pro organismus během redukční diety vhodné. Často jsou slazené a obsahují příliš velké množství energie.

 

Vhodnějším variantou jsou minerálky. Ideální jsou vody s vápníkem, hořčíkem, draslíkem a jen nízkým obsahem sodíku. Tyto látky totiž naše tělo ke správnému vývoji potřebuje, a přitom si je samo neumí vyrobit.

 

Kromě minerálek můžeš pít i nezatěžující zelený čaj (nepleť si ho ale s přeslazeným ledovým čajem), zeleninové šťávy a bylinné čaje. Ty chutnají i jako studené. Třeba mátový, zázvorový nebo kopřivový, ochucený například citronem či limetkou.

 

PŘEČTI IS TAKÉ:

Pitný režim: Nutnost pro zdraví, krásu i štíhlou postavu
Čisté tělo, čistá mysl
Málo piješ? Víme, co to dělá s tvou krásou

 

Hlad může znamenat žízeň

 

Na přísloví, že hlad je převlečená žízeň, opravdu něco je. Dehydratovaný organismus opravdu může vyvolat pocit hladu. Tělo vysílá signál, že potřebuje doplnit tekutiny, a ten často mylně dekódujeme jako pocit hladu a snažíme se ho zahnat jídlem. Obecně se doporučuje vypít sklenici vody po probuzení a před každým jídlem.




4 hlasů
Vaše hodnocení