Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Pokud to s hubnutím myslíš vážně, připrav si plán. Pomůže ti na tvé cestě k vysněné figuře.

Chceš zhubnout? Naplánuj si to

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 12.02.2017, 00:56 | 12.02.2017, 00:56 | Krasna.cz/trm

Pokud to s hubnutím myslíš vážně, připrav si plán. Pomůže ti na tvé cestě k vysněné figuře.

Dosáhnout štíhlejší a pevnější postavy, to není jen tak. Chce to neopomenout několik zásadních pravidel.

 

Kde je problém


Nejprve se zamysli, co vlastně pro tebe znamená "dokonale štíhlá postava". Potřebuješ zhubnout stehna a zadek? Zeštíhlet v pase? Zformovat celou postavu? Nebo jen ručičku na váze posunout o pět kilo? Podle toho, jaký chceš výsledek, musíš zvolit příhodnou metodu. Pokud chceš o pár kilo zeštíhlet, zaměř se na svůj jídelníček, mnohdy stačí jíst pravidelně a seškrtat největší hříchy. Jestli ale potřebuješ zpevnit stehna nebo získat vytvarované bříško, úprava jídelníčku nestačí. Je potřeba začít posilovat a makat na sobě ve fitku.


Motivace


Ano, mít krásné tělo, to je samo o sobě dost silná motivace. Jenže to je cílem, mnohdy hodně vzdáleným. Dej si i dílčí mety, ať vidíš výsledky každý měsíc, nebo třeba co čtrnáct dní. Hubneš podle plánu? Kup si něco hezkého na sebe, nebo si povol jednou za měsíc den, kdy si dopřeješ svou oblíbenou sladkost (a druhý den to vycvičíš).

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Hubnutí podle typu postavy
10 základních otázek o hubnutí a 5 dietních receptů
Nedaří se ti hubnout? Možná je to stresem


Kvůli komu hubneš?


Donutil tě výsměch spolužáků? Rozchod s klukem? Kritika rodičů? To může hubnutí nastartovat, ale bohužel tě nemusí motivovat dost dlouho. Ideální je, když se pro hubnutí rozhodneš ty sama a děláš to kvůli sobě.

 


Ať to stojí, co to stojí


Ne. V hubnutí tohle heslo neplatí. Samozřejmě, budeš muset vydat nějaké peníze (za fitko i úpravu jídelníčku), věnovat tomu čas (vaření, cvičení), něčeho se vzdát... Ale neměla bys nikdy jít za hranice. Ohrozit své zdraví, utrácet víc, než si můžeš dovolit, vzdát se společenského života...


Jak na to


Základem je správně sestavený jídelníček. Mnoho rad najdeš na internetu, nebo se můžeš poradit s odborníkem přes výživu. Základní pravidla jsou ale jasná.


BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Doma.cz: Jak jíst více a přitom rychleji hubnout

Poklička.cz: Snídaně na pánvičku pro energii do nového dne
Málo známé potraviny, které byste ovšem znát měli!


• Chceš-li hubnout, musí být tvůj energetický příjem nižší, než výdej.
 

• Jíst pravidelně, ideálně každé tři hodiny.
 

• Dopoledne můžeš jíst energeticky hodnotnější potraviny, máš čas je spálit. Odpoledne už opatrně.
 

• Netrpět pocitem hladu. Pokud jíš pravidelně, neměla bys hladovět. Pokud pocítíš hlad, je to v důsledku delší pauzy mezi jídly nebo nutričně nevyváženými potravinami.
 

• Díky pravidelnosti stravy udržuješ svůj metabolismus v poklusu. Nezapomínej snídat, ať se nastartuje hned ráno.
 

• Hlídej si vyvážený poměr bílkovin, tuků a sacharidů, nezapomínej na vitamíny, minerály a vlákninu.

 

Cvičení jako doplněk


Hubnutí dosáhneš zejména vyváženým jídelníček. Cvičení by ale mělo být jeho neodlučitelným doplňkem. Pomáhá ti udržovat metabolismus v poklusu a urychluje redukci váhy. Nespoléhej se ale na každý druh pohybu. Je třeba dodržovat správnou tepovou frekvenci a správnou délku cvičení. Vol také různé druhy aktivit, které se zaměřují na různé partie.




6 hlasů
Vaše hodnocení