Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Chodíš cvičit, ale nevíš, co správně po cvičení jíst a pít? V tom případě si přečti náš článek, ve kterém najdeš vše potřebné.

Co jíst a pít po cvičení

Fitness centrum
zdroj: Thinkstockphotos Fitness centrum
aktualizováno 10.08.2016, 00:34 | 10.08.2016, 00:34 | tej

Chodíš cvičit, ale nevíš, co správně po cvičení jíst a pít? V tom případě si přečti náš článek, ve kterém najdeš vše potřebné.

Téměř každá dívka touží po tom, aby měla přitažlivou postavu. Bohužel však většina nezná základní pravidla, bez jejich dodržování ti půjde shazování přebytečných kil mnohem hůř. Podívej se, co bys měla po cvičení správně jíst a pít.

 

Kdy po cvičení začít jíst?

 

Po každém cvičení je tvé tělo unavená a oslabené, takže využije veškeré příjmy, které mu dodáš. Jestli máš hlad, měla bys správně počkat minimálně jednu hodinu (lépe aspoň hodinu a půl), než se najíš. Samozřejmě můžeš pít kdykoliv a žaludek tím trochu ošálit. Těsně po cvičení se také povolují menší sladkosti, které uspokojí potřebu svalů.

 

Co pít po cvičení?

 

Jednoznačně je nejlepší obyčejná neperlivá voda, které není nikdy dost. Pokud máš chuť, můžeš si rovnou po cvičení dát proteinové nápoje. Záleží ovšem na druhu cvičení. Rozhodně nezapomínej pít nejen během tréninku, ale také po něm. Nejlepším nápojem jsou ovšem speciální nápoje na cvičení, které obsahují spoustu potřebných složek, které ti pomohou při spalování tuků. Koupíš je v každé posilovně.

 

Co jíst po kardio cvičení

 

Jestli cvičíš třeba pilates, aerobic, zumbu nebo běháš, měla bys po tréninku doplnit cukry a sacharidy. Můžeš si tak dopřát třeba nějakou menší sladkost. Dobrý je třeba sladký jogurtový nápoj, mléko či banán. I zde bys ovšem měla hledět na nutriční hodnoty jednotlivých jídel a zbytečně se nepřecpat.

 

 

Co jíst po posilování?

 

Snažíš se zpevnit své svalstvo? V tom případě počítej s tím, že bys měla po posilování doplnit spoustu bílkovin. Ty najdeš zejména v masu, takže se neboj udělat hodinu po tréninku pořádné jídlo. Bílkoviny můžeš doplnit i okamžitě po tréninku proteinovým nápojem.

 

Před cvičením

 

Důležité je také vědět, že bys minimálně dvě hodiny před cvičením neměla jíst. Pokud budeš mít hlad, dej si maximálně nějakou zeleninu, ovoce nebo jogurt. Určitě nestojíš o to, aby se ti během cvičení zvedl žaludek.



6 hlasů
Vaše hodnocení