Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pořádné obědy ve školní či závodní jídelně nestíháš? V poledne by ses však šidit neměla.

Co jíst v poledne, abys po tom nepřibrala?

Oběd
zdroj: Getty Images Oběd
aktualizováno 26.11.2018, 16:42 | 26.11.2018, 16:42 | krasna.cz/raw

Pořádné obědy ve školní či závodní jídelně nestíháš? V poledne by ses však šidit neměla.

Jestli má pravdu pořekadlo o tom, že snídat by měl člověk sám, obědvat s přítelem a večeři dá nepříteli, znamená to, že oběd by měl být poměrně vydatným jídlem. Rozhodně větším než večeře. 

 

V některých rodinách se sice přejímá zvyk ze západní Evropy, kdy lidé přes den zase tolik nejedí a jejich hlavním denním jídlem se tak stává večeře, ale skrývá v sobě jedno velké riziko. Po takovém rozložení stravy během dne ti bude hrozit, že přibereš, pokud nebude večeře dost lehká. A to coby hlavní jídlo dne nejspíše nebude.

 

 

Neobědváš? Tak se to zase nauč
Je proto dobré, když svou pozornost znovu zaměříš právě na oběd. Zkus vzít v potaz svou celodenní aktivitu i to, kdy nejspíše míváš na oběd čas.

 

Pokud ho nemáš, prostě si ho udělej, protože bez kvalitního oběda – o přejídání a příliš hutném jídle tu nikdo nemluví – ti to odpoledne nebude moc myslet, navíc hrozí, že budeš hlad zahánět malými a nejspíše sladkými neřestmi a ještě se večer přejíš.

 


Obědy, na které bys mohla chodit ve školní nebo závodní jídelně ti nechutnají? A na to, abys šla každý den do restaurace nemáš krom času ani dost peněz? Kom toho existuje mnoho dalších možností od salátů v restauracích přes rychlé občerstvení zaměřené na zdravou výživu až po oběd přinesený z domova.

 

 


Vynechávání poledního jídla není dobrá cesta k hubnutí
Že neobědváš proto, abys zhubla? Velká chyba. Teď ti možná obědy nechybí, protože hlad zaženeš tak trochu za pochodu jinak a na váze se skutečně projevuje úbytek.

 

Ale dlouhodobě je to cesta do pekla, protože rychlost spalování energie se bez obědů zpomalí, takže už se nikdy nebudeš moci přes den pořádně najíst, Tvému tělu tak budou chybět živiny a potřebná energie, kterou potřebují nejen svaly, ale třeba také mozek.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

I TY můžeš mít DOKONALÉ břicho!

Jsi stále nemocná? Uzdrav tělo od základu správným jídelníčkem

Proč nesmíte do obchodu hladoví aneb jak nakupovat a nepřibrat?

 

Vsaď na kvalitní bílkoviny, malé přílohy a spoustu zeleniny
Ideálním poledním jídlem je například dušený kuřecí steak nebo kus ryby s pár kousky vařených brambor a spoustou zeleniny. Maso by měla zaujímat čtvrtinu talíře, příloha také čtvrtinu a talíř celou polovinu.

 


Je jasné, že takový oběd nebude možný každý den, ale stejně tak je vhodnou variantou například těstovinový salát z domova, do něhož použiješ jen trochu jogurtového dresingu a přidáš například vařenou brokolici a coby bílkoviny pokrájené vařené kuřecí maso nebo vařené vejce.

  

 

Výborně posloužé také kysané mléko, klidně ochucené, avšak co nejméně doslazované. Že to není oběd? Pokud si koupíš půllitrové balení, schválně se podívej na složení - má tolik energie jako porce lehkého  oběda. 

 

Naopak zapomeň na všechna lákadla v podobě baget, hotových sendvičů (doma dělaný bude ale v pořádku, pokud do něj nedáš spoustu majolky a laciného salámu), hranolek a hamburgerů z fast foodu. 

 

 

 



1 hlasů
Vaše hodnocení