Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

V létě určitě nemáš problém s tím, dodržovat pitný režim. Jak ale uhasit žízeň správně, abys svému tělu nedopřála nechtěnou porci kalorií? Máme pro tebe přehled nápojů, které škodí tvé linii.

Co (ne)pít v létě, abys netloustla?

aktualizováno 13.07.2011, 10:14 | 13.07.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

V létě určitě nemáš problém s tím, dodržovat pitný režim. Jak ale uhasit žízeň správně, abys svému tělu nedopřála nechtěnou porci kalorií? Máme pro tebe přehled nápojů, které škodí tvé linii.

Možná se v jídelníčku omezuješ a odpíráš si své oblíbené dobroty, ale pak to celé zazdíš sladkými nápoji. Ohlídej si, co piješ, a nezapomínej tyhle kalorie započítat do svého denního příjmu. Možná budeš překvapena, jako část energie dokážou za celý den udělat. Možná právě sladké limonády mají tak zhoubný vliv na tvou postavu.

 

Samozřejmě nejlepší tekutinou je voda – ať už ta z kohoutku, nebo nesycená voda z lahve. Chybu ale neuděláš ani s čajem, a to jak horkým, tak teď v létě ledově osvěžujícím. Samozřejmě si do něj nesmíš nasypat tři lžičky cukru. ;-) Pro náš organismus je nejlepší zelený čaj, který nemá téměř žádné kalorie, zato obsahuje spoustu prospěšných látek, které mají pročisťující a regenerační efekt.


Pozor ale, to, co najdeš v obchodech jako ledový čaj, nemá s čajem nic moc společného. Zato tahle půllitrová láhev může obsahovat hned několik kostek cukru.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Lži a mýty o alkoholu
Malé svačinky, které ničí figuru!
Obyčejná voda nebo ochucené minerálky?

 

Možná ráda piješ ovocné džusy, protože tím do těla dostaneš spoustu vitamínů. Jenže s nimi také pošleš svému tělu spoustu cukrů a až 110 kcal na jednu skleničku. Řešení? Pij džusy ředěné vodou.

 

Jak jsou na tom různé limonády? To je to nejhorší, co můžeš pít. Obsahují spoustu umělých látek a éček a bývají dost sladké a kaloricky bohaté. Limonády slazené cukrem obsahují přes 100 gramů sacharidů (přibližně dvacet kostek cukru) a přes 400 kalorií v jednom litru! Pokud si libuješ v sycených nápojích, ničíš si tím pěkně žaludek a zaděláváš si na trávicí problémy. Navíc se ti kvůli bublinkám žaludek při pravidelné konzumaci sycených nápojů zvětšuje, takže máš pak věčně hlad a sníš větší porce.

 

Limonády slazené umělým sladidlem nejsou bohužel dvakrát moc zdravé. Jestli tě normální voda neosvěží, zkus neslazené ochucené minerálky. Ty nemají přidaný cukr ani moc kalorií, pozor si dávej ale na jejich minerální složení. Chce to vody střídat, abys tělo nezanášela nadbytečným množstvím minerálů.

 

Pozor si dej i na kávu. Sama o sobě tvé dietě neublíží, ale tvé oblíbené latte nebo cappuccino je spíš pořádná porce mléka a cukru. Na tuhle utajenou kalorickou bombu pozor. Také mléko samotné je rozporuplná tekutina. Obsahuje sice prospěšné kalcium a aminokyseliny, na druhou stranu bys ale před plnotučným mlékem měla dát přednost mléku nízkotučnému nebo sójovému.


Největší hrozbou pro tvůj dietní režim jsou samozřejmě alkoholické nápoje. Nejen že samy o sobě obsahují spoustu kalorií, navíc ještě vzbuzují chuť k jídlu, a pokud toho vypiješ moc, přestáváš se kontrolovat a zapomínáš na své dietní úsilí. Nejodlehčenější alkoholickou variantou je samozřejmě vinný střik. Naopak pěkně kalorické bomby se skrývají v panácích s tvrdým alkoholem a různých koktejlech.



3 hlasů
Vaše hodnocení