Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Dáš si ráno jen kávu, nebo snídáš až ve škole? A co si vlastně dáváš k snídani?

Čtyři snídaňové zásady pro štíhlou linii

Snídaně
zdroj: Thinkstockphotos Snídaně
aktualizováno 09.02.2017, 15:54 | 09.02.2017, 15:45 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Dáš si ráno jen kávu, nebo snídáš až ve škole? A co si vlastně dáváš k snídani?

Odborníci na výživu tvrdí, že snídaně je základem dne a že ráno můžeš sníst téměř vše. Ve skutečnosti však děláme chyby, kvůli které zásadně zpomalují metabolismus. A ručička na váze ukazuje stále více.

 

Přesto, že všichni o prvním jídle dne dobře víme, jak je důležité, stále ho podceňujeme. Ráno odbijeme kávou, nebo se rychle "nacpeme" prázdnými kaloriemi. Výsledek? Přibírání. Co s tím dělat? Poradíme!

 

Zásada č. 1: Nevynechávej snídaně!

 

V žádném případě snídaně nevynechávej! I když nemáš čas nebo chuť. Prostě si to zařiď tak, abys ráno stihla sníst něco malého a zdravého, což nastartuje tvé trávení. Že si dáš kávu s koláčky až v práci či ve škole? To nestačí.


Přesně takové stravování ti vůbec nepomůže. Tvůj organismus bude čekat na jídlo a zapne "hladovkový" režim. Tuky se začnou ukládat na "horší" časy. A o to určitě nestojíš. Snídej proto maximálně do hodiny po probuzení. Tělo dostane potřebnou energii a chuť k jídlu si udržíš po celý den v normálu.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejlepší snídaně proti celulitidě
Ideální snídaně: Chutné, zdravé, fit
Nevíš, co si máš dát k snídani?


Zásada č. 2: Méně kofeinu

 

Kofein v malém množství tělu prospívá. To znamená jednu nebo dvě kávy denně. Pokud však tvůj den začíná pořádným kotlem překapávané kávy, jen tím dehydruješ svůj organismus. A ten pak pracuje neefektivně. Kávu zkus nahradit zeleným čajem, který tě probere stejně. A navíc ti dodá zásobu zdravých antioxidantů.

 

 

Zásada č. 3: Nezapomínej na vlákninu

 

Už jsi přemýšlela, co většinou jíš k snídani? Koláče, bílé pečivo, sýry ... Tak to není ideální začátek dne. Cukr a bílá mouka zvednou hladinu cukru v krvi do výšin. A ta v zápětí dramaticky klesne. Tyto výkyvy mají za následek velký hlad. Tělo nedostane žádné živiny, jen prázdné kalorie: cukry a tuky. A to se projeví ve formě tukových polštářků na břiše.


BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Doma.cz:
Pikantní polévky vás zahřejí a podpoří spalování kalorií
Zhubněte 3 kila za 3 týdny - s vlákninou

 

Máš ráda sladké pečivo? Připrav si zdravější variantu, třeba z celozrnné mouky.

 

 

Co tedy ráno jíst? Vyzkoušej střídat různé druhy ovoce, zeleniny, celozrnné pečivo, vajíčka, jogurty a šunku. Pokud chceš zhubnout, neměla bys překročit hranici 300 kalorií. Teplé snídaně navíc zahřejí a nasytí na delší čas.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Poklička.cz:

Míchaná vejce s uzeným lososem
Snídaně na pánvičku pro energii do nového dne
Letní ovoce s medem a ovesnými vločkami

 

Omeleta z vajec vypadá jednoduše, ale aby stál výsledek skutečněš za to, chce to zvolit správný postup. Jak na to, zjistíš v následujícím videu.

 

 

Kromě vajíček můžeš vyzkoušet i zeleninu upravenou v páře (brokolici, mrkev, zelené lusky), nebo zeleninový vývar! Nasytí, a přitom neobsahuje zbytečně mnoho energie.

 

Když sníš svou porci, nakrájej si ještě kousek ovoce či zeleniny (jablko, hruška, rajče, okurka, paprika...). Pokud je během příprav do školy nestihneš sníst, vezmi si je s sebou jako svačinu.

 

Zásada č. 4: Velké porce

 

Miluješ královské snídaně? Pokud nejde o množství, ale jen o výběr jídla, tak je to v pořádku. Pokud však sníš omeletu ze tří vajec, chléb s máslem, koláček, jablko a ještě i jogurt, tak se nediv, že přibíráš.

 

Příliš vydatné jídlo tě může zbytečně zatížit a budeš se cítit unavená. Navíc je vědecky prokázáno, že velikost porce snídaně neovlivňuje velikost porcí během dne. Takže i pokud si dáš "pořádnou" snídani, nezaženeš díky ní chuť k jídlu na oběd...



3 hlasů
Vaše hodnocení