Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Léto je v plném proudu a s ním i bikiny sezóna, ty ale stále nemáš postavu, po které toužíš? Poradíme, jak ještě pár kilo zhubnout, ale hlavně se na počkání zbavit břicha nafouknutého z nevhodných potravin.

Čtyři zdravé, ale chutné letní snídaně

Jogurt
zdroj: Thinkstockphotos Jogurt
aktualizováno 13.08.2018, 16:30 | 13.08.2018, 16:30 | Karolína Šimečková

Léto je v plném proudu a s ním i bikiny sezóna, ty ale stále nemáš postavu, po které toužíš? Poradíme, jak ještě pár kilo zhubnout, ale hlavně se na počkání zbavit břicha nafouknutého z nevhodných potravin.

Když už se do toho chceš pustit, proč ne rovnou s prvním a zároveň nejdůležitějším jídlem dne? Snídaně je totiž základ správného dne, říká se, a ne nadarmo. Pokud se skládá ze sladké tyčinky plné rychlých cukrů, nemůžeš se divit, že máš hned po chvilce hlad. Navíc si tvůj mozek bude tu dlouhou pomlku mezi jídly pamatovat a ze všeho, co následně sníš, si bude ukládat energii do tukových zásob! Proto ti zde přinášíme nápad na 4 zdravé a jednoduché letní snídaně, které potěší tvoje tělo i oči.


1. Smoothie


Jedna z nejrychlejších a zároveň nejefektivnějších snídaní vůbec. K vytvoření tohohle vitamínového zázraku budeš potřebovat pouze mléko - mandlové, kokosové ale může být i normální polotučné -, ovoce, možno nahradit i zeleninou, a mixér. Mezi nejoblíbenější kombinace patří banán s jahodami či mangem, mix lesního ovoce (borůvky, maliny...), ale třeba i špenát s červenou řepou! Kolik dáš poměru ovoce/zeleniny a mléka je pouze na tobě a na tom, jak chceš smoothie hutné.

 

Smoothie
(Foto: oficiální zdroj)

 

ČTĚTE TAKÉ:
Nejlepší zbraň proti horku? Chytře zvolené jídlo
3 denní smoothie detox a recepty na smoothies
Uvažuješ o detoxu? Očista je důležitá i proti stresu a rozbouřeným emocím


2. Řecko na zavolání


Evergreen snídaní je jogurt s müsli. Ještě aby ne, jeho jednoduchá příprava a skvělá chuť z něj dělají snad nejoblíbenější snídani teenagerů. K tomuto receptu budeš potřebovat ovesné vločky nebo jakékoli müsli (ideálně bez přidaného cukru), oříšky dle tvého výběru, ovoce, špetku skořice, med a řecký jogurt. Vše dej do misky a promíchej. Recept na dvě minuty, který ti ale zaručeně vykouzlí úsměv na tváři a zasycené bříško. Přátelské bakterie z kysaného mléčného výrobku navíc pčrospějí trávení a pomohou s nafouknutým břichem.

 


3. Lívanečky trochu jinak


Máš chuť na něco sladkého, ale zároveň zdravého? Tyto lívance jsou pro tebe přesně to pravé. Pokud budeš vařit pro více lidí, než pro sebe, vynásob ingredience počtem, pro který mají lívance být. Na jejich přípravu budeš potřebovat: banán, vajíčko, 1/4 hrnku ovesných vloček, špetku prášku na pečení a soli a cokoli, co si budeš navrch přát. Všechny přísady dej do mísy a pořádně promíchej. Následně si rozehřej pánev s půl lžičkou kokosového oleje (to aby se ti lívance nepřilepily). Na už rozehřátý olej nalévej kolečka těsta, zhruba o průměru 5 cm a smaž je dozlatova. Na talíři ozdob, třeba banánem a javorovým sirupem a máš hotovo!

 

 

Anketa
Snídáš ráno?
 


4. Toasty "volské oko"
Jsi spíš příznivec slaných snídaní? Nevadí! I pro tebe tu něco máme. K tomuto receptu budeš potřebovat celozrnný toast, máslo, jedno vajíčko, rajče a rukolu. Toast buďto zlehka opečeš na pánvi (ale dávej pozor, aby se ti nespálil), nebo dáš na pár minut do toustovače. Na rozpálenou pánev přidej trochu řepkového oleje a rozklepnuté vajíčko. To sleduj, dokud bílek nepřestane být průhledný. Jakmile se tak stane, okamžitě vejce sundej z pánve, jinak ti ztuhne žloudek. Vajíčko polož na toast namazaný tenkou vrstvou másla. Přidej špetku soli, nakrájené rajče s rukolou (též osolené s kapkou olivového oleje), jako ozdobu vedle a užívej si tu chuť.
 

Co snídáš během prázdnin ty?



0 hlasů
Vaše hodnocení