Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Ať chceme nebo ne, cukr nás provází celým životem. Nachází se v potravinách, dáváme si ho do čaje a tím pádem ho konzumujeme každý den. Cukr je ale především bílý nepřítel, který nám škodí v hubnutí a může způsobit i vážné zdravotní problémy. Máme...

Dej CUKRU stopku! Těchto 9 kroků ti pomůže vyřadit bílý jed z jídelníčku

Cukr
zdroj: Thinkstockphotos Cukr
aktualizováno 06.03.2017, 00:54 | 06.03.2017, 00:54 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Ať chceme nebo ne, cukr nás provází celým životem. Nachází se v potravinách, dáváme si ho do čaje a tím pádem ho konzumujeme každý den. Cukr je ale především bílý nepřítel, který nám škodí v hubnutí a může způsobit i vážné zdravotní problémy. Máme pro tebe několik tipů, díky kterým řekneš cukru NE!

Následující kroky by ti měly ve vyřazení cukru nejvíce pomoci. Sama uvidíš, že tvé tělo dokáže šlapat i bez cukru.

 

Bílkovinné snídaně jsou základ
Vyměň snídaňové cereálie za jídlo s vyšším podílem bílkovin. Cereálie mají vysoký podíl cukru, který se dá například zaměnit za omeletu s celozrnným toastem. Omeleta tě zasytí na celé dopoledne a ty nebudeš mít potřebu sáhnout po něčem sladkém.

 

Vyměň ochucený jogurt za bílý jogurt s čerstvým ovocem
Ochucený jogurt může obsahovat až 24 gramů cukru, což je optimální denní dávka pro dospělou ženu. Konzumací bílého jogurtu k snídani se můžeš pohodlně vyhnout cukru. Jogurt  si oslaď například malinami, ostružinami či jahodami. Přidej k nim hrst vlašských ořechů a skvělá snídaně je na světě.

 

 

Přestaň pít ovocné džusy a šťávy
Ovocná šťáva obsahuje zbytečně mnoho cukru a neobsahuje vlákniny, které bychom přijali konzumací celého ovoce. Vyměň ovocné džusy a šťávy za celou porci ovoce. Uvidíš, že i tvé tělo ti brzy za tento krok poděkuje.

 

Nahraď alkohol vodou
Sice se to neposlouchá snadno, ale sklenička vína obsahuje 11 % cukru. Což je skoro stejný poměr jako v kousku čokolády. Sklenici vína nahraď raději sklenicí vody s citronem a mátou. A alespoň tě ráno nebude trápit bolehlav.

 

 

Nenatírej si chléb džemem
Optimální náhradou za džem a med, může být arašídové máslo s nakrájeným banánem. Arašídové máslo obsahuje zdravé tuky a banán dokáže zahnat chuť na sladké.

 

Přestaň sladit čaj

Čaj je přírodní nápoj, který snižuje riziko onemocnění srdce, rakoviny a cukrovky. Přidáním cukru do čaje zničíš všechny jeho zdravé účinky. Nejprve ti neoslazený čaj zřejmě nebude chutnat, ale brzy si zvykneš.

 

PŘEČTI SI TAKÉ.

6 mýtů a předsudků o jídle, které ti brzdí hubnutí
Hubnutí začíná v hlavě: nejlepší "přemýšlecí" diety
Hubnutí = vyloučení sacharidů? Proč to tak není a navíc je to škodlivé?

 

Omez cukr v receptech
Pokud se ve tvém sešitu s recepty nacházejí jídla s vyšším obsahem cukru, zkus příště dát pouze polovinu doporučené dávky, nebo ho raději nahraď přírodním sladidlem. Výborný je třeba agávový sirup.

 

Vyhoď cukr z domu
Funguje to následovně. Pokud vyhodíš cukr a vše sladké z domu, nebudeš ho jíst. Pokud budeš hladová a budeš prohledávat skříňky, cukr jednoduše nenajdeš a sáhneš po něčem, co tvému tělu prospěje určitě více.

 

Pokud zapojíš pevnou vůli, pak věříme, že s cukrem dokážeš bojovat! Držíme ti palce.



0 hlasů
Vaše hodnocení