Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Máš ráda banány? Pak tě určitě potěší, že se díky nim dá účinně zhubnout - bez zbytečného hladovění.

Do konce týdne dvě kila dole? Vsaď na banány

Banán
zdroj: Thinkstockphotos Banán
aktualizováno 25.01.2016, 17:42 | 25.01.2016, 17:42 | Krasna.cz/trm

Máš ráda banány? Pak tě určitě potěší, že se díky nim dá účinně zhubnout - bez zbytečného hladovění.

I když jsou banány vcelku bohaté na cukry, obsahují v podstatě zanedbatelné množství tuků, takže je "toleruje" téměř jakýkoli dietní jídelníček. Pokud na nich ale svou dietu doslova postavíš, můžeš se do týdne zbavit bez námahy a mučení minimálně dvou kil.


Středně velký banán (120 g) nám dodá 472,38 kJ (113 kcal). I když na první pohled banán nepůsobí jako šťavnaté ovoce, tři čtvrtiny jeho hmotnosti zaujímá voda. Zbytek jsou zejména již zmíněné cukry, bílkoviny (asi 1 g) a tuky (asi 0,3 g). Z minerálních látek je třeba zmínit především vápník, draslík, vitamín B (zlepšuje soustředění, tiší nervový systém) a vitamín B6 (zahání menstruační bolesti), z dalších prospěšných látek pak protein tryptophan, který dokáže zahnat smutek a působí antidepresivně.

 


Hubni, ale hlídej se


Banánová dieta nespočívá v tom, že bys celý den jedla jen a jen banány. Můžeš jíst vše, co neodporuje zdravému životnímu stylu: ovoce, zeleninu, saláty, celozrnné pečivo, maso připravené ideálně v páře, mléčné výrobky, semínka a ořechy... Zapomeň na rafinované cukry a smažené zabijáky. A banán zařaď minimálně dvakrát denně. Poslouží jako rychlá svačinka a zažene i mlsnou, kdyby tě náhodou přepadla. Mnohem lepší je ale vyzrát na ní preventivně - pravidelnou stravou. Nejlepší je jíst cca každé tři hodiny menší porci. A nezapomínej na dostatečný pitný režim.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Správný jídelníček před a po cvičení je základem úspěšného hubnutí
Zhubni se sladkou letní dietou
Ovoce, s kterým rozhodně NEZHUBNEŠ


Banán se nejsnáze zařadí jako zdravá snídaně nebo svačina. Ale nejen samotný. Můžeš si ho nakrájet do jogurtu či tvarohu, umixovat s dalším ovocem do smoothie nebo s mlékem do mléčného koktejlu, ochutit s ním ovesnou či jinou kaši. Oživí ale i ovocný či zeleninový salát, dopřát si můžeš i toast, třeba s tvarohem, banánem a medem. Z banánů připravíš jednoduše lívanečky (dokonce i bez mouky!), oživí kuřecí maso nebo mexickou kuchyni.



7 hlasů
Vaše hodnocení