Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Věděla jsi, že neexistují dobré nebo špatné potraviny? Pouze správná nebo nesprávná výživa.

Dobré a špatné potraviny neexistují! Chybujeme jen v tom, jak je jíme!

Dieta
zdroj: Thinkstockphotos Dieta
aktualizováno 18.12.2017, 16:25 | 18.12.2017, 16:25 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Věděla jsi, že neexistují "dobré" nebo "špatné" potraviny? Pouze správná nebo nesprávná výživa.

Běžný spotřebitel se dnes podle odborníků zajímá o potraviny, které konzumuje, avšak často má o výživě pouze o málo více znalostí, než je na titulcích denních zpráv. Připravili proto jednoduché tipy pro zdravější život. Nejdůležitější je pestrost stravy! Potraviny si je třeba proto vybírat tak, aby byla výživa za určité časové období vyvážená.

 

Základem výživy mají být potraviny bohaté na sacharidy

 

Většina lidí nejí v dostatečném množství potraviny jako chléb, těstoviny, rýži, jiné obiloviny nebo brambory. Více než polovina kalorií ve stravě by přitom měla pocházet právě z těchto potravin.

 

"Ochutnejte celozrnné pečivo, těstoviny a další celozrnné obiloviny, abyste zvýšili svůj příjem vlákniny," doporučují odborníci.

 

Každý den bychom také měli sníst alespoň pět porcí ovoce a zeleniny, tedy 400 gramů.

 

 

Je třeba také nezapomínat na udržování si zdravé tělesné hmotnosti a dostatek fyzické aktivity. "Nadbytek tělesného tuku se hromadí, pokud jíte více kalorií, než vaše tělo dokáže přeměnit na energii. Pokud dodržujete přiměřenou velikost porcí a pokud jste zdraví, můžete jíst všechny potraviny, které máte rádi, aniž byste museli některé z nich vyloučit," radí odborníci z KHS ČR.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Diety, kterým se zdaleka vyhni – tady jde o zdraví!
Začala jsi cvičit? Naordinuj si k tomu nejvhodnější dietu
Obrácená dieta: Jez větší porce, zaručeně zhubneš!

 

Přiměřená porce je například 100 g masa, středně velký kus ovoce, půl šálku syrových těstovin a 50 ml zmrzliny. "Neexistují žádné dobré nebo špatné potraviny, pouze správná nebo nesprávná výživa. Neciťte se provinile kvůli potravinám, které máte rádi, ale jezte je s mírou," uzavírají své rady.

 

Důležité je také pravidelné stravování, neboť vynechávání jídel, zejména snídaně, může vést k neovladatelnému hladu a následně přejídání. Samozřejmostí je i dostatek tekutin. Dospělí potřebují vypít alespoň 1,5 až 2 litry tekutin denně.

 

Odborníci na výživu připomínají, že dělat postupné změny v životosprávě je mnohem jednodušší než najednou velké změny. Neboj se tedy začít po malých krůčcích a k velkým změnám dojít postupně.



5 hlasů
Vaše hodnocení