Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jsem ve třetině dietně – detoxikačního programu Whole30, a tak jsem si říkala, že sem sepíšu pár postřehů z prvních desíti dnů.

Držíme dietní program Whole30: Jak šlo prvních 10 dní?

Whole30 jídelníček - 6
zdroj: Krasna.cz/Lenka Havlicek Whole30 jídelníček - 6
aktualizováno 11.07.2016, 00:49 | 11.07.2016, 00:49 | Krasna.cz/Lenka Havlicek

Jsem ve třetině dietně – detoxikačního programu Whole30, a tak jsem si říkala, že sem sepíšu pár postřehů z prvních desíti dnů.

Na úvod musím říct, že jakkoliv děsivě celý program, o kterém jsem podrobně psala tady, vypadá, není to vůbec tak hrozné. Vůbec. Určitě to je částečně dáno i tím, že už před začátkem programu jsem se stravovala podle pravidel primal stravy. Alespoň jsem se většinou snažila. Dodržovala jsem pravidlo 80:20. Takže tím mi teď odpadly útrapy spojené s nejezením pečiva, těstovin nebo třeba luštěnin a rýže, o sladkostech ani nemluvím.


Naopak, mi prvních deset dní pomohlo si uvědomit, jak moc jsem dříve spoléhala na mléčné výrobky, a taky že mi nedělají moc dobře ořechy. Ty jsou sice během Whole30 dovolené, ale díky vynechání ostatních alergenů, jsem si až teprve teď všimla, že mi způsobují bolesti břicha a nadýmání. Není to alergie, ale spíš určitá forma intolerance.


Z dříve tří hrnků kávy denně se najednou celkem přirozeně stal jeden. Zkrátka proto, že bez mléka je káva silnější a mně jí díky tomu stačí míň.


Chodím pravidelně cvičit, takže součástí mého programu bylo za posledních 9 dní i 7 hodin intenzivního pohybu. Většinou střídám hodiny Core&Cardio (podobné jako třeba HIIT trénink) s hodinami Sculpt (posilovací bikram jógy). Sculpt je jako byste spojili bikram jógu, pilates a barre. Je o dost intenzivnější než klasická jóga, která mě zas až tak nebere.


Celkově se po těch pár dnech cítím lehce, nemám výkyvy energie, spím jak miminko a zdá se mi, že moje břicho se zplošťuje. Ustála jsem dokonce manželovu chřipku, který v tom i přes nemoc jede se mnou. Kvůli tomu, že musel brát léky, si ale zřejmě program o pár dní prodloužíme, aby byl třicetidenní detox úplný.


Rozhodla jsem se zapisovat si vše, co sním. To je většinou rada v každém článku o dietách, se kterým jsem se kdy setkala (a nikdy jsem se jí neřídila). Rozhodla jsem se to teď udělat kvůli blogu, aby jste měli konkrétní představu, jak takové Whole30 vypadá. Během uplynulého týdne jsem si ale uvědomila, že mě to zapisování navíc podporuje v dodržování zdravého stravování, protože nechci podvádět a kdybych si dala něco “zakázaného”, musela bych to napsat. :)


Takže níže je ukázka mého jídelníčku. Není pestrý jak z restaurace a občas jsem si dala k obědu i večeři to samé. Svačiny (to, co během dne “mlsám”) jsou taky celkem monotónní, ale už pracuju na tom, abych měla v dalších dnech o něco pestřejší složení stravy. Tyto potraviny mě ale v poslední době udržovaly spokojenou, nehladovou a bez extrémních chutí na nezdravé jídlo.

 

Whole30 jídelníček - 1
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Pondělí


Vážím se. Displej ukazuje: váha 61,6 kg / 12,5 tuk / 67,2 voda / 44,1 svaly. Beru to jen orientačně. Další vážení bude za 30 dní. “Mezivážení” je během programu zakázáno, ale pro mě za mě, když vás to namotivuje, klidně se važte a měřte denně.


Ráno v 7 vstávám na jógu. Tu po ránu vždycky dávám na lačno. Dalo by se říct, že do rozehřáté místnosti lezu ještě v polospánku a jakékoliv jídlo by mi teď v žaludku akorát překáželo. Uplynulý víkend jsem si dala od cvičení pauzu, takže teď mám spoustu energie a jdu večer ještě jednou na “Core&Cardio” hodinu. Venku je krásně a já jsem plná energie, takže mi nevadí jít cvičit dvakrát denně.


• dvě sázená vejce, zelenina, černá káva
• půlka pomeranče
• losos, pečené kapustičky
• černá káva, hrst borůvek a další půlka pomeranče
• hrstka pekanových ořechů
• zapečená hlava žampionu portobelo se zeleninou a 2 vejci, zeleninový salát

 

Whole30 jídelníček - 2
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Úterý


Probouzím se hladová jak vlk a mám namožený každý kousek těla. I přestože byl úplněk, spala jsem paradoxně jak miminko. Zásluhy připisuji večernímu tréninku. Dnes cvičení vynechávám, aby se po včerejšku stihly zregenerovat svaly.


• 2 banány (po prvním jsem byla stále hladová a na vejce nebyla chuť), černá káva
• kuřecí prso, dušená kapusta, rajče
• pomeranč
• dvě hrsti kešu ořechů
• zeleninový salát se třemi sázenými vejci a lžící avokádové majonézy
• malé jablko

 

Whole30 jídelníček - 3
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Středa


• banán a pár kešu ořechů, černá káva
• zeleninová polévka s kuřetem, zázvorem, česnekem a žampiony
• půlka pomeranče, další hrst kešu
• salát ze zeleniny a tří vaječných bílků se lžící avokádové majonézy


Večer Core&Cardio

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Do konce týdne dvě kila dole? Vsaď na banány
Bláznivé dietní fígle, které skutečně fungují
Skvělá hollywoodská dieta: Štíhlejší a fit už za tři dny


Čtvrtek


• banán, horká voda s citrónem
• kuřecí polévka
• hrst kešu, černá káva, kus čerstvého kokosu
• salát z polníčku, rajčat a okurky, avokádo a dva vaječné bílky


Večer Sculpt

 

Whole30 jídelníček - 4
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Pátek


• jablko, kousek kokosu
• černá káva
• cuketové špagety s domácím pestem (bez parmezánu), s rajčaty a kuřecím masem
• hrst borůvek a ořechů
• zeleninový salát s vajíčkem


Večer jdu opět na Sculpt – tentokrát v podání Mandoly – lektora, který dělá velmi náročné hodiny. Je to pro mě jako dát dva tréninky v jednom.

 

Whole30 jídelníček - 8
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Sobota


Vstáváme později, takže omeletu dělám jako brunch nebo spíš už oběd. Dnes jsem vyrazila do chinatownu na nákup čerstvých surovin na výrobu vlastní thajské kari pasty. V thajském supermarketu jsem pořídila galangal, chili papričky, kurkumu, citrónovou trávu… Doma jsem měla vlastnoručně vyrobené kokosové mléko. Jedině domácí výrobou víte přesně, co která potravina obsahuje. Kari jíme pozdě, takže dnes stíhám jen dvě hlavní jídla.


• omeleta ze tří vajec s cibulí, paprikou a žampiony, černá káva
• thajské green curry bez přílohy
• velká asijská hruška
• kešu ořechy

 

Whole30 jídelníček - 5
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Neděle


Končím s ořechy! Je to sice skvělý zdroj zdravých tuků a skvělá volba, když chcete jen tak něco zobat. Mě po nich ale bolí břicho. V uplynulém týdnu to bylo vždy, když jsem si dala ořechy. Takže i přesto, že je miluju, musím s nimi přestat.


Manžel už čtvrtý den marodí, a tak si válíme šunky a koukáme na filmy. „Mlsám“ u televize vaječné bílky – místo těch ořechů.


• černá káva, pomeranč
• 2 bílky, rajče a lžička bazalkového pesta
• polévka Tom Kah s kuřetem (kuřecí vývar s galangalem, zázvorem, citrónovou trávou, hlívou ústřičnou, chili a kokosovým mlékem)
• pár jahod a půlka kiwi
• polévka Tom Kah
• 2 bílky s pestem

 

Whole30 jídelníček - 7
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Pondělí


Hned ráno se vrhám na intenzivní úklid a večer na Core&Cardio


• 2 ztracená vejce, zeleninová obloha z rajčat a okurky, ¼ avokáda
• káva
• malé jablko
• kuřecí játra na cibulce a bylinkách, romanesco v páře a osmahnuté na pánvi s ghí
• 5 jahod
• zbytek jater s romanescem


Úterý


Dnes jsem zvládla jen dvě hlavní jídla a mezitím svačila ovoce. Vstávala jsem pozdě, snídala pozdě a když došlo na oběd, už to bylo příliš blízko tréninku, takže proto jsem hlad zahnala ovocnou svačinou a hlavní jídlo si dala až po cvičení – oběd a večeři v jednom.


• omeleta z 2,5 vajec s paprikou, cibulkou, avokádem a okurkou
• půlka asijské hrušky a půlka kiwi
• thajský mini banán
• vařené hovězí, špenát na cibulce s česnekem a vajíčkem
• půlka pomeranče


Večer jdu na Sculpt s Kelly, která nám tentokrát dává pořádně zabrat. Domů sotva lezu.

 

Whole30 jídelníček - 9
(Foto: Krasna.cz/Lenka Havlicek)


Středa


• jablko
• poctivý hovězí vývar s mrkví a vaječnými nudlemi (nudle z vaječné omelety)
• rajče
• dvě mrkve a pár slunečnicových semínek
• opět talíř hovězího vývaru
• hrst cherry rajčat


Večer jdu opět na Core&Cardio



Nutno dodat, že je potřeba se připravit na to, že během programu Whole30 budete dosti nespolečenští. Zrovna jsem cestou ze cvičení potkala kamarády na zahrádce naší lokální restaurace. Normálně bych si s nimi klidně šla dát skleničku vína, na vodu tam ale nepůjdu. Mimochodem, mají tam vynikající burgery a taky hranolky ze sladkých brambor. Je to prostě příliš lákadel najednou. Takže doporučuju neplánovat program Whole30, když víte, že v následujícím měsíci má půlka rodiny narozeniny nebo se nejlepší kamarádka vdává a podobné události. Chce to pevnou vůli.


Na další dny mám v plánu vynechat kešu ořechy a nebudu to přehánět ani s ostatními druhy. Ukázalo se, že mi po nich je vždy těžko. V plánu je taky omezit ovoce, protože to tvoří prakticky všechny moje svačiny, a nahradit ho z velké části zeleninou. Uvidíme, jak se moje tělo vyrovná s ještě menším přísunem cukru:).


Jestli v tom jedete se mnou nebo se chystáte začít, držím moc palce!


Článek pro tebe připravila blogerka Lenka Havlicek, Češka, která se přestěhovala do Los Angeles a sleduje tam pro tebe mnoho zajímavého. Noviny o cestování, poznávání americké kultury, vaření i fitness sleduj na jejím blogu www.meltingpotdiaries.com.



0 hlasů
Vaše hodnocení