Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Potřebuješ shodit pár kilo, zkrotit nafouklé břicho a ráda by ses cítila fit? Zkus očistu pomocí ovocných a zeleninových šťáv.

Džusová očistná dieta: Ploché břicho za víkend

Vitamínové šťávy
zdroj: Thinkstockphotos Vitamínové šťávy
aktualizováno 23.05.2013, 12:02 | 23.05.2013, 11:48 | Krasna.cz/trm

Potřebuješ shodit pár kilo, zkrotit nafouklé břicho a ráda by ses cítila fit? Zkus očistu pomocí ovocných a zeleninových šťáv.

Pokud to s hubnutím myslíš vážně a ráda bys své tělo rovnou i zbavila usazených nečistot, můžeš zkusit půst. Půst si můžeš naordinovat na jeden den v týdnu, dá se ale držet i dlouhodobý půst, který trvá i několik týdnů, během kterých přijímáš pouze tekutou stravu. Do tohohle by ses ale měla pouštět jen po konzultaci s lékařem, navíc není dobré držet ho častěji než dvakrát za rok. Nehodí se totiž pro každého. Vylučují ho například onemocnění srdce, cév, cukrovka a další. Během dospívání navíc tvé tělo potřebuje jiný jídelníček, než v dospělosti, takže dlouhodobý půst není to pravé. Na pár dní ale poslouží dobře i tobě.

 

Náš životní styl bohužel nepřeje moc zdravému stravování. V potravě přijímáme hromady éček, pokud se navíc nevyhýbáš slazeným nápojům a smaženým kalorickým bombám z fastfoodů, je tvůj organismus zanesený spoustou látek, které mu škodí. Během půstu má tělo čas na to, aby se jich pokusilo zbavit. To se podepíše nejen na váhovém úbytku. Zanesený organismus se projevuje i kožními problémy (akné, vyrážky), padáním vlasů, zašedlostí kůže a jejím unaveným vzhledem, nafouknutím břicha a zavodněním organismus, bolestí hlavy, nepříjemným pocitem v ústech (povlak na jazyku, zápach) a mnoha dalšími faktory.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Spása pro tvé zdraví i štíhlou linii: přírodní šťávy
Víš, co piješ? Pozor na kalorie v nápojích
Pitný režim: Nutnost pro zdraví, krásu i štíhlou postavu
Málo piješ? Víme, co to dělá s tvou krásou


Pro začátek můžeš zkusit půst jeden den v týdnu. Vyber si takový den, kdy tě nečeká příliš stresu a fyzické zátěže, pro kterou je potřeba více energie – takže ne v den, kdy máš neoblíbený předmět, který tě stresuje, hodinu tělocviku nebo odpolední sport. Méně vhodný může být i víkend, kdy tě čeká rodinný oběd nebo večeře u babičky – ta by pro tvé dietní experimenty nemusela mít pochopení.

 


V čem spočívá jednodenní půst? Vynecháš úplně jídlo a přijímáš jen tekutou stravu. Neznamená to, že budeš celý den jen o vodě – z toho by ti bylo špatně. Voda nemá skoro žádné živiny a výživovou hodnotu, to je o zdraví. Džusová dieta povoluje víc než jen vodu. Dopřát si můžeš čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, ale i hotové kvalitní džusy (vyhni se těm, které obsahují chemické složky, jsou doslazované cukrem nebo jsou z koncentrátu). Také si dopřej bylinkové čaje a zeleninový vývar.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Tvá pleť vypoví, v jaké jsi kondici
Které vitamíny pomáhají vaší kráse?
Tn.cz: Chybí vám po zimě vitamíny? Pozor na doma dělaný džus z čerstvého ovoce!
Doma.cz: Postavička jako lusk je hračka! Vsaďte na kvalitní džusy


Džusy mohou být z jakéhokoli ovoce či zeleniny. Některé druhy jsou sice sladší, ale pokud jsi zdravá a držíš půst za účelem pročištění těla a omlazení a regeneraci všech jeho základních funkcí, tvůj organismus to zvládne. Nejčastěji používané džusy jsou ale mrkvový, celerový, zelný nebo z červené řepy. Můžeš si připravit i zelený zázrak – džus z listů jetele, mrkvové natě, petržele, kostivalu a obilných klíčků a výhonků.

 

Tvé tělo tím získá bohatý zdroj vitamínů, minerálů, stopových prvků a enzymů. Nezatěžují trávicí ústrojí tolik jako pevná strava a rychleji se vylučují do krevního organismu. Někteří lékaři doporučují během půstu používat projímadla nebo klystýr, aby se urychlilo vyprazdňování a vylučování uvolněných toxinů z těla. Mnohem šetrnější ale bude, když si dopřeješ nějakou fyzickou aktivitu, při které se ti rozproudí krevní oběh a rozpohybují střeva. Pro tělo to bude šetrnější a přirozenější.


Aby měl ale půst skutečný smysl, musíš se držet i po jeho ukončení. Chce to zdravou stravu a hlavně – nepřejídat se. Když už se jeden den v týdnu „moříš“, proč tohle úsilí zahodit tím, že si dáš limonádu plnou cukru, sladkost napěchovanou éčky nebo porci smažených hranolek?


Máš zkušenost s džusovou dietou či půstem? Přidej své rady a triky do komentářů.



93 hlasů
Vaše hodnocení