Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nejoblíbenějším novoročním předsevzetím je zhubnout. A kdo vám při hubnutí může být lepším parťákem, než ten váš životní? Jak se často říká – ve dvou se to lépe táhne! Platí to ale i o hubnutí?

Hubni jako muži! Odhalili jsme triky, díky kterým shazují kila rychleji

Běh
zdroj: Thinkstockphotos Běh
aktualizováno 16.01.2018, 16:07 | 16.01.2018, 16:07 | Krásná.cz

Nejoblíbenějším novoročním předsevzetím je zhubnout. A kdo vám při hubnutí může být lepším parťákem, než ten váš životní? Jak se často říká – ve dvou se to lépe táhne! Platí to ale i o hubnutí?

Podporuje-li vás životní partner při hubnoucím snažení, je to pro každého výborná motivace. Jste v tom dva, oba musíte dodržovat disciplínu a oba se radujete z postupných úspěchů. Jak to ale často bývá, není vše tak růžové, jak se zdá na první pohled.

 

„Příroda v tomto případě hraje do karet mužům, kterým často hubnutí trvá kratší dobu. Je to kvůli vyššímu podílu svalové hmoty. Mužské tělo tak lépe spaluje kalorie oproti tomu ženskému, které má naopak přirozenou tendenci ukládat tuk,“ vysvětluje Blanka Szabó, odbornice na správné stravování z webu PestryJidelnicek.cz.

 

Na co si při společném hubnutí dát pozor?

 

1) Jiná skladba jídelníčku

 

Mužské a ženské tělo je ze své podstaty jiné. Muži potřebují vyšší energetický příjem (v průměru o cca 800 kilojoulů). Mužská strava by se měla skládat s vyššího obsahu bílkovin, naopak ženský jídelníček by měl obsahovat vyšší množství železa a vápníku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nové triky pro hubnutí
TEST: Umíš zdravě hubnout?
Jak se z hubnutí nezbláznit?


2) Jiný typ postavy


Muži nejčastěji přibývají v oblasti břicha. Ženské hubnoucí tendence se naopak obvykle soustřeďují na problémové partie boků, hýždí a stehen. Tomu je třeba přizpůsobit i pohybové aktivity.


3) Rozdílná motivace

 

Muži nejčastěji hubnou kvůli zdravotním problémům, ženy spíš kvůli vzhledu a konfekční velikosti. To se může odrážet i na celkové motivaci a odhodlání snížit váhu.

 

 

Ačkoli je k nám, ženám, v tomto ohledu přírodu trochu nefér, u mužů se můžeme docela dobře inspirovat a své novoroční předsevzetí tak dotáhnout do zdárného konce:


- Neřešte jídlem emoční výbuchy a výkyvy nálad. Jezte pravidelně a vyváženě. Nepřejídejte se v období stresu či vyššího psychického vypětí. Svoji pozornost přesuňte jiným směrem, například k novému koníčku.


- Začněte brát sport jako zábavu, nikoli jako nutné zlo. Všimla jste si, jak se váš partner vrací nadšený z tenisu, fotbalu či košíkové, kterou hraje s kamarády? Hraje v tom zásadní roli fakt, že se při sportu baví a není to pro něj hodinová „mučírna“. Příště, až půjdete do fitka či na jógu, zaujměte stejný postoj.
 

- Psychika je důležitá i při stanovování hubnoucího cíle, řešení krizových situací a celkové hubnoucí strategii. Muži, když už se rozhodnou shodit nějaké to kilo, jdou vytrvale za svým cílem a nenechají se rozhodit stagnací či drobnějšími neúspěchy. Přemýšlejte podobně!



0 hlasů
Vaše hodnocení