Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Chceš snídat chutně, ale přitom zdravě a tak, aby ses cítila dopoledne fit? Máme pro tebe pět rychlých tipů! Snídaně, které tě dostanou do formy.

Ideální snídaně: Chutné, zdravé, fit

Zdravá strava
zdroj: Thinkstockphotos Zdravá strava
aktualizováno 12.11.2015, 16:14 | 12.11.2015, 16:14 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Chceš snídat chutně, ale přitom zdravě a tak, aby ses cítila dopoledne fit? Máme pro tebe pět rychlých tipů! Snídaně, které tě dostanou do formy.

Díky těmto tipům budeš mít ráno kopec nálady a zbavíš se otravné chuti na sladké!


Pokud jsi to ještě náhodou neslyšela, snídaně je nejdůležitější jídlo dne! Velké překvapení to asi není. I když toto tvrzení zná téměř každá z nás, nadále se nám stává, že si ranní dávku energie zapomeneme dopřát. Případně své tělo odbudeme šálkem kávy nebo sušenkou.


Špatná zpráva je, že naše tělo si pamatuje, pokud ho chceme ráno oklamat a vybavit co nejrychleji. Výsledkem může být únava a nedostatek energie, kterou pak zajídáme kalorickými dobrotami. Výsledek se určitě projeví na váze.

 

Máme pro tebe i dobrou zprávu: snídaně mohou být jednoduché, nápadité, a navíc i velmi chutné. Vyzkoušej některý z následujících tipů od doktorky Heather Mangieri a možná se na snídani budeš těšit už večer.


1. Zeleninová omeleta

 

Stačí, když na pánvi chvilku podusíš co nejpestřejší směs zeleniny s trochou olivového oleje (je nutný, aby tělo dokázalo vstřebat vitamíny ze zeleniny). Když je zelenina měkká, přimíchej vajíčka a přidej dvě polévkové lžíce sýru feta. Osmaž na pánvi jako klasickou omeletu.

 

Pro vyváženou snídani si k ní naservíruj jeden celozrnný toast a hrst bobulového ovoce. Nestíháš? Nakrájej si zeleninu na omeletu už večer a ulož do chladničky.

 

 

2. Snídaňová rolka

 

Naplň celozrnnou tortillu konzervovanými černými fazolkami, přidej třetinu šálku celozrnné rýže, dvě lžíce nakrájeného avokáda a 2 lžíce omáčky salsa nebo kvalitního kečupu. K snídani si dopřejte i kus ovoce podle vlastní chuti.

 

Takovou tortillu si bez problémů můžeš přichystat do lednice, kde si na tebe do rána počká. Takže konec výmluv, že na složitou snídani nemáš čas.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Nevíš, co si máš dát k snídani?
Nejlepší snídaně proti celulitidě
Dietní svačinky pro dokonalou postavu


3. Chutný řecký jogurt

 

Máte ráno chuť na něco lehčího? Zkus jogurt. Ale místo přeslazených ovocných druhů si namíchej vlastní z kvalitního řeckého jogurtu plného živin. Stačí, když kelímek smícháš s na plátky krájenými mandlemi a drobným ovoce (v této sezóně klidně zvol sušené ovoce, nejlépe doma dělané, nedoslazované).

 

Pokud máš chuť, přimíchej i směs vloček nebo pečeného müsli (nepražené a neslazené), nebo přikusuj celozrnné pečivo.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Tip pro jedlíky na Poklička.cz: Snídaně na pánvičku pro energii do nového dne
Doma.cz radí: Zaručené shazování kil: Zakažte si v jídelníčku vše bílé!

 

4. Klasický sendvič

 

Skvělý jako svačina, lehká večeře, hodí se dokonce i na snídani. Jen si sendvič trošku vylepši. Mezi plátky celozrnného chleba se šunkou a rajčetem vlož na plátky nakrájené vejce natvrdo. Přidej lžíci výživného a chutného hummusu, který si můžeš připravit předem. Snídani doplň ještě polovinou banánu a dopoledne ti určitě energie chybět nebude!

 

5. Cereálie trochu jinak

 

Pokud venku není zrovna přívětivé počasí, náladu ti ráno určitě vylepší miska horké ovesné kaše. Stačí, když šálek ovesných vloček povaříš ve vodě nebo mléce. Když vpíjí tekutinu, přimíchej vlašské ořechy, sušené švestky (nebo jiné ovoce) a nezapomeň na skořici, která tě úžasně zahřeje a nastartuje metabolismus. Pro doplnění bílkovin ve snídani si dej ještě čtvrt kelímku sýra cottage nebo dvě lžíce tvarohu.

 

Vyzkoušej také rýžovou kaši se švestkami.

 

 

Netradiční obměnou bude jáhlová kaše.

 




9 hlasů
Vaše hodnocení