Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Znamená hubnutí hladovění a zákaz tvých oblíbených pochoutek? Rozhodně ne! Hubni chytře a půjde to i bez hladovění.

Jak hubnout a netrpět?

Přibírání
zdroj: Thinkstockphotos Přibírání
aktualizováno 01.01.2015, 00:57 | 01.01.2015, 00:57 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Znamená hubnutí hladovění a zákaz tvých oblíbených pochoutek? Rozhodně ne! Hubni chytře a půjde to i bez hladovění.

Určitě víš, že strava s vysokým obsahem tuku, cukru a chemie je špatná pro tvou postavu i pro tvoje zdraví. Ale je špatná i pro tvou psychiku. To, co jíš, může totiž ovlivnit stejně tvou náladu, jako tvou váhu.

 

Když zdlábneš pořádně mastnou porci jídla a zajíš to něčím sladkým, budeš z toho převálcovaná a nejspíš tě hned ještě přepadnou výčitky, že ses zase takhle napráskla. A špatnou náladu ti obvykle pomůže zahnat jedině další tabulka čokolády. Začarovaný kruh? Dostaň se z něho ven.

 

Jídlo by tvému tělu mělo přinášet nejen potřebnou energii, ale také dobrou náladu. A tu nebudeš mít, ani když se přecpeš něčím těžkým a nezdravým, ale ani když budeš hladovět a cpát se "zdravou" stravou, která ti ovšem nechutná. Najdi kompromis a začni si jídlo užívat.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

DIETA podle horoskopu!
Sladká kokosová dieta tě zbaví pár kil navíc
Ideální zimní jídelníček pro tvou štíhlou linii

 

Důležité je, si na jídlo udělat čas. Když jíš za pochodu, ani si neuvědomíš, že jíš. Jez v klidu a jídlo si vychutnávej, díky tomu ti ho bude stačit méně, než když ho hltáš ve stresu.

 

Nezakazuj si vše, co máš ráda, jen to jez v přiměřené míře. Když budeš spokojená, půjde ti hubnutí snáz. Když bys byla naopak vyhladovělá, unavená a naštvaná, že si nemůžeš dát to, co máš ráda, snáz bys sklouzla k přejídání a k narušení tvého zdravějšího režimu.

 


Dietní plán, který pouze snižuje obsah tuku a kalorií, je receptem na neúspěch. Bez přírodních posilovačů nálady, jako jsou hořčík, vitamin B12 a konjugovaná kyselina linolová, je menší pravděpodobnost, že se budeš cítit šťastná, a tedy i úspěšná. Pokud je ale strava bohatá na "dobré" tuky, jako jsou olivový olej, celá zrna, zelenina a kvalitní maso, je prospěšná pro naše myšlení i míry kolem pasu. Protože tím, že se cítíš spokojenější, budeš hubnout bez větší námahy.


Zaměření se na dietu s nízkým obsahem tuku a kalorií je pro většinu lidí neúspěšné. Nemůžeš se cítit dobře, pokud tvé tělo i tvůj mozek hladoví.



5 hlasů
Vaše hodnocení