Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Racionální strava a zdravý životní styl přinášejí spokojenější život. Sladkosti, pochoutky, tučné pokrmy, nebo dokonce obžerství nám ho dlouhodobě neosladí, spíše naopak.

Jak odolat, když tě honí mlsná?

Čokoláda
zdroj: Thinkstockphotos Čokoláda
aktualizováno 05.07.2018, 00:00 | 05.07.2018, 00:00 | Krásná.cz

Racionální strava a zdravý životní styl přinášejí spokojenější život. Sladkosti, pochoutky, tučné pokrmy, nebo dokonce obžerství nám ho dlouhodobě neosladí, spíše naopak.

I když máte jasnou vizi, co už do vašeho zdravého jídelníčku nepatří, pokušení a slabé chvilky mohou především začátečníky zlomit ve výdrži. Nabádá vás zákeřný vnitřní hlas sníst cokoli, co vám přijde pod ruku? Připravili jsme pro vás několik ověřených tipů, jak se ubránit zbytečnému kroku stranou a bez problémů vytrvat v cestě za štíhlou linií i zdravím.

 

Zamyslete se, zda jde opravdu o hlad


Pokud si odpovíte na otázku kladně a jste ochotni sníst klidně i talíř vařené brokolice, je to hlad. V opačném případě je pocit vyvolán spíše emocionálním stresem, úzkostí, únavou nebo smutkem. Z toho plyne chuť to celé „zajíst“. Zaměřte se na pravou příčinu a snažte se ji pokud možno vyřešit jinak než jídlem.

 

Dejte si vodu s citrónem


Dehydratace organismu může často vyvolat dojem, že máme hlad. Dopřejte si raději sklenici s vodou a přidejte pár kapek citrónu, který zahání touhy na jídlo, a navíc obsahuje pro organismus příznivé látky - kromě toho, že je bohatým zdrojem vitamínu C, jsou v něm také obsaženy např. flavonoidy s antioxidačními účinky, které působí proti kardiovaskulárním chorobám a rakovinnému bujení, a dále karotenoidy, vitamíny skupiny B, pektiny, fosfor, draslík, sodík, dvojmocný vápník, dvojmocné železo a další stopové a minerální prvky. Kromě toho citrón pomáhá s odkyselením organismu.

 

 

Zbavte se nevhodných potravin


Vyčistěte ledničku a tajné skrýše od kalorických potravin dříve, než bude pozdě. Místo nich nakupte několik zdravých a přijatelných alternativ. Pokud začnete mít na něco chuť, můžete zůstat klidní, protože v dosahu bude jen to, co vás nezabrzdí v redukci váhy.

 

Řiďte se vlastním biorytmem


Vysledujte, kdy máte během dne největší potřebu dát si něco dobrého a nezdravého. Obvykle se taková chuť vyskytne kolem 15. Hodiny odpolední. Nižší produkce kortizolu navozuje pocit únavy a tělo si začne žádat nabuzení cukrem. Zkuste ho ale přelstít a vydejte se alespoň na krátkou procházku ven, nabijte se slunečními paprsky nebo si zacvičte.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Proč máš v depce chuť na sladké? Známe odpověď i to, jak chutě překonat
Není sladké jako sladké! Sladkosti, ze kterých nejvíce tloustneme
HUBNEŠ? Čím nahradit sladkosti?

 

Láska a sex chutě zahání


Když máte chuť na něco sladkého, nemusíte se zdaleka poohlížet jen po jídle. Vyhledejte svého partnera a užijte si společnou chvilku. Sex vyplavuje serotonin a dopamin, hormony, které vás ihned nabudí a naplní pocitem štěstí. Věřte, že na jídlo už si pak ani nevzpomenete.

 

Zredukujte kila i chuť na sladké jednou provždy


Možná si teď říkáte, že už jste vyzkoušeli celou řadu diet a ke snížení váhy, natož redukci chuti na sladké u vás stejně nedošlo. Možná jste ale ještě nezkusili zarazit tyto návaly chutí a vlčího hladu hned v počátku a cíleně. Jejím základem je navození tělesného stavu ketózy, kdy se vám pomocí snížení příjmu sacharidů a vyváženého příjmu bílkovin a kvalitních tuků začnou usazené tuky v těle samy rozkládat. Tento přístup je pro své výrazné a dlouhodobé výsledky stále vyhledávanější.



0 hlasů
Vaše hodnocení