Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Bojuj proti chřipce těmi nejúčinnějšími zbraněmi. Víš, které to jsou?

Jak se vyhnout chřipce? 17 způsobů, o kterých jsi dosud nevěděla

Nemoc
zdroj: Thinkstockphotos Nemoc
aktualizováno 12.02.2017, 00:54 | 12.02.2017, 00:54 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Bojuj proti chřipce těmi nejúčinnějšími zbraněmi. Víš, které to jsou?

Chřipková epidemie je opět na spadnutí. Pokud nechceš i ty skončit v posteli s bolením v krku, kašlem a pořádnou rýmou, bojuj s ní raději předem. Prevence a posilování imunity je to nejdůležitější.


Myj si ruce

 

Určitě si teď řekneš, že toto tě učili, už když jsi byla malá. Víš ale, kdy je mytí rukou skutečně efektivně? Když si je myješ pořádně - vodou a mýdlem až nad zápěstí. Viry se totiž často sdružují i dále, než jen na prstech, či dlaních. Nakonec, lékaři si před operací drhnou ruce až po lokty, prostě vědí, proč.

 

Místo ručníku papírové ubrousky

 

I to nejdůkladněji umytí rukou může být zbytečné, když se utřeš do ručníku přímo nasáklého viry a bacily. Pokud je někdo ve tvém okolí nemocný, nepoužívej stejný ručník na ruce. Nejlepší bude, když upřednostníš papírové utěrky. Ty použij i na toaletách ve škole nebo v práci a vyhoď je, až když s nimi stiskneš kliku při odchodu. Taková klika je přímo ráj virů!

 

Horký vývar

 

Je známo, že slepičí polévka je všelék. Pomáhá nejen při nachlazení, ale i při jiných chorobách. Je lehce stravitelná a poskytuje tolik potřebné tekutiny. Víš, že přidáním kostí do vývaru, se z obyčejné polévky stane v Číně uznávaná medicína? V kostní dřeni se totiž nachází tuk, který podněcuje tělo k produkci bílých krvinek, které nás chrání před infekcemi a nemocemi.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Poklička.cz ti poradí:

Drůbeží vývar s domácími noky
Vývar je základ a ničím jej nenahradíš
Zázračné čaje: Pomohou s hubnutím a se stresem

 

Sirup z plodů bezu

 

Je to výborný antioxidant bohatý na vitamíny C a A, které ti pomohou odvrátit nemoc. Zároveň podporuje činnost plic, srdce a také výborně působí na oči a zrak. Nejlepší je doma vyrobený bio sirup, ze kterého si dávkuješ zhruba jednu lžičku denně.

 

Jdi ven

 

Někomu se to zdá nelogické, chodit ven právě v období, kdy nám zalézá zima až pod nehty. Důvod, proč jsme náchylnější na nemoci více v zimě, je totiž přesně opačný - zdržujeme se v uzavřených prostorech, kde se to viry jen hemží. Na čerstvém vzduchu je mnohem menší riziko, že se nakazíš. Stačí se jen vhodně obléci a věnovat se nějaké sportovní aktivitě - lyžování, bruslení, sáňkování či delším zimním procházkám.

 

 

Ostříhej si nehty nakrátko

 

Dlouhé a pěstěné nehty vypadají krásně, ale jsou zároveň živnou půdou pro bakterie. Pokud si nemůžeš odepřít pěkné a pěstované nehty, nauč se používat při mytí rukou kartáček. Pomocí něj a mýdlové pěny si důkladně vyčisti i místa pod nehty.

 

Rakytník řešetlákový

 

Možná jsi o této rostlině v souvislosti s prevencí proti chřipce ještě neslyšela, ale rozhodně by ses o ni měla začít zajímat. Účinky této rostliny dobře znají v Rusku a na Dálném východě už tisíce let. Díky ní si lidé zvyšují obranyschopnost, bojují i proti únavě, ale stejně dobře rakytník působí i na funkci srdce a jater. Je bohatý na esenciální mastné kyseliny, antioxidanty a minerální látky. Je účinný i v boji proti bakteriím, které vyvolávají stafylokoky, streptokoky, také proti různým břišním bakteriím a E-coli. Doporučuje se užívat 10 mililitrů oleje s extraktem z rakytníku řešetlákového denně.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Ovoce, které tě chrání před nemocí
Posilujeme imunitu
Spása pro tvé zdraví i štíhlou linii: přírodní šťávy

 

Zázračný zázvor

 

Zázvor obsahuje více než tucet látek, které účinně bojují s viry způsobujícími chřipku a nachlazení. Má nejen antibakteriální účinky, ale je také výbornou prevencí před infekcemi. Dá se užívat čerstvý, ale i sušený. Jez ho k sushi, v polévkách, zeleninovém kari, ale výborně chutná i jako čaj (s trochou medu a čerstvým citronem). Můžeš sníst i polévkovou lžíci čerstvě nastrouhaného zázvoru denně, ale to už je jen pro odvážné milovníky ostré chuti.

 

 

Sex!

 

Výzkumy prokázaly, že ti, kteří mají sex alespoň jednou nebo dvakrát do týdne, mají vyšší hladinu imunoglobulinu A, který nás ochraňuje před nachlazením a infekcemi. Hupky do postele.

 

Zvlhčovač vzduchu

 

Topná sezóna je charakteristická tím, že dýcháme suchý vzduch, který vysušuje naše sliznice a tím snižuje jejich imunitní roli. Doporučuje se tedy zvlhčovat vzduch. Vlhké prostředí dutin působí jako první linie obrany. Něco jako past pro bakterie a viry. Stejně skvěle působí i lokálně zvlhčování dutin solným nosním výplachem, nejlépe vždy večer.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Doma.cz:

Návod na maximální imunitu: tak vás chřipka neskolí
Nevíte už, jak zhubnout? Zkuste vinnou dietu
Mykózy: způsobuje je i nepravidelný sex!

 

Jedna sklenka a dost

 

Jedna sklenka červeného vína je považována za zdravou. Ale pozor. Větší množství může zhoršit schopnost bílých krvinek odrážet nápor infekce až na 24 hodin! Pokud jsi navíc teprve mladiství, tvůj organismus může na alkohol reagovat mnohem citlivěji.

 

Nohy v teple

 

Když budeš mít nohy v teple, můžeš redukovat riziko prochladnutí až o více než 67 procent. Studené nohy údajně souvisí se stažením cév nosních dutin, čímž brání "cestování" imunitních buněk.

 

Dopřej si masáž

 

Masáž je nejen příjemná na relaxaci, ale i na odbourání stresu. A protože je dokázáno, že vlivem stresu snadněji onemocníme, je její naordinovaná si v zimních měsících přímo povinností. Rozmazlování tě přitom nemusí vyjít tak draho, sleduj slevové akce. Oxytocin, který se při masáži uvolňuje, potlačuje stres, a tím jsi i lépe připravena na nápor viróz.

 

Buď pozitivní

 

Mít pozitivní pohled na věc může také výrazně ovlivnit vaše zdraví. Pozitivně naladění lidé prý podléhají účinku virů mnohem méně, než škarohlídi.

 

 

Dýchej zhluboka

 

Dýchání zhluboka může snížit riziko vývinu pneumonie a dalších plicních onemocnění. Znamená to, že bychom se měli naučit dýchat "až do břicha". Protože většina lidí dýchá mělce, chce to nejdříve trénink. Ale dá se to naučit. Klidně to spoj s návštěvou hodiny jógy, kde je správné dýchání základem.

 

Sedm hodin spánku

 

V dlouhém seznamu rad, jak předejít chřipce, se nachází i dostatek spánku. Imunitní systém je totiž nejaktivnější právě ve spánku. Lidé, kteří v noci spí méně než sedm hodin, jsou více náchylní na nemoci než ti, kteří spí déle. Sami přece víme, že spánek je výborný nejen na prevenci, ale i na léčbu - nejen - chřipky.

 

Vitamin C a echinacea

 

Období nachlazení a chřipky je ideální na to, abychom začali s denním přísunem vitamínu C a echinacey, které podporují imunitu. Dospělá osoba si v tomto období může vzít 2000 až 5000 mg vitaminu C a 700 mg bylinné směsi echinacey purpurové denně na posílení imunitního systému.

 

Jak svou imunitu v zimě posiluješ ty? Těšíme se na rady a tipy v komentářích.

30 hlasů
Vaše hodnocení