Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Několik výzkumů ukázalo, že lidi přirozeně přitahují sladké chutě více než kterékoli jiné. Ale pokud potřebuješ zhubnout, měla bys s nimi začít bojovat. Poradíme jak.

Honí tě chutě na sladké? Triky, kterými je konečně přelstíš

Čokoláda
zdroj: Thinkstockphotos Čokoláda
aktualizováno 21.08.2016, 00:28 | 21.08.2016, 00:28 | Krasna.cz/lk

Několik výzkumů ukázalo, že lidi přirozeně přitahují sladké chutě více než kterékoli jiné. Ale pokud potřebuješ zhubnout, měla bys s nimi začít bojovat. Poradíme jak.

Cukr způsobuje závislost, a tak není divné, že sladkost je pro většinu lidí tou nejoblíbenější chutí. Jenomže tady je také ten největší problém, sladké potraviny jsou většinou uměle doslazovány chemickými sladidly a pro naše těla nemají žádný pozitivní přínos. Spíš jedno velké negativum - prázdné kalorie, které ničí naši postavu a umožňují tukovým buňkám růst.

Většina sacharidů a kalorických sladidel poskytuje energii 4 kcal (17 kJ) na gram, což je poměrně dost. Proto pokud se snažíš zhubnout, měla bys upřednostnit jídla a nápoje se sníženým obsahem kalorií. Jenomže co je platné, že se celý týden držíš a jíš zdravě, když tě nakonec doženě neuvěřitelná, nepřekonatelná chuť na sladké a ty na posezení sníš tabulku čokolády.

Pokud skutečně potřebuješ zhubnout, nebo tě chutě na sladké trápí častěji, než by měly, je čas s nimi začít bojovat. Základem by měla být pravidelná a vyvážená strava, ve které ti nebudou chybět žádné důležité vitaminy a minerály. Zapomínat bys neměla ani na jídla, která obsahují dostatek vlákniny a dokáží tě zasytit na dlouhou dobu. Důležitý je i glykemický index potravin, který rozhoduje o tom, jak brzy po posledním jídle budeš mít zase hlad.

 

Vitamíny
Vsaď na čerstvé potraviny, hodně to pomůže tvé vůli v boji proti sladkému. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Kromě toho však také existuje mnoho triků, jak chutě na sladké přelstít. Můžeš si například vyčistit zuby, žvýkat žvýkačku, nebo zkusit něco z níže uvedeného.

Pomůže chrom nebo koření

Stopový prvek chrom reguluje pocit nasycenosti a zastavuje chuť k jídlu. Můžeš si ho dopřát v potravinových doplňcích, nebo si do jídelníčku přidej potraviny bohaté na chrom. Jedním z nejlepších zdrojů je celozrnný chléb a řeřicha.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Jím to samé jako kamarádka, ale tloustnu. Jak to?
11 jednoduchých tipů pro božské tělo: Stačí ti dva týdny!
Mlsáš ráda? Tak mlsej zdravě, pak nevadí ani zmrzlina nebo čokoláda

Kořeněná jídla zase nastartují spalování, takže jídlo nemá tolik času uložit se do tukových zásob. Koření navíc dokáže navodit dřívější pocit sytosti, takže toho méně sníš.

Zelený a bílý čaj jsou výborní pomocníci

Zelený čaj obsahuje polyfenoly, které dokáží přemoct chuť na sladké a nastartují trávení. Navíc neobsahuje žádné kalorie, takže ho můžeš vypít, kolik chceš. Jen pozor, na někoho může mít povzbuzující účinky, takže bys ho neměla pít těsně před spaním.

 

Bylinkový čaj
Zelený i bylinkový čaj prospívá celému tvému tělu, ne jen postavě. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Indický bílý čaj, nazývaný též yogi, také tlumí apetit a aktivuje látkovou přeměnu. Protože voní a chutná podobně jako čokoláda, může skvěle tuto pochoutku nahradit. A rozhodně nemá tolik kalorií.

Nech si poradit od odborníků


Pokud máš pocit, že ti nic nepomáhá, neboj se navštívit nutričního poradce. Není to žádná ostuda. On ti sestaví jídelníček přímo šitý na míru. Jen se vyhni těm, kteří v rámci detoxikace, úpravy trávení, nastavení spalování doporučují různé koktejly, kúry a další drahé přípravky. Ty k hubnutí příliš nepomáhají, maximálně zhubne tvá peněženka. Ty potřebuješ někoho, kdo přímo na tvém jídelníčku ukáže, kde děláš chyby.

 

Homeopatika
Homeopatika pomohou nastavit tvé tělo tak, aby správně fungovalo. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Můžeš vyzkoušet i lékaře-homeopata, protože chuť na sladké lze celkem dobře regulovat i homeopatickými léky. Homeopatika také dokážou nastavit metabolismus tak, aby fungoval dobře jako celek.

Pitný režim


Dostatek tekutin je naprosto zásadní, protože voda dokáže chuť na sladké odplavit. Denně bys měla vypít alespoň dva litry čisté vody bez bublin.

BUDE TĚ ZAJÍMAT:
Doma.cz píše: 
Proč nejsou všichni vegetariáni hubení?
Jak vám s hubnutím může pomoci medicína?

Zabav se


Když se u tebe chutě na sladké objevují v náhlých záchvatech, dost účinně pomáhá, když odvedeš svoji pozornost jinam. Je jedno, co budeš dělat. Můžeš někomu zavolat, můžeš se vrhnout na učení nebo si jít zacvičit. Důležité je, aby to zaměstnalo tvé myšlenky a ty jsi na chuť zapomněla.

 

Svačina
I učení je lepší než mlsání. (Foto: Thinkstockphotos)

 

A když to stejně přijde

A pokud  tě chuť na sladké přepadne, zkus sušené ovoce (výborný je sušený ananas, nejlépe v kvalitě bio, protože není proslazovaný), ale nepřeháněj to s ním, protože i to obsahuje hodně sacharidů.

Chuť na sladké zažene i vysoko procentní čokoláda a stačí jeden dílek. Ale málo lidí dokáže s čokoládou přestat po jednom dílku, takže pokud o sobě víš, že ty to nedokážeš, raději čokoládu ani nenačínej. No, raději ji ani nekupuj. 

Můžeš také vyzkoušet hrst oříšku, které jsou sicen dost tučné, ale jde o zdraví prospěšné tuky. Vsaď na mix kešu, para, mandle... Vyhni se ale slaným burákům a dalším upravovaným směsím.



1 hlasů
Vaše hodnocení