Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Při hubnutí i udržování postavy musíš dost často bojovat s nepřekonatelnou chutí na něco dobrého. Kdy jde o skutečný hlad a kdy tě jen honí mlsná? A jak ji překonat dřív, než ona překoná tebe?

Jak zkrotit hlad?

aktualizováno 16.05.2011, 05:42 | 16.05.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Při hubnutí i udržování postavy musíš dost často bojovat s nepřekonatelnou chutí na něco dobrého. Kdy jde o skutečný hlad a kdy tě jen honí mlsná? A jak ji překonat dřív, než ona překoná tebe?

Ničí tvoje rozežranost a nekontrolované mlsání tvé hubnoucí plány a odhodlání? Poradíme ti pár triků, jak konečně zkrotit věčný hlad.

 

Jez pravidelně

 

Prvním krokem v boji s rozežraností je pravidelný jídelníček. Pokud budeš jíst pětkrát denně, tedy tak, jak se má, mlsná by tě honit neměla. Tvůj organismus bude spokojený, žaludek ukojený, tak proč by tě mlsná měla honit?

 

Hodně pij

 

Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. Mnohdy je to přesně ten pravý důvod tvých nespecifických chutí na něco dobrého. Pokud to nastane, napij se. Jestli neutopíš chutě vodou, dopřej si něco chuťově výraznějšího – ředěný džus nebo vodu se sirupem. Nezapomínej, že vypít bys během dne měla dva až tři litry.

 

Neměj co mlsat

 

Chceš přestat mlsat? Tak prostě neměj co mlsat. Když máš v pokojíčku celou bonboniéru, čokoládu, pytel bonbonů a kdo ví, co dalšího, odolává se těžko. Že si to nekupuješ ty sama, ale zásobuje tě maminka nebo babička? Popros je, ať ti to nekupují, a pokud by ti chtěli něco dát, aby ti udělaly radost, ať ti místo toho koupí ovoce, zeleninu, nebo třeba časopis či drobnou kosmetiku.

 

Pojisti si menstruaci

 

Těsně před menstruací a během ní to zná spousta z nás. Chytají tě chutě na sladké, slané, kyselé… No skoro na cokoli, co je po ruce. V tyto dny je hřešení povoleno, ale v únosné míře. Navíc se zkus zaměřit na to, co mlsáš. Chutě na slané zažeň nikoli pytlíkem chipsů, ale celozrnnou houskou s Cottage sýrem.


Dezertík po o


Určitě to znáš. Spořádáš pořádný oběd, ale už za chvíli se cítíš unavená, bez energie, a spraví to jedině něco sladkého. Jenže právě tyhle sladké dezerty mohou za tvé nechtěné faldíčky. Co je na vině? Špatně zvolené jídlo s nízkým glykemickým indexem, po kterém se cítíš brzy zase hladová. Cti trochu zásady zdravé životosprávy a dopřej si celozrnné produkty, vlákninu, zeleninu.


Mysli na něco jiného


Když jsi zaměstnaná a soustředěná na nějakou činnost, mnohdy úplně zapomeneš na jídlo. A naopak když nemáš co na práci, nebo když děláš něco, co tě nebaví, lítají ti myšlenky všude možně a jídlo je mnohdy první, o co zavadí. Nejez jenom z nudy!

 

Něco ti chybí


A protože nevíš co, zkusíš to zahnat jídlem. Ale ve skutečnosti ti může chybět něco úplně jiného. Láska? Vyřešení hádky s rodiči? Hlad nemusíš mít nutně jen po jídle, ale i po zážitcích, pocitech, emocích… Může jít o psychický problém a prázdnotu, kterou jídlem nezaženeš, i když je to většinou první metoda, kterou zkusíš.



5 hlasů
Vaše hodnocení