Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Není divu, že jsi v tomhle šedivém počasí pořád unavená a v nenáladě. Co ale s tím? Dopřej svému tělu to správné jídlo a hned se budeš cítit mnohem lépe.

Jsi bez energie? Dopřej tělu vzpruhu

Spánek
zdroj: oficiální zdroj Spánek
aktualizováno 14.01.2018, 00:15 | 14.01.2018, 00:15 | Krasna.cz/trm

Není divu, že jsi v tomhle šedivém počasí pořád unavená a v nenáladě. Co ale s tím? Dopřej svému tělu to správné jídlo a hned se budeš cítit mnohem lépe.

Mráz, šero a všichni ti smrkající a pokašlávající lidé kolem nás nám na náladě nepřidají. Jestli se chceš ve zdraví fyzickém i psychickém dočkat jara, dopřej svému tělu pravé zimní vzpřimovače.


Omamné sladkosti

Na většinu z nás zabírá zaručeně cokoli sladkého. Takový dezertík po obědě nebo sladká svačinka uprostřed nudného vyučování udělá divy. Ale ty následky! Jestli nechceš během zimy pěkně nakynout, kontroluj, kolik sladkého jíš a obecně kolik toho vůbec jíš. V zimě máme totiž tendenci přijímat víc kalorií než v teplejších měsících. A ruku v ruce s menším množstvím pohybu to pro tvou kondičku a figuru není zrovna to pravé.

 

Vitamínový koktejl

Strava v zimě je výrazně chudší na vitamíny. Je to tím, že není takový přísun čerstvého ovoce a zeleniny jako v létě a že na něj nemáš ani takovou chuť. V létě se v horku ráda zakousneš do broskve nebo melounu, v zimě ti ale nejspíš tolik nechutná. Měla bys tedy právě v těchto dnech přidat do jídelníčku potraviny bohaté na vitamín C (je dobrý proti chřipce), vitamíny řady B (ty jsou skvělé i pro kvalitu tvé pleti a vlasů) a vitamín D, který ti jinak dodává sluneční světlo. Klidně si můžeš vypomoct i vitamíny ve formě tablet nebo přírodních doplňků stravy.

 

 

Zahřej se jídlem
A taky pitím. V zimě je ideální popíjet samozřejmě něco teplého, co tě okamžitě prohřeje. Určitě ti udělá dobře zelený a bílý čaj, které pomáhají chránit organismus před virovými onemocněními a navíc tě zbavují usazených toxinů. Že čajům neholduješ? Udělej si horký nápoj ze zázvoru, který pomáhá léčit rýmu a záněty horních cest dýchacích. Nebo objev kouzlo čaje ochuceného skořicí a hřebíčkem. Ty nejenže pomáhají chránit tvůj imunitní systém a díky obsahu silic tě zaručeně prohřejí, mají ale i afrodiziakální účinky, takže nezapomeň udělat hrnek i pro tvého drahého.

 

Česnekový dech
I když česnek není zrovna aroma, na které by kluci letěli, pro tvé zdraví je vážně užitečný. Dokonce se mu přezdívá přírodní antibiotikum! Jestli trpíš na chřipky a angíny, zařaď ho pravidelně do jídelníčku a uvidíš, co to s tvou imunitou udělá za divy.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Malé svačinky, které ničí figuru!

Chceš štíhlý pas? Vstaň od počítače!

Jak zdravě přibrat?

 

Vepřo, knedlo, zelo
Tak to ne, po takovém tučném jídle bys nejspíš upadla do zimního spánku. :-) Dopřej si jen poslední jmenované – zelí. Vlastně všechna košťálová zelenina je pro tvoje tělo dobrá, protože je důležitým zdrojem vlákniny. Zelí můžeš jíst jak čerstvé, tak nakládané kyselé. To v sobě má víc vitamínu C a díky kvašení i vitamín B.

 

Laktobacily
Do boje proti virům a bakteriím nasaď jiné bakterie. Bakterie kyseliny mléčné. Najdeš je v jogurtech a probiotických jogurtových nápojích. Starají se o tvou střevní mikroflóru, a tím pomáhají imunitnímu systému zevnitř. Jogurt nebo nápoj by neměl chybět ve tvém každodenním jídelníčku.



5 hlasů
Vaše hodnocení