Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Existuje nespočet mýtů o cvičení. Zbavte se jich a dosáhněte svých cílů mnohem snadněji.

Kardio, posilování nebo sklapovačky? Víme, jak opravdu nejvíc zhubneš

Posilovna
zdroj: Thinkstockphotos Posilovna
aktualizováno 03.05.2018, 16:09 | 03.05.2018, 16:09 | Krásná.cz

Existuje nespočet mýtů o cvičení. Zbavte se jich a dosáhněte svých cílů mnohem snadněji.

Stačí přijít do jakékoliv posilovny a chvilku pozorovat ty, co tam cvičí. Ženy i muži se během tréninku dopouštějí řady chyb, nesoustředí se na techniku, zkoušejí různé krkolomné cviky, mezi sériemi dělají příliš dlouhé pauzy. Je poměrně dost věcí, které účinnost tréninku snižují.

 

Mýtus z posilovny: Malá zátěž, hodně opakování?

 

Jednou z nich je i mýtus, který se týká velkého množství žen. Ženy se mylně domnívají, že vyrýsované svaly a štíhlou postavu získají jedině velkým množstvím opakování s malými váhami. „Není důvod bát se silového tréninku. Začněte základním tréninkem celého těla, později si můžete sestavit trénink zaměřený na jednotlivé partie,“ radí Hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová.

 

Zaměřte se na základní cviky, alespoň ze začátku cvičte ideálně pod dohledem zkušeného trenéra či trenérky. „Svaly vám neuberou na ženskosti. Naopak budete mít díky nim pevné tělo,“ vysvětluje Hollerová. A kromě toho svalová hmota je to, co aktivně spotřebovává energii. Každé deko svalů navíc vám dovolí baštit o něco víc a nepřibrat.

 

 

Mýtus o cvičení doma: Sto sklapovaček denně spálí tuk na břiše

 

Většina z nás má nějakou problémovou partii (zadek, břicho a další), na které se tuk drží, i když z ostatních částí těla přebytečný tuk mizí. Jenže není možné hubnout lokálně, ačkoliv se stále objevují rádoby dobře míněné rady, podle kterých přebytečný tuk z hýždí jednou provždy odstraníte. Možná naštěstí, protože výsledkem by mohla být nerovnoměrná, a nepřirozeně vyhlížející postava.

 

„Pomocí 100 sklapovaček denně nezhubnete a z břicha neztratíte tuk. Nadměrné procvičování daného svalu, ať už jde o břicho nebo zadek, nepodněcuje tuto část k efektivnímu spalování tuků. Pouze tím ztrácíte svůj čas. Lokální hubnutí nefunguje. Chcete-li mít štíhlé a zdravé tělo, zaměřte se na jeho komplexní procvičení a dbejte na zdravou stravu,“ říká Hollerová.

 

 

Mýtus běžců: Zhubnete jedině kardiem nalačno

 

Pokud si ráno rádi přivstanete a ještě před snídani si zajdete zaběhat nebo zvolíte jiný druh kardia a vyhovuje vám to, pak to není nic proti něčemu. Ale rozhodně neplatí, že jedině kardiem nalačno dosáhnete vytoužených výsledků.

 

Poslouchejte své tělo, experimentujte a dělejte pohyb, který vás bude dlouhodobě bavit bez ohledu na to, v jakém to bude časovém rozmezí. K tomu, abyste se zbavili nechtěného tuku, nemusíte dělat kardio hladoví. Nemusíte strávit ani hodiny na běžeckém pásu. Běžte se raději proběhnout či projít do parku, počítá se jakákoli aktivita.


ČTĚTE TAKÉ:

DIY: Chceš mít o svém cvičení přehled? Vytvoř si FITNESS PLÁNOVAČ
Nemáš čas na cvičení? Angela tě naučí, jak i zaneprázdněný člověk může zhubnout 25 kg
Nejlepší WORKOUT VIDEA, se kterými tě cvičení bude bavit!


Spíše se zaměřte na cvičení s vysokou hodnotou tepové frekvence. S měřením pomohou aplikace do mobilů, ale i stále populárnější fitness náramky.

 

„Trénink, při kterém alespoň 20 minut cvičíte na maximálních hodnotách tepové frekvence, zajistí, že v rámci následné regenerace máte zrychlený bazální metabolismus na 1 až 2 dny. Zařaďte proto vysoko intenzivní cvičení každý třetí den. Váš metabolismus pojede na plné obrátky, budete hubnout a navíc se cítit skvěle,“ dodává trenérka.



0 hlasů
Vaše hodnocení