Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Tváří se jako nevinné dobroty, které mlsáš, když je do oběda ještě daleko, nebo když potřebuješ večer zaplácnout žaludek. Ze kterých se ti nejvíc dělají špeky na břiše?

Malé svačinky, které ničí figuru!

Zdravá strava
zdroj: Thinkstockphotos Zdravá strava
aktualizováno 15.08.2016, 00:58 | 15.08.2016, 00:58 | Krasna.cz/trm

Tváří se jako nevinné dobroty, které mlsáš, když je do oběda ještě daleko, nebo když potřebuješ večer zaplácnout žaludek. Ze kterých se ti nejvíc dělají špeky na břiše?

Odborníci přes výživu radí jíst pětkrát denně. To znamená, že kromě tří hlavních jídel bys na dopoledne a odpoledne měla zařadit menší svačinku. Než mávneš rukou, že to přece víš a zakousneš se do oblíbené čokoládové tyčinky nebo porce hranolků, brzdi. Tahle malá sváča by totiž mohla s tvojí postavou napáchat pěkné zlo.

 

Müsli tyčinka
Zdravá pochoutka, kterou se nemusíš bát zbaštit? Chyba. Jestli sáhneš po tyčince obalené čokoládou, která v sobě má navíc ještě ovoce, můžeš schlamstnout pěknou porci kalorií. Některé mají totiž až 2000 kJ/100 g.

 

Cheesburger
Stavíš se cestou ze školy ve fastfoodu pro cheesburger a slupneš ho jako nic? Tělo ale právě teď dostalo 1256 kJ. Jestli chceš stejné množství energie i vydat, měla bys přibližně hodinu jezdit na bruslích, nebo 45 minut běhat.

 

Krémy a pudinky
Jogurt, pudink nebo krém, není to jedno? Není! Když sáhneš po bílém jogurtu, například Activii, máš v ruce svačinku, která obsahuje 292 kJ/100 g. Pozor ale na různé tvarohové a smetanové krémy. Třeba vanilkový Pribináček obsahuje 1020 kJ/100 g. Kromě vysoké energetické hodnoty má i mnohem vyšší obsah tuku a cukru.

 

 

Milkshake
Je v něm mléko, takže musí být zdravý. Jistě, ale jedině, když si ho uděláš sama doma z čerstvého mléka a ovoce a nepřidáš do něj žádný cukr. Když si ale skočíš do McDonaldu na velký vanilkový shake, připrav se na 3412 Kj. Pro srovnání: kvalitní oběd by neměl mít víc než 1800 kJ a ty jsi právě vysrkla téměř dvojnásobek. Už chápeš, kde se berou ty faldíčky na břiše?

 

Café Latté
Skočíte si s kamarádkou po škole "zašopovat" a se svými úlovky se usadíte v kavárně s milovaným Cafe Latte. Víš ale, že 100 g tohohle nápoje znamená 1700 kJ? Určitě si k němu chceš dát ještě dortík?

 

Croissant
Šátečky, koblihy, buchty s povidly, croisanty... Můžeš se po sladkém jenom utlouct a dopolední svačinku řešíš právě nějakým sladkým pečivem? Víš ale, že obsahuje zhruba 1500 kJ?Navíc je to jen samý tuk a cukr.

 

Čím to nahradit? Tady máš pár tipů na zdravější svačinku.

Malá hrst oříšků – obsahují prospěšné nenasycené rostlinné tuky a rychle ti dodají energii. Ber ale jen ty přírodní, nikoli solené, pražené, nebo máčené v čokoládě.
 

Ovoce – lepší je jíst ho dopoledne, ovoce a zeleniny není rozhodně nikdy dost.
 

Zelenina nakrájená na kousky – namixuj si třeba mrkev, papriku, kedlubny a ředkvičky. Tahle barevná mozaika ti zachutná a bude pěkná i pro oko.
 

Jogurt – ideálně bílý, ale ani ochuceným ovocem nic nezkazíš.
 

Jogurtový nápoj – ideální, když nemáš čas se zastavit a sníst si jídlo někde v klidu.
 

Celozrnné pečivo s domácí pomazánkou – jestli máš čas si ráno připravit svačinu s sebou, oceníš tuhle dobrotu, když je do oběda ještě daleko.

 



9 hlasů
Vaše hodnocení