Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

O dodržování pitného režimu píšeme často. Je potřeba jak pro tvé zdraví a štíhlou linii, tak pro dostatečnou hydrataci pleti a její pevnost a pružnost. Ještě sis naše rady nevzala k srdci? Dnes se na to podíváme z druhé stránky a ukážeme ti, co se...

Málo piješ? Víme, co to dělá s tvou krásou

aktualizováno 11.01.2012, 00:00 | 11.01.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

O dodržování pitného režimu píšeme často. Je potřeba jak pro tvé zdraví a štíhlou linii, tak pro dostatečnou hydrataci pleti a její pevnost a pružnost. Ještě sis naše rady nevzala k srdci? Dnes se na to podíváme z druhé stránky a ukážeme ti, co se s tvou krásou děje, když nepiješ tak, jak máš.

Také patříš mezi dívky, které podceňují pitný režim, a večer si v posteli uvědomí, že za celý den do sebe dostaly maximálně půl litru vody? Je rozhodně na čase, začít s tím něco dělat.

 

Kdy piješ? Jen když tě přepadne pocit žízně? To už je špatně. Pít bys měla pravidelně v průběhu celého dne. Začni už ráno, kdy bys do těla měla dostat až půl litru tekutin. Normální je pít mezi jídly i během něj, nebo po něm. Nemusíš se držet hesla kousnout a zapít, sliny si při trávení dokážou poradit samy, ale je dobré se po jídle napít, protože tehdy máš nejsnazší možnost kontrolovat se, kolik jsi toho vypila.

 

Ideální je s sebou všude nosit lahev vody a z ní v průběhu dne upíjet. Dnes už ti určitě žádný soudný učitel nevynadá, když piješ během vyučování, protože důležitost pitného režimu je hojně diskutována. A čím dříve získáš ten správný návyk a začneš pít pravidelně a správně, tím lépe.

 

Je samozřejmě obtížné, myslet na to v hektickém dni, kdy přebíháš mezi školou, brigádou, kroužky, rande a dalšími povinnostmi. Zkus na to ale myslet, prospíváš tím hlavně sama sobě. Bez vody nemůže tvé tělo fungovat tak, jak má. Uvědom si, že naše tělo je tvořeno ze dvou třetin vodou, takže si určitě dokážeš představit, jak mu je, když jí má nedostatek.

 

 

Nemysli si, že v zimě nemusíš pitný režim dodržovat tak přísně. Sice se tolik nepotíš a nepraží do tebe slunce jako v létě, zato se ale vystavuješ suchému vzduchu v přetopených místnostech a dopravních prostředcích. Díky tomu ti vysychají rychleji sliznice, které je tudíž potřeba náležitě hydratovat. Navíc je tvé tělo nuceno bojovat s velkým množstvím virů a bakterií, takže v období různých chřipkových epidemií je pitný režim podstatnou součástí důsledné prevence.


Při nedostatku tekutin tě mohou přepadnout bolesti hlavy, únava, malátnost, zácpa, křeče, zvýšená tělesná teplota, pálení očí, nervozita, vysušování úst či pokožky - dehydrovaný organismus o sobě dává vědět opravdu rozmanitými způsoby.
 

Voda je také nepostradatelná při vylučování toxických látek z těla. Ty totiž pryč z těla odfiltrovávají ledviny, ale na to potřebují dostatek vody, aby se jich pak v podobě moči zbavili.

 

Dostatečným přísunem tekutin tedy zajistíš správný průběh této funkce a zbavíš ledviny zbytečné zátěže. Pokud nepiješ, toxiny se hůře dostávají z těla a to se projevuje nejen na tvém zdravotním stavu, ale i na tvé kráse. Akné, celulitida, nezdravý odstín pokožky, zašedlé a matné vlasy, tmavé kruhy kolem očí... To vše souvisí s toxiny usazenými v těle.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Málo spíš? Víme, co ti hrozí
Chceš se probrat po zimě? Dopřej si jarní detox
Přírodní cesta ke kráse a štíhlé linii

 

Když nezásobuješ tělo dostatkem tekutin, dochází k jeho překyselení. Každý odklon od harmonie těla je pro něj škodlivý, což se brzy projeví na tvém zdravotním stavu.
 

Ale pozor. Ne vše, co je tekuté, je automaticky vhodné. Asi tušíš, že slazené nápoje, džusy z koncentrátů a chemické ledové čaje nejsou to pravé, stejně jako alkohol a káva. Z hlediska pitného režimu nezapočítávej ani mléko a kakao. Jako ideální tekutinu ber kohoutkovou vodu, minerální vody (ty je dobré střídat), ovocné a zeleninové šťávy a bylinkové čaje.


Mysli na to, že pít bys měla průběžně. Začni ráno hned po probuzení a pak se snaž vypít během hodiny jednu sklenici vody. Je lepší dodávat ji tělu po troškách, ne po delším časovém úseku velké množství, tělo ji pak nestačí zpracovat a zbytečně rychle ji vyloučí. Množství tekutin závisí na tvé váze - ideální je 2 až 4 dcl na 10 kg tělesné hmotnosti. Nepij ale ani zbytečně moc. Tělo pak vylučuje tekutiny příliš rychle, čímž se zatěžují ledviny, navíc se zbavuješ potřebných minerálů a solí.

 

Jen tak mimochodem? Kdy ses naposledy napila? ;-)



10 hlasů
Vaše hodnocení