Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Nadměrná nabídka levného a často i nekvalitního jídla, sedavý styl života a nedostatek pohybu, to jsou zásadní příčiny, které vedou k šíření obezity. Mnozí z nás s kily chtějí bojovat, ale přemíra informací o výživě a o cvičení paradoxně může od z...

Marně sníš o štíhlejší postavě? Známe nejčastější chyby, které tě od ní dělí

Hubnutí
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí
aktualizováno 07.10.2017, 00:00 | 07.10.2017, 00:00 | Krásná.cz

Nadměrná nabídka levného a často i nekvalitního jídla, sedavý styl života a nedostatek pohybu, to jsou zásadní příčiny, které vedou k šíření obezity. Mnozí z nás s kily chtějí bojovat, ale přemíra informací o výživě a o cvičení paradoxně může od záměru odradit.

Jaké jsou nejčastější chyby, kterých se dopouštíme?

 

Diety a hladovky

 

Diet slibujících vysněnou postavu v současné době existuje tolik, že je pomalu nelze ani spočítat. Známe krabičkovou dietu, sacharidové vlny, Atkinsonovu dietu, banánovou dietu, dělenou stravu, dietu podle krevních skupin, Dukanovu dietu, jogurtovou dietu, proteinovou dietu a mnoho dalších. Všechny přitom lákají na viditelnou změnu za krátkou dobu. A všechny jsou také v rámci delšího časového úseku k ničemu.


Zakládají se na striktních omezeních ve výživě, která sice nesou kýžené výsledky, neblaze známý jojo efekt je tu však zaručen. Úprava jídelníčku totiž nemůže být účelová, ale je třeba ji pojmout jako nový životní styl, u kterého již vydržíme. Pokud trpíme obezitou a ne nadváhou, je redukční dieta v mnoha případech nevyhnutelná. Doporučujeme však navštívit výživového poradce, který na základě naší zdravotní situace dokáže navrhnout vyvážený a zdravý jídelníček, na který lze ideálně dlouhodobě přejít.


Jen pohyb nestačí

 

Ani lidé, kteří se na úpravu jídelníčku nezaměří a vysněné postavy hodlají docílit pouze formou pohybu, kolikrát nevidí vytoužené výsledky. A to čistě z toho důvodu, že jídlo a pohyb jdou ruku v ruce. Logické je, že při větším výdeji energie než doposud, je třeba mít i souběžně s tím větší energetický příjem. A pokud jej nemáme, tělo najede na úsporný režim a přijaté živiny si schovává do zásoby. Výjimkou poté nemusí být úbytek na váze, ale dokonce i přibírání. To může jedince samozřejmě demotivovat a jakékoli další pokusy o změnu nám již nejsou po chuti. Když si nastavíte správně složený jídelníček s vhodnými časovými rozestupy, nebude vás trápit hlad, mlsná a brzy ani nechtěná kila navíc.

 


Chybně prováděné cviky

 

Chybně prováděné cviky jsou jednou z nejčastějších příčin, proč centimetry ne a ne jít dolů. Tvrzení, že jakákoli pohybová aktivita je lepší než žádná, je sice ve spoustě ohledů pravdivé, našemu účelu však neposlouží. Naopak, pokud cvičíme nesprávně, koledujeme si akorát o zranění, v lepším případě o zbytečné hodiny v posilovně. U každého cviku, který provádíme, bychom měli vědět, které svaly při něm mají zabírat a které nikoli. Ideálním příkladem chybně prováděného cviku jsou třeba sedy lehy, u kterých si lidé do základní pozice často pomáhají švihem, a tím namáhají zádové svaly. Správně má být tento cvik prováděn tahem a zabírat mají přímé břišní svaly. Při našich začátcích je tedy lepší přizvat ke svému snažení trenéra, který nám pomůže se správným provedením a může i sestavit základní cvičební plán, který nám dá do budoucna alespoň představu, jak by mělo naše úsilí vypadat.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak se z hubnutí nezbláznit?
Zapoj do hubnutí POŽÍRAČE TUKŮ
Nové triky pro hubnutí


Emoční nerovnováha

 

Další příčinou, proč hubnutí a celková změna životního stylu nejde podle našich představ, je naše emoční nerovnováha. „Nemůžete najednou řešit deprese, smutky či hněvy a do toho zároveň hubnout. Vaše pozornost je pak rozmělněna do dvou věcí a vy nemáte šanci řešit vše najednou. Lidé se o to však často snaží a podle mě je toto jeden z hlavních důvodů, proč selhávají. Nejprve je třeba vyřešit si to důležité a až poté vše ostatní,“ říká Richard Husovský, certifikovaný poradce pro výživu. S tím souvisí i nutnost mít ráda sám sebe. Často máme tendence se za každé uklouznutí trestat, zpytovat svědomí a být na sebe extrémně přísní. Za těchto podmínek však nikdy nedosáhneme toho, abychom se sebou a se svojí postavou byli spokojení, i kdyby byla sebedokonalejší.



0 hlasů
Vaše hodnocení