Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Jak to tedy s tím mlékem je? Je pro správný chod našeho organismu nezbytně nutné, nebo škodí našemu zdraví, zažívání a dietě? Pojď to s námi společně zjistit.

Mléko - škodí, nebo pomáhá?

Mléčná dieta
zdroj: Thinkstockphotos Mléčná dieta
aktualizováno 07.01.2013, 00:06 | 07.01.2013, 00:01 | Krasna.cz/trm

Jak to tedy s tím mlékem je? Je pro správný chod našeho organismu nezbytně nutné, nebo škodí našemu zdraví, zažívání a dietě? Pojď to s námi společně zjistit.

Mléko k vločkám ke snídani, jogurt ke svačině, dostatek sýrů, tvarohu i netučných sýrů. Vypadá tak i tvůj jídelníček? K čemu naše tělo mléčné produkty skutečně potřebuje a kdy jsou spíše na škodu?

 

Vápník a další tělu prospěšné látky se v mléce a mléčných produktech skutečně nacházejí. A jsou potřebné zejména pro zdraví a odolnost našich kostí, nehtů a zubů.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zázračné mléko: tři recepty pro tvou krásu
Mléčná dieta: skvělý objev pro tvou dokonalou postavu
Utajené kalorické bomby. BACHA NA NĚ

 

Bohužel dnes už v obchodě koupíš produkty, které s původním mlékem nemají mnoho společného. Přirozené a prospěšné látky jsou v něm ubíjeny, navíc mohou vznikat i nové, díky kterému může být takové mléko hůře stravitelné. A co teprve různá chemická dochucovadla, doslazovadla a konzervanty.

 

 

Mléčné výrobky ano, ale ideálně přírodní bílé jogurty, kysané nápoje, tvaroh a sýry ze syrovátky. Díky mléčným bakteriím tyto potraviny prospívají střevní mikroflóře a našemu trávení. Pomáhají rovněž posilovat náš imunitní systém.

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Doma.cz: Mléčná dieta: Pohodlné a rychlé hubnutí
Poklička.cz: Kozí sýr: Z luk až k nám domů
Polenta s mlékem

 

Vyhni se doslazovaným jogurtům (1 slazený jogurt může obsahovat a 7 kostek cukru) a tvarohům a také příliš tučným sýrům. Maximální tučnost sýrů by se měla pohybovat okolo 25 - 30 %. Pozor na light potraviny. Sice obsahují méně tuku, ale jsou doslazené a plné škrobu, což není nic jiného, než jiná forma cukru.

 

Pokud ti mléko nebo mléčné výrobky nechutnají, nemusíš se jimi cpát z nutnosti. Vápník najdeš i v mnoha jiných potravinách. Zkus třeba ananas, artyčoky, avokádo, sušené banány, burské ořechy, čočku, čínské zelí, lísková jádra, pekanové ořechy, datle, rozinky nebo hrách.



5 hlasů
Vaše hodnocení