Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Vyzkoušej tipy pro podzimní hubnutí a recepty na zdravé podzimní polévky (zelná, celerová, atd.).

Na podzim se hubne samo! Triky, jak to půjde ještě lépe

Bruslení
zdroj: Thinkstockphotos Bruslení
aktualizováno 04.09.2014, 16:41 | 04.09.2014, 16:41 | Krasna.cz/trm

Vyzkoušej tipy pro podzimní hubnutí a recepty na zdravé podzimní polévky (zelná, celerová, atd.).

Na podzim se až 80 % žen hubne lépe než v jiném roční období. Vyplývá to z ankety společnosti Ketofit.cz. Proč tomu tak je? Průzkum ukázal, že po létě jsme odpočinutí, máme chuť do nových věcí a mnohem více energie. S novým školním rokem potřebujeme plánovat a nedělá nám tak problém jíst a hýbat se pravidelně – na rozdíl od léta, kdy jsme mimo veškerý rytmus, a vedro zapříčiňuje, že se nám nechce být nikde jinde než ve vodě. A jakých pravidel se při hubnutí na podzim držet?

 

Díky příjemnému počasí se ještě můžeme nějaký měsíc věnovat outdoorovým aktivitám jako je běhání, cyklistika nebo jízda na kolečkových bruslích, ale úplně to nejlepší, co pro sebe můžeme udělat, je rychlá chůze. „Minimálně třikrát týdně zkuste vyrazit ideálně do lesa nebo někam na čerstvý vzduch a jděte takovým tempem, až se zpotíte. Naplánujte si nejméně tři čtvrtě hodinovou trasu. Spálíte takto zhruba 1500 kilojoulů, což už je srovnatelné právě třeba s jízdou na kolečkových bruslích. Ty s sebou mnohdy nemáte, ale vlastní nohy vždycky,“ doporučuje odborník na zdravý životní styl Filip Degl ze společnosti KetoFit.cz.

 

Dýně je skrytým zdrojem vitamínů


Sezónní ovoce jako například hrušky, švestky a zejména jablka jsou ideálním zdrojem vitaminu C i potřebné vlákniny a na místě je anglické pořekadlo Jedno jablko denně zahání lékaře. Můžete je pojídat jen tak, či dopřávat ovoce v jakémkoliv množství v odšťavněné podobě.


Nastává ovšem také období dýní, které jsou u nás v posledních letech velmi populární hlavně v podobě polévek. Málokdo však ví, že jsou velkým zdrojem vitamínů – najdete v nich spoustu minerálních látek včetně potřebného draslíku, ale také betakaroten a je prokázáno, že na sebe váže toxiny, které se pak z našeho těla vyplavují ven,“ popisuje Filip Degl s tím, že našemu tělu udělá na podzim dobře jakákoliv silná a hlavně teplá polévka.


 

Zdravé návyky se tvoří 21 dnů


Základní pravidlo hubnutí na podzim je však nejen v jeho skladbě, ale také v pravidelnosti. „Dokud má člověk odhodlání začít žít zdravě a změnit svůj životní styl, je důležité si vše pečlivě naplánovat – to, co sníme i kdy to přes den sníme a pak si to večer pěkně odškrtat. Najednou totiž zjistíte, že jste jedli třeba jen dvakrát třikrát za den a jinak to prokládali nezdravými svačinkami plnými cukru. Důležité je jíst pětkrát až šestkrát za den a myslet si na to, dokud si to nezautomatizujeme, což podle našich průzkumů trvá jednadvacet dnů,“ upřesňuje Filip Degl. Všechno jídlo, které během dne sníme, bychom si proto měli rozdělit do 5 až 6 dávek. Lidé s nadváhou často vynechávají snídani i dopolední svačinu a první pořádné jídlo si dají až odpoledne po příchodu z práce. V tu dobu je už ale tělo tak vyhladovělé, že se stěží ovládneme a jednorázově spořádáme víc jídla, než člověk, který jí pětkrát denně. Jíst bychom podle odborníků měli zhruba každé tři hodiny a zásadně nevynechávat snídani.

 

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejlepší snídaně proti celulitidě
Co jíst v poledne, abys po tom nepřibrala?
Kdy (a co) večer naposledy jíst?


Polévka – to je (podzimní) grunt


Polévky mají hned několik dobrých vlastností, které se hodí pro hubnutí, a to zejména na podzim. „Naše výzkumy ukázaly, že u polévek připravených z rozmixovaných ingrediencí se zvýší potřebné vylučování trávicích šťáv a mozek dostane signál o zasycení daleko lépe, než když zapíjíme pevnou stravu. Zároveň si zlepšíme pitný režim, a pokud jsou připravené ze správně zvolených surovin, také příjem vlákniny, vitamínů a dalších živin,“ říká odborník na výživu. Navíc se jedná o jídlo, které lze uplatnit v jakoukoliv denní hodinu. Ráno polévka zahřeje a dostatečně sytou polévku si můžete dát i na oběd nebo večeři. „Přidáte-li do každé polévky kalcium, bude omezovat vstřebávání tuku, což lze využít při redukci hmotnosti,“ doporučuje Filip Degl.

 

Dýňová polévka


Suroviny (pro 2 osoby): 700 ml vývaru (můžete mít připraven dopředu zamrazen v krabičkách), 100 g dýně, sůl, pepř, lžička másla, špetka muškátového oříšku, petrželová nať


Postup: Dýni nakrájíme na kostičky, osmahneme na rozpuštěném másle. Osolíme, opepříme a přidáme špetku muškátového oříšku. Hned zalijeme vývarem. Vaříme do měkka. Necháme zchladnout, poté rozmixujeme. Na závěr posypeme najemno nakrájenou petrželovou natí.

 

Česneková polévka
(Foto: oficiální zdroj)

 

Celerová (případně brokolicová) polévka


Suroviny (pro 2 osoby): 700 ml vývaru, 200 g celeru, 100 g hlívy ústřičné, nať petržele nebo řapíkatý celer, sůl, pepř, muškátový oříšek


Postup: Do hrnce nalijeme vývar, přidáme na kostičky nakrájený celer. Vaříme do měkka. Část vývaru odebereme do menšího hrnce a v něm povaříme hlívu ústřičnou. Osolíme, opepříme, přidáme špetku muškátového oříšku. Necháme zchladnout, poté rozmixujeme. Přidáme povařenou hlívu ústřičnou se zbylým vývarem. Ozdobíme najemno posekanou petrželkou nebo řapíkatým celerem. Stejně lze připravit brokolicovou polévku.

 

Zelná polévka


Suroviny (pro 2 osoby): 500 ml vývaru, 200 g kyselého zelí (ne ve sladkém nálevu), 100 g hlívy ústřičné, cibulka, lžíce smetany 30%, drcený kmín dvouletý, sůl, pepř, lžička másla


Postup: Na lžičce másla orestujeme najemno nakrájenou cibulku. Přidáme pokrájené kysané zelí a hlívu ústřičnou. Osolíme, opepříme, přidáme špetku drceného kmínu dvouletého a zalijeme vývarem. Krátce provaříme, aby zelí zůstalo křupavé. Necháme vychladnout, přidáme lžíci 30% smetany.



1 hlasů
Vaše hodnocení