Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Tělo začínáme s příchodem podzimu prohřívat kořením a kvalitním masem, mysl setkáváním s přáteli při dlouhých večerech.

Nastává čas na podzimní jídelníček: Tělo si žádá maso, koření a dlouhé večeře

Dívka s dýní
zdroj: Thinkstockphotos Dívka s dýní
aktualizováno 17.09.2018, 16:31 | 17.09.2018, 16:31 | Krásná.cz

Tělo začínáme s příchodem podzimu prohřívat kořením a kvalitním masem, mysl setkáváním s přáteli při dlouhých večerech.

Doporučujeme s příchodem podzimu malou změnu jídelníčku tak, abychom neztratili tolik důležitou vitalitu a nenabírali s příchodem zimy na váze. Jakými potravinami organismus prohřívat a proč se vyvarovat nadměrné konzumace ovoce?

 

Příchod podzimu s sebou nese snižování teplot, tělo tak potřebujeme prohřívat zevnitř, do jídelníčku proto začínáme zařazovat potraviny, které vyvolávají teplo: například koření jako je zázvor, pepř či kurkuma. Častěji vaříme polévky a doplňujeme teplé snídaně.


Ovoce je i na podzim velikým lákadlem, jelikož sezónní nabídka je široká. „Lidé se mnohdy domnívají, že ovoce je velmi zdravé – ano, pro zdraví organismu je nezbytné, vždy však v rozumných dávkách. Konzumace ovoce totiž zahrnuje vysoký příjem cukru, často tak zbytečně zvyšujeme hladinu inzulínu v krvi, dochází k nedostatečnému využití cukru a s tím souvisí možné nabírání váhy či komplikace spojené s nadbytkem cukru v krvi (Diabetes mellitus II),“ varuje Magdaléna Mikulandová, výživová poradkyně a průkopnice metody Metabolic Balance.

 

Podzim
(Foto: oficiální zdroj)

 

Podzim přináší pestrou nabídku zeleniny, která je ve stravě vítaná celoročně. Symbolem podzimu není jen spadané listí, ale i hodnotné plodiny, které se v tomto období sklízejí. K nejznámějším patří dýně, která potěší nejen chutí, ale i nízkou kalorickou hodnotou, vysokým obsahem vlákniny a řady vitamínů i minerálních látek. Zdravé a chutné pokrmy vykouzlíte také z květáku, cukety, brambor nebo červené řepy. Neměly bychom zapomínat ani na ovoce, například jablka a hrušky, které se hodí k přípravě výživných a zdravějších dezertů.

 

Náš tip: Podzimu se přizpůsobují i leckteré restaurace volbou sezónního menu. Například Šéfkuchař Marek Šáda zve do pražské restaurace Bellevue na pokrmy, kterým dominují dýně, houby, fíky, jablka a další aktuální suroviny. Také příjemná restaurace Cafe Elektrik v centru Prahy zve třeba na zdravé salátové mísy Buddha bowl, ve kterých krom avokáda a quiony najdete samou sezónní zeleninu. Kdo chce spojit hodování s nakupováním, může s v pražském Quadriu dopřát sezónní dýňové menu v italské restauraci Vapiano, a to hned ve čtyřech podobách: zkusit můžete dýňovou polévku, salát s dýní a fenyklem, dýňové rizoto a dýňovou pizzu. A komu se nechce do šedivého dne ven, může si nechat dovézt jídlo třeba přes damejidlo.cz, v menu restaurací, ze kterých dováží, najdete vše od polévky, teplých salátů, až po dýňové hranolky nebo dýňový cheescake.

 

Dýňová pizza
(Foto: oficiální zdroj)

 

ČTĚTE TAKÉ:

TOP 30 potravin proti podzimní depresi a unavenému vzhledu
Jsi na podzim unavená a smutná? Lze z toho i onemocnět! Tipy na nejlepší prevenci
Jak začít hubnout na podzim? 4 extra tipy ti napoví

 

„Pro chladné měsíce se skvěle hodí také dobře zpracované hovězí maso, které je pro mnoho lidí během léta zbytečně těžké,“ radí odbornice. V podzimních dnech do jídelníčku zařadíme pokrmy z luštěnin, což je perfektní zdroj bílkovin, navíc velmi chutnou a lehce stravitelnou formou.


Nezapomínejte na sport


Na podzim je vitalita přímo úměrná stravě. Pokud je jídlo pestré a konzumujeme ho v přirozeném množství, vitalitu si udržíme i v době studených měsíců. Pomáhá také pozitivní mysl, s níž po prázdninách lehce navyknete pracovnímu tempu. Neméně prospěšný je sport a setkávání s přáteli během prodlužujících se podzimních a zimních večerů.



0 hlasů
Vaše hodnocení