Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Když někdo nemůže zhubnout, automaticky si myslí, že špatně cvičí nebo jí. Jenomže chyba může být někde úplně jinde.

Nedaří se ti hubnout? Možná je to stresem

Hubnutí se zastavilo
zdroj: Thinkstockphotos Hubnutí se zastavilo
aktualizováno 20.12.2016, 16:26 | 20.12.2016, 16:25 | Krasna.cz/lk

Když někdo nemůže zhubnout, automaticky si myslí, že špatně cvičí nebo jí. Jenomže chyba může být někde úplně jinde.

Možná to taky znáš - cvičíš jako blázen, potíš se, běháš a ještě k tomu správně jíš. Říkáš si, že ta námaha musí mít konečně nějaký výsledek. A pak si stoupneš na váhu a nestačíš se divit. Všechna ta námaha k ničemu nebyla, ručička se k vysněné váze pohnula jen malý kousek.

Jak je to možné? Nejdřív si zkontroluj, zda je tvůj kalorický příjem v rovnováze, tedy zda vydáváš více kalorií, než přijmeš. Podívej se podrobně na svůj jídelníček, jestli se problém neskrývá zde. Jíš pravidelně pětkrát denně? Máš dost čerstvého ovoce i zeleniny? Nejíš moc uzenin nebo tučných výrobků? Jestli jsi na vše odpověděla ano, v jídelníčku zřejmě problém nebude. A teď - máš dostatek pohybu a neděláš cvičení, po kterém by ti příliš rostly svaly? Pak může být chyba úplně jinde.


Na tvou postavu totiž může mít vliv tvůj psychický a emoční stav. Pokud jsi šťastná, veselá a máš chuť do života, tvé tělo funguje, jak má, a váha jde dolů. Pokud máš však depresi nebo jsi ve stresu olivní to tvé sportovní výsledky a tvoji snahu zhubnout. A stává se to častěji, než si možná myslíš.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Jez, co chceš, a hubni
Konečně! Skutečně fungující dietní jídelníček
Myšlenky, po kterých se přibírá

Stres totiž dokáže negativně působit i na imunitní, neurologický, endokrinní systém, na trávicí trakt, omezovat funkčnost štítné žlázy, jater a zesilovat zánětlivé procesy. Pokud jsi tedy pravidelně vystavována stresovým situacím, tvůj organismus je ohrožen po mnoha stránkách.

Když se naučíš lépe relaxovat a omezit působení stresu, uvidíš, že hubnutí ti půjde snadněji. Pojďme se teď podívat, jak můžeš stres ze svého života odbourávat.

Prospi se jako Šípková Růženka


Spánek je pro tvé tělo velice důležitý, během něj tvé tělo regeneruje a získává novou sílu do dalšího dne. Vědecké studie dokázaly, že lidé, kteří jsou ve velké stresu málo spí - někdy i méně než pět hodin. Unavení lidé jsou pak méně odolní, jak psychicky, tak fyzicky, takže nejen, že jsou ve velkém stresu, ale bývají také často nemosní.

 

Kvalitní spánek
Kvalitní spánek je pro tvou psychickou pohodu velmi důležitý. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Aby si tvé tělo odpočalo, potřebovalo by spát zhruba osm hodin denně. Pokud ti to z nějakého důvodu nevychází, snaž si alespoň během dne najít pár desítek minut na odpočinek. Nemusíš spát, stačí, když si přečteš pěknou knížku, nebo se půjdeš projít do přírody. Přitom zhluboka dýchej a soustřeď se chvíli jen na sebe. Uvědom si, co tě ten den potěšilo, co tě rozesmutnilo. Zbav se negativních myšlenek a zkus načerpat sílu z přírody. Uvidíš, že ti bude lépe.

Dodržuj pitný režim

Základem každého hubnutí je pitný režim. Určtě víš, že bys měla vypít alespoň dva litry vody denně. Jenomže bys do svého pitného režimu měla zahrnout i nápoje, které obsahují antioxidanty - látky, které pomohou tvému tělu, aby se očistilo od stresu. Takže si dopřej každý den šálek černého, zeleného nebo bílého čaje (pozor, ne z pytlíku, ale hezky kvalitní, sypaný) a můžeš si také udělat čerstvý zázvorový nebo mátový čaj.

 

Šálek čaje
V čaji najdeš antioxidanty, které ti pomohou od stresu. (Foto: Thinkstockphotos)

 

MOHLO BY TĚ ZAJÍMAT:
Na Doma.cz řeší: 

Terapie na 5 minut: Zbaví vás stresu!
Zázračné pH jako NEJRYCHLEJŠÍ cesta k sexy tělu

Dietní recepty tě naučí Poklička.cz:
Celozrné těstoviny s mrkví
Grilovaný lilek a salsa z grilované cukety

 

Posil organismus

Existují přírodní látky, které se nazývají adaptogeny a které dokáží podpořit schopnost organismu překonat stresující podmínky. Pomáhají i potlačit únavu, zlepšují mentální procesy a spolupodílejí se na léčení mnoha nemocí. Mezi nejúčinnější a nejznámější adaptogeny patří například ženšen pravý či rozchodnice růžová.

 

Zimní procházka
Procházka na čerstvém vzduchu tvé psychice pomůže. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Musíš si však uvědomit, že nejde o nějaké dočasné změny. Aby byl tvůj orgasnismus v nejlepší kondici, měla bys změnit své chování - trvale. Ale nepůjde to tak rychle, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nejprve musíš porozumět tomu, co je ve tvém chování špatně, co ti způsobuje stres nebo depresi, a začít pracovat na tom, abys to odstranila. Uvědom si, že tvé myšlenky jsou s tebou neustále. A je jen na tobě, zda budou dobré a tvému tělu přínosné, nebo si budeš kazit život myšlenkami mizernými, které se podepíšou i na tvé váze.



5 hlasů
Vaše hodnocení