Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Některé potraviny jsou tak zdravé, že nechybí na seznamu jídel každého odborníka na zdravou výživu. Ale často na těchto seznamech chybí výživové drahokamy nebo nedoceněné potraviny, které si to opravdu zaslouží.

Nedoceněné potraviny, které je škoda nejíst: Poklady pro naši krásu, zdraví i linii

Jogurt
zdroj: Thinkstockphotos Jogurt
aktualizováno 14.04.2017, 00:39 | 14.04.2017, 00:39 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Některé potraviny jsou tak zdravé, že nechybí na seznamu jídel každého odborníka na zdravou výživu. Ale často na těchto seznamech chybí výživové drahokamy nebo nedoceněné potraviny, které si to opravdu zaslouží.

Vybrat si to nejlepší není vždy jednoduché. Navíc jsou potraviny, které jsou naopak přeceňované, jako například saláty. Jsou vnímány jako dobré a zdravé, ale opak může být pravdou. Aby byl náš seznam potravin účinný, musí tam být potraviny, které jsou známé, široce dostupné, cenově dostupné, bohaté na živiny, a to je nejdůležitější, skvěle chutnat. Vždyť k čemu je super jídlo, pokud není kulinářským zážitkem?

 

Kromě známých super potravin jako jsou borůvky, ořechy a losos nás zajímalo, které potraviny jsou podceňovány a neměly by chybět ve vašem jídelníčku.

 

Fazole a čočka

 

Bez pochybností, fazole a čočka patří mezi nejvíce přehlíženy potraviny. Fazole je opravdu bohatá na bílkoviny, vlákninu, komplexní sacharidy, železo, hořčík, draslík a zinek. Fazole v konzervě obsahuje vysoké množství sodíku, které ale můžete snížit až o 40 procent tím, že fazole důkladně opláchnete ve vodě.

 

Doporučené množství jsou tři šálky týdně, což se podaří málokomu. Konzumace stravy bohaté na luštěniny může přispět k podpoře hubnutí a bylo prokázáno, že snižuje hladinu LDL (tzv. Špatného cholesterolu) a zvyšuje hladinu HDL (tzv. Dobrého cholesterolu).

 

Dávejte fazole do polévek, dušeného masa, salátů nebo si udělejte vegetariánskou pomazánku s mixované fazolí a přidejte do ní oblíbené koření.

 

 

Meloun

 

Meloun je oblíbeným letním ovocem téměř pro každého. Ale protože je přirozeně sladký, někteří lidé se mu vyhýbají (protože si myslí, že má vysoký obsah cukru). Meloun by měl být běžnou součástí vaší každodenní stravy. Je zábavné ho jíst, je sladký, šťavnatý, s nízkým obsahem kalorií a plný vitamínů C, A, draslíku a lykopenu. Protože obsahuje hodně vody, pomáhá tělu s tekutinami, které potřebuje.

 

Bonusem je silná kůra, která udržuje pesticidy daleko od dužiny.

 

Sladké brambory

 

Sladké brambory jsou spojovány s vysokým obsahem kalorií a sacharidů, protože jsou přirozeně sladké. Ale nenechte se zmást. Sladké brambory jsou nutriční bombou a jedním z nejlepších druhů zeleniny. Nejen že jsou výborným zdrojem betakarotenu, vitaminu C, vlákniny a draslíku, ale tato velmi podceňována zelenina je tak univerzální, že si ji můžete vychutnat jen s velmi málo kaloriemi navíc.

 

Připravit si je můžete jako pomalu pečené posypané skořicí, jablečnou dření a drceným ananasem nebo s černými fazolemi a salsou. Nebo je nakrájejte na hranolky a opečte v troubě dozlatova.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zkus jídlo, které HUBNE ZA TEBE
Light potraviny, strašák našeho jídelníčku
25 potravin, které bys rozhodně měla mít ve svém jídelníčku

 

Červené zelí

 

Skvělý zdroj vlákniny, vitamínů A, D a K, kyseliny listové a mnoha stopových prvků s pouze 22 kaloriemi na jeden šálek. Bohaté na antioxidanty, tato zelenina může zvýšit aktivitu enzymů bojujících proti rakovinným buňkám. Můžete ji jíst syrovou, vařenou, sladkou, slanou nebo jen tak v misce jako zelný salát, můžete ji přidat do téměř čehokoliv od polévek, salátů, sendvičů, hamburgerů a mnoho dalších.

 

 

Konzervovaná rajčata

 

Všichni si myslí, že čerstvá jsou nejlepší, ale vařená rajčata pomáhají uvolnit některé lykopeny, takže se lépe vstřebávají. Studie před časem uvedla, že strava bohatá na rajčata může pomoci při prevenci některých druhů rakoviny. Samozřejmě, že životní styl a genetické faktory také ovlivňují riziko vzniku rakoviny.

 

Konzervovaná rajčata jsou vhodná na pizzu, omáčky a domácí salsu nebo je můžete použít do polévek, dušeného masa a na různé zeleninové mísy. Pokud konzervovaná rajčata nemáte v oblibě, což takto zeleninové šťávy? Jsou vynikajícím zdrojem vitamínu C a draslíku.


Řecký jogurt


Existuje mnoho jogurtů na trhu a čistý, nízkotučný řecký jogurt je favoritem. Všechny jogurty jsou výborným zdrojem vápníku, draslíku, bílkovin, zinku a vitamínů B6 a B12. Co odlišuje řecký jogurt od ostatních je jeho krémovější textura, protože tekutá syrovátka je odstředěna. Také obsahuje probiotické kultury, má méně laktózy a dvojnásobný obsah bílkovin ve srovnání s běžnými jogurty. Navíc odpočtěte extra cukr a kalorie, které se nacházejí ve většině jogurtů a napumpujte se proteiny výběrem řeckého jogurtu, který obsahuje dvakrát tolik bílkovin , což je skvělé pro kontrolu váhy, protože vás to zasytí na delší dobu. Na zpestření chuti si do jogurtu přidejte čerstvé ovoce nebo oblíbené celozrnné obilniny.



1 hlasů
Vaše hodnocení